- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A z vesnice kam povede metro se stane časem městskou částí. To je nevyhnutelné.
Tak je to po celém světě.
Víte, že v Seoulu vysušují i moře aby dostaly tak ceněné pozemky pro výstavbu nových vežáků?
Jen jim plánování a rozhodování netrvá 20let.
Jen za posledních 5let vysušili plochu o velikosti třetiny Prahy. Dalších patnáct let bude trvat než oblast bude připravená pro výstavbu.
Tady se píše o tom, že za 15 let se postaví tři stanice metra a lidi jim mají tleskat.
Už jsem slyšel o výstavbě trasy A na letiště, urychleném vybudování trasy D z Písnice na Mírák, teď "céčko" do Čakovic....
Ok, ještě tu o Karkulce a můžu jít spát.
Tak oni Cakovice maji i zel. trat, zatim s jednou stanici, kdyby ji castecne zdvoukolejnili, zmodernizovali a elektrifikovali, tak to maji lepsi nez metro... a 16mld by to nestalo...
Takto to mělo být od samého počátku. Stávající konečná je paskvil.
Než se plánoval úsek IV.B Českomoravská - Černý Most měl se postavit v trase Českomoravská - Prosek - Ďáblice - Letňany - Čakovice, úsek IV.C1 měl vést Nádraží Holešovice - Troja - Bohnice - Čimice - Kobylisy - Ládví - Prosek (B) - Vysočanská - Nádraží Libeň - Spojovací - Hloubětín - Rajská zahrada - Černý Most - Počernice.
Vedení trasy IPR, tedy oranžová trasa je úplně scestná. To snad nemůžou myslet vážně. Takhle kapacitní doprava, jako je metro, potřebuje vždy nějaké napaječe - buď je to MHD (tedy autobusy či tramvaje) a nebo IAD (auta, která tam potřebují záchytná parkoviště P+R). Naplánovat jedinou stanici metra přesně doprostřed hustého sídliště je nad moje chápání a jen to dokazuje, že na IPR sedí lidi, co o reálné dopravě neví vůbec nic.
Ve variantě IPR jsou na novém úseku tři stanice, z toho dvě na brownfieldu, čili je to závislé na tom, jestli si vlastník těch pozemků chce přivydělat jejich prodejem městu nebo provozováním parkovacích domů. A v situaci, kdy autobusák u stanice Letňany zeje prázdnotou, opravdu není potřeba počítat u dalších stanic s nějakými obřími terminály pro návaznou dopravu. Bohatě stačí pro každý směr jízdy tak dva zastávkové sloupky, a odstavná plocha pro autobusy může být klidně nějakou stovku metrů bokem.
Prima a co takhle natáhnout "Céčko" z Hájů přes Petrovice na Uhříněves
To si představujete vést přes to údolí nějaký most?
Metro do Čakovic je hovadina, to vám můžu říct hned, zdarma a bez studie. Jiné pražské části potřebují metro mnohem akutněji.
Tady jde spíš o to natáhnout to ke strnadovým stavebním pozemkům po bývalé Avii, aby stouply na atraktivitě.
Nebylo by lepší napřít všechny síly a prostředky do metra na letiště a na Kladno?
Tam by podle mě byla lepší vlaková rychlodráha než metro.
Prosim o prdlouzeni metra C do Melnika a metra B do Pardubic