Veřejnost si mohla jindy pečlivě střežené interiéry továrny prohlédnout poprvé od roku 2005. Naposledy Škoda pustila ve velkém návštěvníky do areálu, když slavila 110. výročí založení a současně 100 let od vyrobení prvního vozidla. Tentokrát si připomněla datum 16. dubna 1991, kdy se spojila s Volkswagenem.
Jak si Volkswagen namlouval Škodovku |
Více než 50 tisíc lidí, které organizátoři napočítali jen za sobotní dopoledne, přišlo do areálu poprvé. Za celý den nakonec vstupními branami automobilky prošlo přes 75 tisíc lidí. Údaj potvrdil mluvčí škodovky Rudolf Dreithaler.
Davy lidí zaplnily výrobní haly, kterými vedly vyznačené vyhlídkové trasy v délce několika kilometrů.
"Nejvíc mne zaujal ten pořádek. Jezdil jsem sem před čtyřiceti lety a to tu byla mastnota na podlaze, špína. Ale dneska je tady krásná čistota," řekl iDNES.cz jeden z návštěvníků svařovny.
Zřejmě největší zájem byl o montážní linky, z nichž sjíždějí vozy Octavia a Fabia.
O hudební doprovod návštěvního dne se postaraly například kapely Chinaski, Monkey Business nebo Mig 21.
Škoda Auto odstartovala oslavy již v pátek, kdy i za účasti českého prezidenta Václava Klause symbolicky zahájila stavbu nové haly, v níž se bude vyrábět model Octavia.
Díky tomu se výrobní kapacita automobilky zvýší z 800 na 1 200 vozů Škoda Octavia denně.