Diskuse k článku

Kamiony nesmí jezdit přes Dobřany, řidiči ale našli v zákazu skulinu

Počet nákladních aut projíždějících přes Dobřany na Plzeňsku se od loňského září, kdy byly silnice osazeny zákazovými značkami pro vozy nad dvanáct tun, výrazně snížil. Řidiči kamionů ale našli jinou trasu přes centrum města, kde nařízení není. A počet kamionů opět narůstá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a98n 83Š13m91í74d75a 7115968669752

Začněme si konečně v naší zaslepenosti po „in time“ termínech uvědomovat, že vykazovaný fatální nepoměr mezi objemem přepraveného zboží kamiony v neprospěch železnice je alarmující a v konečném důsledku na tuto skutečnost doplácíme již nyní postupnou devastací prostředí ve kterém žijeme. Vysoký a stále dál narůstající počet nebezpečných 40tunových kolosů s unavenými řidiči pendlujících po naší přepravním požadavkům neodpovídající silniční síti je mj.kontraproduktivní v tom, že výnosy z této činnosti ani zdaleka neprokryjí náklady na její modernizaci či výstavbu; a to nehovořím o poškozování zdraví nás a našich dětí (nehodovost,prašnost, všudypřítomný hluk, ohromné množství zplodin uvolňovaných do ovzduší). Ať mi ksakru nikdo netvrdí, že je to tak správně! Proto si stojím za tvrzením, že bylo dost tzv. „kamionové lobby“ a je třeba se zaměřit na kombinovaný způsob přepravy zboží (železnice,říční doprava,TIR). A železnice v tomto současném zcela nelogickému útlumu musí hrát v přepravě na delší vzdálenosti hlavní roli. Jenom pro srovnání: jeden vlak uveze až 1.200 tun nákladu. Kolik je to kamiónů?

0/−1
13.3.2019 11:06

M40a13r60e14k 48G90a61j54d79a 4513174566662

Stát by měl snížit na nulu mýto na železnici a přestat vydělávat na PHM z kamionů. Přesunutí významné části nákladu na regionální koleje by ušetřilo silnice. Nebylo by třeba stále opravovat. Přes naše město jezdí 2000 nákladních aut nad 3,5t. 10 nočních vlaků by polovinu nákladu vyřešilo. Nahoře na toto není vůle. Dopady kamionové dopravy jsou mínusové.

+1/0
13.3.2019 10:08

J77i89n51d83ř34i33c19h 69Š74k47o47p89e83k 4885451620175

přestat vydělávat na PHM z kamionů - to by naopak zlevnilo kamionovou přepravu.

Naopak je třeba zavést satelitní mýto pro tranzit na jakýchkoli silnicích. A to tak, že silnice II. třídy bude mít o řád vyšší mýtné než dálnice, silnice III třídy o řád vyšší mýtné než II třída atd.

+2/−1
13.3.2019 10:35

T65o86m16á69š 65K56v19ě45t35o54ň 1968522192334

souhlas. nicméně nulové mýto na železnici je O.K. bohužel v dnešní uspěchané době je železnice těžce nepružná a dodavatelé i odběratelé ji proto velmi zřídka využívají k běžné přepravě. podívejme se jen na vlečky do fabrik, v jakém stavu dnes jsou ( pokud ještě jsou ). prakticky nepoužitelné. na jednu v Doudlevcích koukám z okna a nepamatuju, kdy tudy cokoli projelo. Kamiony se tu ale točí neustále. a další věc - do které z průmyslových zón, které se za posledních 20 let vybudovaly vede železnice? neznám takovou. Bor u Tachova, Ostrov u Stříbra, Nýřany, Borská pole, Štěnovice....... to se pak těžko něco vozí vlakem:-(

+1/0
13.3.2019 12:58

Najdete na iDNES.cz