Správa železnic zveřejnila oznámení o posuzování vlivů stavby na životní prostředí (EIA) pro vysokorychlostní trať mezi Hranicemi na Moravě a Ostravou-Svinovem.
Návrh na výstavbu 46 kilometrů dlouhé trati vedoucí převážně v těsném sousedství dálnice D1 má podle předloženého oznámení dvě možné varianty. Těmi zaměstnanci Správy železnic nabízejí řešení průchodu vysokorychlostní trati mezi Studénkou a Jistebníkem. Další úseky jsou podle návrhu pevně dané.
„Veřejnost, dotčená veřejnost, dotčené orgány a dotčené územní samosprávné celky mohou zaslat své písemné vyjádření k oznámení záměru příslušnému úřadu ve lhůtě do třiceti dnů ode dne zveřejnění informace o záměru na úředních deskách dotčených krajů,“ stojí v informaci o oznámení zveřejněné ministerstvem životního prostředí.
Rychlodráha mezi Českem a Polskem bude do tří let, kanál zatím jistý není |
Zástupci Správy železnic budou v přípravách stavby postupovat co nejrychleji a společně s ostravským úsekem chtějí schvalovat i navazující spojení do Prosenic na Olomoucku.
„Ještě tento rok chceme dokončit dokumentaci EIA a podat ji. Příští rok už bychom ji chtěli mít schválenou,“ přiblížil aktuální stav příprav Jakub Bazgier, ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic. „Pokud půjde vše dobře, chtěli bychom začít stavět v roce 2026.“
6. června 2022 |