Diskuze

Pardubický kraj odmítl labskou větev obřího kanálu, obcím brání v rozvoji

Pardubický kraj nestojí o stavbu takzvané labské větve kanálu Dunaj-Odra-Labe, o jehož přípravě bude rozhodovat vláda na konci září. Krajští radní dávají za pravdu obcím, že jen zbytečně blokuje rozvoj regionu. Nadále prosazují vybudování jiného díla - splavnění Labe až do Pardubic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Chrudim v předminulém století odmítla železnici a zmizela z hospodářské mapy.

1 1
možnosti
PK

Mínusi, co je na tom nepravdivého?

0 0
možnosti
Foto

J63a74n 52K42a22d72l96e87c

26. 9. 2019 20:17

Celé je to blbost, nejsme schopni ani natáhnout kus asfaltu, nebo betonu na D35 a tak si opravdu připadám jak v Kocourkově :-)

2 0
možnosti
LM

No jo, stavební zákon par excellence.

Ale odsuzovat kvůli tomu celý ten dopravněvodohospodářský záměr si netroufám.

Určitě budeme schopni existovat i bez něj jako dosud, určitě i s ním. Já tomu nedůvěru nevyjadřuji. To také mohu. Jiní to odsoudí šmahem napoprvé, budiž, to je přece také jejich právo.

0 0
možnosti
LM

Díky, početl jsem si. Nepočítali s nutností mít zásobní objemy vody mimo uváděné řeky (= nerealizovali návazné vyvolané investice pro zajištění toho investičního záměru).

Jsou tam pod článkem i další odkazy:

- https://www.lidovky.cz/svet/polsko-se-meni-k-lepsimu-rika-prezident-andrzej-duda-podporuje-vodni-kanal-do-ceska.A181110_112605_ln_zahranici_krku?recommendationId=00000000-0000-5000-8000-000000000000 .

Je to politikum, výhradní a zřejmě dlouhodobé. To tady v jedné diskusi pod článkem nerozsekneme. Ale názor mít každý za sebe můžeme.

0 0
možnosti
MZ
LM

Jo jo, ve své moudrosti si zavírá možnost příjmu do místních (krajské i obecních) pokladen v budoucnosti.

1 6
možnosti
ZH

Z42d29e74n47ě14k 48H34o46n21s

26. 9. 2019 10:55

Mě spíš není jasné po čem by se mělo plout. Jezdím přes Labe každý den a vidím, že téměř celoročně se nechá přejít suchou nohou...

0 0
možnosti
LM

Po vodě. Lze ji ve vodních nádržích běžně naakumulovat a následně s ní třeba nadlepšovat minimální zaručené průtoky v těch vodních tocích, na kterých byly vodní nádrže vybudovány. Kolik vodních nádrží - přehrad stojí na Labi? Možná proto je Labe v suchých letech také suché? Plavební cesta není řeka, vodní tok. Lze v ní vodu také držet...

0 1
možnosti
PK

P45e76t46r 81K12o70r44b54e41l

26. 9. 2019 10:08

Mohl by mi už konečně někdo napsat, co se bude z/do Pardubic po vodě vozit? Čekám na to už dvacet let.

8 0
možnosti
LM

Všechno to, co se objemem přepravy nebo přepravními rozměry nevejde na silnici nebo železnici a také všechno to, u čeho nezáleží tak moc na délce trvání přepravy, ale je to nutné přepravit.

0 1
možnosti
IN

Stát, který staví nejdražší dálnice v Evropě (mižná i na světě) rychlostí 4 km za rok by vůben neměl přemýšlet o tomto veledíle. (Kteté je navíc zcela zbytečné).

5 0
možnosti
LM

Právě proto by o tom ten stát přemýšlet měl.

0 3
možnosti
IM

I78v12o 73M65ü27l62l47e33r

26. 9. 2019 9:04

Zajímavý přístup. Do Pardubic to má smysl, ale dále už ne... Ještě že ti naši předci postavili alespoň něco. V současnosti už se nepostaví nic! Mluvíte o vysokorychlostní železnici, ale řekněte mi, kde ji u nás máme?! Bude se muset vybudovat v nových koridorech a nově někoho omezí v rozvoji, popř. půjde přes chráněné území. Budete argumentovat stejně jako u vody? To samé u dálnic.

0 0
možnosti
LM

Budou argumentovat do té doby než se tou VRT svezou.

0 0
možnosti
MK

I v té fandy kanálu zmiňované poslední studii proveditelnosti kanálu která je pro D-O-L relativně příznivá (lepší už nebude:-)) se píše, že labská větev je drahá a riziková část stavby bez ekonomické návratnosti, smysl má jen větev D-O. Takže minimálně labskou větev by to už chtělo pohřbít.

6 0
možnosti
IM

I58v22o 22M87ü26l68l22e71r

26. 9. 2019 9:09

A odkud ji pohřbíte? Až od Pardubic, jak chce Pardubický kraj nebo už od Děčína? Kde končí ekonomická návratnost a její smysl?

0 0
možnosti

Rozumný přístup. D-O-L je hloupost. Je to zastaralá myšlenky z 30. let, kdy nebyly rozvinuty jiné druhy dopravy. Rychlá železnice, dálnice a velká letadla. V ČR stačí modernizovat železnici a nemáme problém. A na to máme peněz dost. Navíc se ekonomika v budoucnu bude hodně lokalizovat a robotirovat, takže by ten projekt byl nadbytečný. Určitě se nebudou převážet tuny uhlí a podobně. Přestane to mít ekonomicky a ekologicky smysl. To je zřejmé.

12 1
možnosti
LM

Rychlá železnice, dálnice a velká letadla jsou fajn, ale mají rozměrová omezení pro velikost přepravovaného nákladu, kterému nemusí tolik záležet na rychlosti přepravy, ale jeho přeprava je potřebná. A k těm velkým letadlům se jejich velký náklad také musí napřed nějak od výrobce nebo přepravce dopravit.

0 0
možnosti