Soutěžní kampaň s výstižným názvem chce ulevit obcím přetíženým automobilovou dopravou a přivést co nejvíce lidí k šetrnějším způsobům přepravy.
Zapojit se mohou nejen cyklisté a majitelé koloběžek, ale letos poprvé i běžci, chodci nebo vozíčkáři. Stačí v práci utvořit s kolegy dvou až pětičlenný tým, zaregistrovat se a jezdit během května co nejčastěji do práce na kole, koloběžce anebo chodit či běhat.
Mnohé instituce a firmy se zapojují v Plzni do kampaně opakovaně. Letos se jako první přihlásil Clever blondes team ze Škoda JS, za Policii ČR bude jezdit tým Divočáci, Masarykovo gymnázium Plzeň nasazuje tým Mouchy v očích a Výtahy VOTO zas Modré šípy.
Povodí Vltavy Plzeň svůj přístup deklaruje pojmenováním týmu Jedeme všichni a IntraWorlds zas názvem Chceme trika. Zapojují se i Cyklosestry z Polikliniky Slovany a Kvalitní tým ze Zodiac Galleys Europe.
Registrace pokračuje až do 30. dubna. Loni se v Plzni zapojilo téměř 250 účastníků v 66 týmech. Letos by chtěli organizátoři počet zdvojnásobit.
Odměnu dostanou i ti, kdo našlapou nejvíc kilometrů
Hlavní soutěžní kategorií je pravidelnost. Každý tým, který během května najede průměrně alespoň dvě třetiny jízd do práce a z práce na kole, anebo je ujde či uběhne, má šanci vyhrát. Odměněni budou také ti, kdo našlapou nejvíc kilometrů nebo budou nejkreativnější.
„Městská cyklistika k životu ve městech patřila od vzniku prvních bicyklů, v posledních 25 letech si každý chtěl pořídit co nejlepší či dokonce největší osobní automobil. Jenže ta auta už se do měst prostě nevejdou. Jednou z cest je restrikce - tedy zpoplatnění parkování, druhou cestou je využívání MHD a příměstské dopravy, třetí cestou, nejzdravější pro život ve městě - je používání kola. A více kol, znamená méně aut,“ říká náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík, který převzal záštitu nad plzeňskou kampaní.
Akci organizuje spolek Auto*Mat a v Plzni ji koordinuje iniciativa Plzeň na kole a SK ASK ČR Klub cestovatelů Plzeň s podporou Nadačního fondu Zelený poklad.