- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No hlavně že Auto*mat chce prosadit ta kola. Kde
Auto*mat zrovna nemusim, ale v nekterych vecech je nekdy dal, nez to dojde magistratu a IPR...
Nejsem si jisty, jak chce nekdo prosadit dopravu na kolech v samotnem centru, tam je a bude spousta omezeni i pro ne...
Ja to nechapu, v dolni casti Vaclavskeho nam. se zakazal vjezd, resp. vznikla pesi zona, ale zaroven se chysta stavba podzemniho parkoviste s rampami pro vjezd aut a zaroven maji cykliste stopku, tramvaj se tam nevrati, kvuli pesi zone...
To vypada, ze nekdo na Praze jedna bere nebo je absolutne mimo a nevi co vlastne chce...
Když vidím ty tlupy koloběžek, tak se vsadím, že stav je horší než před zákazem segwayů. Ty koloběžky umí jezdit rychleji. Cítím se jako chodec víc ohrožen. I když kolize by nebezpečná asi moc nebyla. Za mě bych bral raději segwaye, než koloběžky.
Minule s na mě řítilo nákladní kolo. Chlap měl před řídítky hranatou kovou škatuli asi metr na metr. Ostré hrany. Řídil to polointeligentní šílenec, co dost velkou rychlostí najel na chodník a mezi chodci velkou rychlostí někam uháněl. Chodci mu museli uskakovat. Tak to zase budu raději, když mě sejme gumová koloběžka, než neřízené železářství v akci.
Tak mě napadá, na Prahu 1 je tlak, aby lupla tramvaje na pěší zóny. Mají to v plánu na Václaváku, 28. října, Na Příkopech. Zatím se vymyslel nesmysl Prahy 1, tramvaj Šervůdem. Kousíček zeleně v centru a stejně i zde vás jednou sejme arogantní rachtající železářství. (Jen tak mimochodem, chtějí mi zrušit chodník, kterým chodím na metro. Asi mi dají helikoptéru. Prosil bych rozdat max. tak 800, víc ne.)
Tak jestli tady není hlavní problém život v pražské aroganci. Takhle pod sprosťáckým Hradem. A je vcelku jedno, zda jde o "občany Prahy 1" zakazující buskery a segwaye, starostu likvidujícího park, ruské půjčovny samohybů či cyklisty bezohledně kličkující mezi chodci.
Více než cyklista mi přijde nebezpečný segway a elektrické mega koloběžky na kterých se stále turisté po ulicích Prahy 1 prohánějí! Měly by se změnit zákony a §, aby to již policie mohla pokutovat. Dovolit si to v západní Evropě třeba v Německu, ve Švýcarsku je to pokutováno dost dráze a to je jediné řešení!
Ono to má dvě strany - v německu by si zase nikdo nedovolil plošně zakázat v centru segwaye, což je zcela v rozporu se zelenou politikou která je nyní v EU tolik na vlně...
Nákladní kola...hoďte na toho Kučeru síť
"..nejde o univerzální povolenku na všechny pěší zóny, pouze úředníci schválenou žádost uloží do systému, kde už se nedá zjistit, pro jakou lokalitu je vjezd určen."
Tu aplikaci bych chtěl vidět. Zase úředníci kecají.
Cyklista si nemůže vyzobávat jen to, co se mu zrovna hodí, jednou být na roveň s autem a hned na to zase chodcem. Pěší zóna je prostě pěší zóna a nelze na příkladu aut, která něco porušují stavět tézi, že tím pádem mají cyklisté nějaké morální právo to ve velkém porušovat také.
Motáte hodiny a holiny. Cyklisté tam na žádné takové tezi nic nestavějí, ani nemají důvod, a stejně tak nic neporušují - mají Na Příkopech cyklopruh a tam i skrz Václavák povolený vjezd značkami. Je to i jinde běžné a logické řešení - pěší zóna, ve které je povolen vjezd, příp. i vyznačen koridor pro cyklisty.
Sám jsem cyklista, to, co se děje ve vnitřní Praze je ale naprosto nepřijatelné, cyklisté se chovají naprosto příšerně...
Pak je ovšem třeba postihovat příšerné chování a ne zakazovat vjezd i těm, co se chovaj normálně.
Naposledy jsem viděl Václavák a Příkopy zaplněný tak, že by se tam kola nevešly, v listopadu 89.
Podívejte se někdy třeba do Gdaňsku, kde maj na místním "staromáku" Dlugi Targ takhle plno každej den. A zvládaj to.