- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Haha, je to spinavost ze kdejakej Lojza z Horní-Dolní Lhoty bude muset makat na nesmyslným odvolání přes Vánoce :-)
Velmi často čtu o "ekoteroristech". Bezesporu existují. Ale většina problémů tví hlavně v několika věcech.
1) Lidé si hájí své pozemky a ještě častěji klid k žití - zajímalo by mne, kolik těch "odsuzujících" něco vlastní, k čemu si dopomohli usilovnou prací
2) Mnohokrát se ukazuje, že když nejsou žádné překážky, tak nejsou připraveni stavitelé - argument "ekoteroristů" se jim často velmi hodí
3) Většina tras se maluje od stolu o rozhoduje na komisích, jejichž členové tam nikdy nebyli a s lidmi nejednali
4) Zástupci státu dělají s návrhy tajnosti, neprojednávají je ještě ve fázi studií, a když to projednají, tak to nakonec navrhnou zcela jinak - třeba výškově. A pak mají silný argument, již je v této variantě hodně proinvestováno.
5) To že stát něco vydá k oponentuře na začátku Svátků, nebo prázdnin je známá finta. Argument, že nemohou otálet je falešný, protože termíny uzávěrek mají v rukou. Řekněme si to na rovinu - hodí se jim to, mají větší šanci, že to unikne pozornosti dotčených ...
Uf, tak po 20 letech usilovné práce na přípravě prioritní stavby dálnice D35 jsme pokročili a hádáme se, kudy vůbec ta dálnice povede. To je opravdu obdivuhodné tempo příprav. No nic, těšíme se dál...
Ta dálnice už měla být hotová před patnácti lety a kvůli těm stejným dohadům kolem Litomyšle se to zarazilo.
Přesně, už to mohlo být až u Mohelnice.
Takže ještě takových 10 let tahanic, mezitím propadnou všechny studie a povolení a mohou začít odznova...
Tak ty žvásty budou sepisovat prostě přes vánoce.
Obyčejní lidé v podstatě dálnici podporují i ti z okolních obcí a často se pohybují v Litomyšli kde je dopravní situace fakt neúnosná.. Kvůli pár křiklounům se vždy vše zdržuje a prodražuje..!!
Většinou nejde jen o "pár křiklounů". Za nimi často je mnoho lidí, kteří nejsou vidět, nebo na to z různých důvodů nemají ...
Ale copak nebudou moci dělat problémy.
Všem doporučuji přečíst článek instance paralelní italské dálnice k A1 v délce 65km Variantě do Valico. V roce 1996 začali přemýšlet, 2003 kopli do země a v roce 2015 otevřeli 65km převážně tunely a mosty vedeny úsek dálnice, který ulehcil přetížené A1 přes hory. (https://www.technickytydenik.cz/rubriky/prumysl/italie-otevira-novou-eru-budovani-horskych-dalnic_34181.html)
A myslím, ze vím, proč jim to jde stavět výrazně lépe - Autostrade per Italia je soukromá firma, narozdíl od našeho ŘSD :)
30km úsek Pordenone-Treviso byl 9 let úplně hotový, než vrchního prudiče dostihl infarkt a dánici konečně otevřeli.