Čtvrtek 21. ledna 2021, svátek má Běla
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 21. ledna 2021 Běla

Diskuse k článku

Pardubický kraj odmítl labskou větev obřího kanálu, obcím brání v rozvoji

Pardubický kraj nestojí o stavbu takzvané labské větve kanálu Dunaj-Odra-Labe, o jehož přípravě bude rozhodovat vláda na konci září. Krajští radní dávají za pravdu obcím, že jen zbytečně blokuje rozvoj regionu. Nadále prosazují vybudování jiného díla - splavnění Labe až do Pardubic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P89a11v95e93l 68K12m59o48n84í58č57e22k 6547621686751

Chrudim v předminulém století odmítla železnici a zmizela z hospodářské mapy.

+1/−1
27.9.2019 11:51
Foto

P39a75v46e19l 50K26m54o48n94í31č98e48k 6717511396401

Mínusi, co je na tom nepravdivého?

0/0
28.9.2019 12:55
Foto

M41a72r76t75i61n 48H57a98v96e24l67k50a 4917493778419

Toto je pravda. Ale porovnáváte neporovnatelné.

0/0
1.10.2019 9:09
Foto

J73a18n 70K78a81d67l11e57c 3325279714293

Celé je to blbost, nejsme schopni ani natáhnout kus asfaltu, nebo betonu na D35 a tak si opravdu připadám jak v Kocourkově :-)

+2/0
26.9.2019 20:17
Foto

L56u26m83í45r 77M11e30n28š40í77k 7329506987342

No jo, stavební zákon par excellence.

Ale odsuzovat kvůli tomu celý ten dopravněvodohospodářský záměr si netroufám.

Určitě budeme schopni existovat i bez něj jako dosud, určitě i s ním. Já tomu nedůvěru nevyjadřuji. To také mohu. Jiní to odsoudí šmahem napoprvé, budiž, to je přece také jejich právo.

0/0
26.9.2019 22:16
Foto

J14i69n63d57ř89i77c92h 68Š71k38o24p15e23k 4105561100145

To není o stavebním zákoně, ale nezkušenosti firem, které neznají základní technologické postupy (počasí na pokládku asfaltu, správné podloží, načíst parametry konstrukce mostu z projektu atd.)

0/−1
27.9.2019 7:49
Foto

M31a73r62t28i22n 47H32a60v71e55l89k73a 4837653188289

Byly tu pochyby, jak takové kanály dopadly v zahraničí.

Počtěte si zde a čtěte do konce:

https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/kolik-stoji-vybudovani-ricniho-kanalu-v-evrope-cesko-uvazuje-o-velkem-soustu.A181221_153256_ln-doprava_pkk

0/0
26.9.2019 16:18
Foto

L19u21m79í38r 58M10e90n60š50í12k 7829886777952

Díky, početl jsem si. Nepočítali s nutností mít zásobní objemy vody mimo uváděné řeky (= nerealizovali návazné vyvolané investice pro zajištění toho investičního záměru).

Jsou tam pod článkem i další odkazy:

- https://www.lidovky.cz/svet/polsko-se-meni-k-lepsimu-rika-prezident-andrzej-duda-podporuje-vodni-kanal-do-ceska.A181110_112605_ln_zahranici_krku?recommendationId=00000000-0000-5000-8000-000000000000 .

Je to politikum, výhradní a zřejmě dlouhodobé. To tady v jedné diskusi pod článkem nerozsekneme. Ale názor mít každý za sebe můžeme.

0/0
26.9.2019 22:10
Foto

M97i54l77a58n 19Z13e75l73e42n24k73a 1836164218839

Moudrá to kraj. R^

+3/0
26.9.2019 11:02
Foto

L50u62m27í44r 76M64e10n65š48í62k 7289896737502

Jo jo, ve své moudrosti si zavírá možnost příjmu do místních (krajské i obecních) pokladen v budoucnosti.

+1/−6
26.9.2019 11:16
Foto

P25e48t77r 81K22o46r85b96e19l 9326927530352

...a otevírá možnost mnohem smysluplnějšímu využití dotčených pozemků.

+5/0
26.9.2019 14:57
Foto

L14u67m54í17r 47M73e26n73š47í82k 7329396437792

Snad. Určitě tím dává šanci zablokování toho investičního záměru alespoň v labské větvi. Může, od toho má pověření od voličů. Jenže pokud se vzdám rezervy (třeba té územní), těžko ji budu někdy později získávat zpět, to obvykle platí nezvratně.

0/0
26.9.2019 22:24
Foto

M63a14r18t92i64n 96H90a30v77e86l85k95a 4887893958369

Není moudrá. Jen panu hejtmanovi došlo, že by mohl přijít o voliče a o sesli. Tak prostě otočil..

+2/0
26.9.2019 13:42
Foto

L22u76m31í56r 62M90e32n88š80í17k 7509206817682

No vida, částečná shoda. Politikum.

0/0
26.9.2019 14:26
Foto

Z24d77e13n52ě30k 98H28o12n25s 9652484173770

Mě spíš není jasné po čem by se mělo plout. Jezdím přes Labe každý den a vidím, že téměř celoročně se nechá přejít suchou nohou...

0/0
26.9.2019 10:55
Foto

L78u65m68í53r 94M30e57n40š10í31k 7199236627422

Po vodě. Lze ji ve vodních nádržích běžně naakumulovat a následně s ní třeba nadlepšovat minimální zaručené průtoky v těch vodních tocích, na kterých byly vodní nádrže vybudovány. Kolik vodních nádrží - přehrad stojí na Labi? Možná proto je Labe v suchých letech také suché? Plavební cesta není řeka, vodní tok. Lze v ní vodu také držet...

0/−1
26.9.2019 11:11
Foto

A70l62e52š 81F49i65f32k18a 2934443182303

Právě jste sám uvedl řadu argumentů proti využití Labe jako spolehlivé celoroční vodní cesty. Kdyby byly přehrady (které nejsou), kdyby tam mohla stojící voda zahnívat (což nechtějí ani ekologové), kdyby byla kvanta vhodného zboží (pokud snad takové existuje, zpracovatelé studií a betonová lobby je před námi úspěšně tají)...

Proto nechápu, že v prospěšnost splavnění do Pardubic stále věříte.

+3/0
26.9.2019 12:17
Foto

L95u47m15í28r 72M31e62n87š32í38k 7699886147882

Věřím. Věřím schopnosti lidí myslet a myšlenky rozvádět. To lze samozřejmě i v negativním smyslu ve snaze myšlenku zdiskreditovat. Pro Vás dvě odpovědi:

1. Splavnění přes, okolo Pardubic. Ne pouze do Pardubic.

2. Slyšel jste třeba někdy pojem "návazné investice", "investicemi podmíněný rozvoj" a podobně a zkusil jste je pochopit?

+1/0
26.9.2019 13:16
Foto

Z76d96e24n81ě30k 54H77o27n82s 9662684383970

No právě. Nad Pardubicemi jsou jen dvě přehrady. Labská a Les království. myslíte, že dokáží Labe nadlepšovat celoročně?

0/0
26.9.2019 13:45
Foto

L13u85m57í69r 30M47e76n56š36í76k 7219986797522

Ptejte se na příslušném pracovišti Povodí na jejich rozvojové vize.

0/0
26.9.2019 14:14
Foto

P73e37t80r 85K54o66r66b44e76l 9396767610502

Mohl by mi už konečně někdo napsat, co se bude z/do Pardubic po vodě vozit? Čekám na to už dvacet let.

+8/0
26.9.2019 10:08
Foto

L60u67m49í12r 42M25e61n41š50í54k 7819436217922

Všechno to, co se objemem přepravy nebo přepravními rozměry nevejde na silnici nebo železnici a také všechno to, u čeho nezáleží tak moc na délce trvání přepravy, ale je to nutné přepravit.

0/−1
26.9.2019 10:33
Foto

J89i95ř54í 50F54r49a68n33c 5606252328910

Kolik toho je aby to bylo ekonomický rentabilní?

+4/0
26.9.2019 10:52
Foto

L97u31m51í44r 95M12e80n45š44í41k 7749456707532

V jakém rozsahu dopravy máte představu o ekomonické rentabilitě ve vodní dopravě? Z Pardubic do Mělníka možná moc ne. Zkuste si domyslet kapku delší trasy vodních cest. Vezměte si na pomoc mapu Evropy a jejich moří a zkuste zauvažovat nad otázkou proč jiné země (i v jiných časech dříve) vodní cesty budovaly a vzdor východním Čechám a jejich dnešnímu názoru je dosud provozují a patrně i v budoucnosti provozovat budou.

0/−4
26.9.2019 11:08
Foto

P97a18v61e43l 90K88h98a25i22l 2948179162258

Vzpomínáte na dopravu uhlí do Chvaletic? Vzpomínáte na ROLA, dopravu kamionů z Lovosic do Drážďan, přečtěte si třeba tady:

https://www.idnes.cz/usti/zpravy/pristav-v-usti-nad-labem.A140828_2094485_usti-zpravy_alh

Měla být v provozu než bude dokončena dálnice do Drážďan. Skončila ovšem mnohem dřív, důvod tam někdo popisuje v diskuzi.

+6/0
26.9.2019 11:30
Foto

L45u28m67í68r 27M59e96n28š58í59k 7149206497682

Znovu jako odpověď jinému diskutujícímu: není to jen o lokálním rozsahu přepravy a současných přepravních nárocích.

0/0
26.9.2019 13:07
Foto

M75a32r46t97i45n 88H20a57v79e33l45k13a 4377843918169

To co uvádíte je jen neurčitý předpoklad. Kdyby jste měl sáhnout do vlastní kapsy, až se to ukáže jako ekonomické fiasko, nejspíše by jste mluvil jinak. A v tom je zakopaný pes ...

+4/0
26.9.2019 13:38
Foto

L16u25m37í42r 63M84e46n23š25í84k 7659426577492

Jo, ten pes je v délce čehosi, čemu se říká časový horizont a ten má(me) každý nastavený ve svém způsobu myšlení odlišně. Máte například v rodině někoho z lesního hospodářství? Fungují lesníci (mimo období kůrovce :-)) jen s výhledem na příštích pár let? A jak by měli myslet a fungovat vodohospodáři? Ten pes je politika. Na místních úrovních i na těch vyšších. A celá ta myšlenka je politikum, jak dokazuje i tato celá diskuse.

0/0
26.9.2019 14:18
Foto

A85l21e54š 89F63i35f12k46a 2374813792423

Politik myslí s horizontem čtyři roky.

Čekal jste snad více?

Na spuštění čehosi, co se začne vyplácet za třicet nebo padesát let by musela být společenská shoda, a to velmi široká. Podívejte se, jak to nejde třeba u důchodů.

+1/0
30.9.2019 7:05
Foto

P90e82t76r 21K53o80r89b25e95l 9286737360522

Co konkrétně z vašeho obecného výčtu budou generovat Pardubice?

+3/0
26.9.2019 12:32
Foto

L89u65m13í49r 94M13e97n13š88í69k 7199106897572

To by měli vědět pardubičtí. Ale nemusejí být tím, kdo je původcem - producentem přepravovaného zboží. Někdy stačí být "jen" na trase.

0/−3
26.9.2019 13:05
Foto

P19e35t72r 34K54o65r52b41e64l 9336987870472

Takže zase nic. A Pardubice mají být na konci, ne na trase.

0/0
26.9.2019 14:56
Foto

L68u31m96í94r 55M50e50n67š32í13k 7429476227692

Tak to už je na Pardubicích, kam se chtějí zařadit, jestli na konec nebo na trasu.

0/0
26.9.2019 21:41
Foto

M41a11r35t66i84n 80H56a44v59e53l86k18a 4137533128279

To jsou jen obecná slova ...

Mluvíte o ekonomice a investicích a nikde jsem neviděl nic konkrétního, co by to potvrdilo.

+3/0
26.9.2019 13:43
Foto

L44u28m97í18r 52M62e48n11š86í96k 7569196957642

Pane Havelka, nejsem svým laděním pesimista, tak zatím pojem investice chápu jako vklad do budoucna na něco, co bude přinášet profit. Přitom ono budoucno nijak neohraničuji, protože neznám meze (limity) toho investičního záměru ani jeho předpoklady na časovou návratnost. Ale tomu záměru důvěřuji.

Ohledně konkretizace ekonomických přínosů této předpokládané budoucí státní investice se bude asi lepší obrátit s dotazem na povolanější autory. Já jsem pouze čtenářem tohoto článku na idnes a dovolil jsem si jen dát najevo a trochu obhajovat svůj názor, který není zcela odmítavý. Toť vše.

0/−2
26.9.2019 14:25
Foto

I41l33o29n97a 66N60á17p87r49a44v59n60í28k53o91v37á 2151313698249

Stát, který staví nejdražší dálnice v Evropě (mižná i na světě) rychlostí 4 km za rok by vůben neměl přemýšlet o tomto veledíle. (Kteté je navíc zcela zbytečné).

+5/0
26.9.2019 9:05
Foto

L60u79m98í21r 82M44e53n25š70í29k 7489336257602

Právě proto by o tom ten stát přemýšlet měl.

0/−3
26.9.2019 10:34
Foto

I86v36o 10M25ü13l67l66e83r 8989546255

Zajímavý přístup. Do Pardubic to má smysl, ale dále už ne... Ještě že ti naši předci postavili alespoň něco. V současnosti už se nepostaví nic! Mluvíte o vysokorychlostní železnici, ale řekněte mi, kde ji u nás máme?! Bude se muset vybudovat v nových koridorech a nově někoho omezí v rozvoji, popř. půjde přes chráněné území. Budete argumentovat stejně jako u vody? To samé u dálnic.

0/0
26.9.2019 9:04
Foto

L24u56m26í41r 71M46e76n20š84í81k 7969786137372

Budou argumentovat do té doby než se tou VRT svezou.

0/0
26.9.2019 10:35
Foto

M46a21r83t71i87n 57K33y59p13r 2492345694314

I v té fandy kanálu zmiňované poslední studii proveditelnosti kanálu která je pro D-O-L relativně příznivá (lepší už nebude:-)) se píše, že labská větev je drahá a riziková část stavby bez ekonomické návratnosti, smysl má jen větev D-O. Takže minimálně labskou větev by to už chtělo pohřbít.

+6/0
26.9.2019 8:57
Foto

I31v25o 98M45ü32l81l79e20r 8979756145

A odkud ji pohřbíte? Až od Pardubic, jak chce Pardubický kraj nebo už od Děčína? Kde končí ekonomická návratnost a její smysl?

0/0
26.9.2019 9:09
Foto

L85u47m51í53r 21M32e49n25š26í52k 7259206437332

Pouze vybudování labské větve bez návaznosti na větev dunajskooderskou by skutečně byla velmi drahá a riziková záležitost, to máte recht.

0/0
26.9.2019 10:37
Foto

V95l14a89d53i35m93í25r 72Š10í54p 3385152709973

Rozumný přístup. D-O-L je hloupost. Je to zastaralá myšlenky z 30. let, kdy nebyly rozvinuty jiné druhy dopravy. Rychlá železnice, dálnice a velká letadla. V ČR stačí modernizovat železnici a nemáme problém. A na to máme peněz dost. Navíc se ekonomika v budoucnu bude hodně lokalizovat a robotirovat, takže by ten projekt byl nadbytečný. Určitě se nebudou převážet tuny uhlí a podobně. Přestane to mít ekonomicky a ekologicky smysl. To je zřejmé.

+12/−1
26.9.2019 8:45
Foto

L13u98m51í97r 68M39e59n64š17í18k 7439596347242

Rychlá železnice, dálnice a velká letadla jsou fajn, ale mají rozměrová omezení pro velikost přepravovaného nákladu, kterému nemusí tolik záležet na rychlosti přepravy, ale jeho přeprava je potřebná. A k těm velkým letadlům se jejich velký náklad také musí napřed nějak od výrobce nebo přepravce dopravit.

0/0
26.9.2019 10:40
Foto

M36i96l35o20s18l90a95v 86Z63í47t96k31a 8750794767520

kolik těch velkých nákladů se ročně po Labi přepraví? Dost na to, aby to alespoň trochu dávalo ekonomický smysl stavět kanál?

+6/0
26.9.2019 11:36
Foto

L50u22m80í50r 55M86e91n59š12í34k 7899466797742

V současné délce plavební trasy moc ne, to s Vámi souhlasím (kdysi cosi do Chvaletic?). Zkuste zauvažovat v celém rozsahu předpokládané budoucí dopravní trasy - viz moje odpověď v jiném vlákně jinému diskutujícímu.

0/−2
26.9.2019 13:03
Foto

M27a37r68t15i63n 18H57a50v50e32l11k80a 4327703318259

Garantujte to vlastním majetkem a bude se mi to zdát důvěryhodnější. Jinak to jsou jen proklamace, které přinesou rozvrácení krajiny a zisk velkým firmám (ale jen při výstavbě)

+2/0
26.9.2019 13:41
Foto

L87u47m83í65r 62M55e67n73š22í11k 7169886397432

Požadujete nemožné :-). Nejsem vlastníkem takového majetku, abych jím mohl garantovat krajský rozvoj. A Vy myslím také ne, tak prosím s takovými výzvami ve veřejné diskusi trochu brzděte.

Obecně: ta věc je záležitostí na více než jen jedno volební období nebo jeden lidský život. Ale kdyby se pardubičák Perner například bál tehdejších odmítačů jeho myšlenky, jaký rozvoj by měly Pardubice následně? Potíž dneška je v tom, že každý raději přemýšlí(me) jen v časovém horizontu, který jsme schopni (snad) dohlédnout. Možná by nám občas neškodilo trochu zvednout hlavu od pohledu jen do nejbližšího termínu. Říká se tomu nadhled.

A k rozvrácení krajiny dojít přece nemusí. Mají snad ve Francii nebo v Německu nějak kolem vodních cest rozvrácenou krajinu? Nebo v Belgii, Holandsku a jinde, abychom zůstali v blízké Evropě? Dával tam někdo před těmi stavbami garanci vlastním majetkem? :-)

+1/−1
26.9.2019 14:13
Foto

O73d67s28t58r82a88n72ě34n39ý 54U51ž69i88v19a29t40e97l

Uživatel požádal o vymazání
+10/0
26.9.2019 8:42
Foto

L54u74m45í71r 43M77e16n62š25í30k 7799746307442

Ano, ta myšlenka má smysl. Třeba i jen kvůli odlehčení přepravních toků právě na těch dálnicích a obchvatech, kde se kolikrát pomalu protahuje po jejich trasách něco, co by jinak mohlo v klidu nespěchat po vodě.

+1/−3
26.9.2019 10:42

Kdo staví vilu na Babě? Muž s vazbami na sponzory Zemanovy kampaně

Premium Nová prosklená vila na vrchu Baba v Praze budí zájem místních i turistů. Dům patří firmě Luboše Paška, který je...

Ano, Češi byli nejlepší! říká zámořský expert o časech, kdy i Kanada žárlila

Premium Omlouvá se při vzpomínce na nezdar Pavla Patery v Dallasu. Zápasy proti Buffalu s Dominikem Haškem v brance přirovnává...

TEST olejů: nejhorší je kokosový, zdravější je i sádlo

Premium Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků... Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků....