„Z Vítězného náměstí bude od dubna jezdit zhruba o osmdesát autobusů za hodinu méně. Některé z nich skončí právě na zastávce Nádraží Veleslavín, jiné pak na Bořislavce,“ vysvětluje mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal.
Na Veleslavíně bude mimo jiné končit vytížená linka 119, která dnes jezdí mezi letištěm a Dejvickou. Tu volí velká část cizinců, kteří se po příletu rozhodnou jet do města hromadnou dopravou.
Právě Nádraží Veleslavín se tak pro turisty stane pomyslnou bránou do české metropole. A ostudu rozhodně neudělá.
Ze čtyř nových stanic linky A, do kterých začnou zajíždět soupravy metra začátkem dubna, je jednou z nejpůsobivějších.
Na Veleslavíně se stavělo také na povrchu, i když méně, než počítaly původní plány. Podle těch měl nad stanicí vyrůst několikapatrový parkovací dům, který by plnil funkci parkoviště P+R. Místo by v něm našlo zhruba šest set aut a na střeše domu měl vzniknout autobusový terminál.
Nádraží Veleslavín
|
Z parkoviště za 1,3 miliardy korun sešlo. „Nad stanicí vzniklo autobusové obratiště,” popisuje současný stav mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.
Cestující, kteří na místě vystoupí z autobusu, se octnou přímo před vstupem do stanice. Na křižovatce Evropské a Veleslavínské je vstupů celkem pět.
Schody vedou do vestibulu, který je už prakticky hotový, dělníci v něm dokončují poslední práce. Vestibul je světlý a poměrně rozlehlý. Nechybí v něm prostory pro několik obchodů.
Mezipatro kvůli vlakové zastávce
Eskalátory nevedou přímo na nástupiště, ale pouze do mezivestibulu. Ten byl vybudován kvůli napojení na železniční stanici. Pasažéři, kteří vystoupí z vlaku v zastávce Praha-Veleslavín, budou mít nově možnost projít podchodem právě až do tohoto mezipatra, ze kterého již vedou jezdící schody až na peron metra.
Seriál Cesta novým metrem |
Ostrovní nástupiště trojlodní stanice působí rozlehlým dojmem. Je to dáno i poměrně skromnými sloupy, mezi kterými je dostatek prostoru pro cestující. Stěny u kolejiště jsou zbarveny do oranžova.
Jako v žádné z nových stanic, ani ve stanici Nádraží Veleslavín nechybí zelený pruh, v němž je kovovými písmeny vytvořen název stanice. „Zelený pruh je jednotícím prvkem nových stanic,” vysvětluje Štábl.
Na nástupišti stanice Nádraží Veleslavín se nachází jeden unikát. Jsou jím klasické nádražní hodiny, které odkazují na železniční stanici Praha-Veleslavín. Všude jinde na nástupišti metra jsou hodiny digitální.
Nové stanice linky metra A
|