Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

První tresty za železniční tragédii po 13 letech. Co v případu ovlivní?

MF DNES analyzuje, jaký vývoj může mít objasňování velkého neštěstí ve Studénce v roce 2008. Proč se soudní proces táhne dlouhé roky, proč po zproštění viny padly nyní tresty a co bude dál?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Analogie "kauza" Nečesaný ...

0 0
možnosti
MK

Člověk by si myslel že po 13 letech mají viníci odsezené ve vězení a on soud ještě neskončil. Není možné omluvit / ospravedlnit tyto průtahy. Ještě nakonec obvinění budou žalovat stát za dlouhý soudní proces. Kocourkov.

2 0
možnosti
MK

Jen ukázka kvality našeho soudnictvíRv.

Co na tom chtějí řešit 13 let?

Pád mostu do kolejiště. Když si nevyžádali výluku a dělali to za provozu,

tak za to muže jednoznačně vedoucí pracovník na jehož popud se to ten den začalo sunout, případně projektant pokud špatně spočítal tu konstrukci.

1 1
možnosti
MZ

Kdyby to projektant špatně spočítal (konstrukce podobného typu počítají a kreslí počítačové programy, napočítá se to na logaritmickém pravítku a nekreslí tuší na pauzák), tak by se zhroutila hned na začátku prací, případně uprostřed, nikoli 12 hodin před přesunem mostní konstrukce ... sunutí konstrukce se mělo uskutečnit během zastavení provozu (výluka) cca od 22.00 ...

1 0
možnosti
PV

13 let slendriánu, právníci se napapali.

Pravo je slepé. Nekdo měl povinnost zpomalit koridor, což se nestalo, protože to stojí peníze.

Ten by měl sedět.

0 0
možnosti
PV

Sprqva železnic je vykonavatel. Žádat měla firma, která to měla v nabídce. Stoji to velké peníze. ODS, dnes eurovia a nebo bogl a krysl?

1 0
možnosti
VF

Podivejte se koho a za jak dlouho odsoudili kdyz se protrhla hraz na Bílé Desné kde zahynulo 65 lidí a 40 domu bylo zniceno a dalsich 69 poskozeno?

Soud trval 17 let a vsichni byli osvobozeni!

0 0
možnosti
AF

A26l76e92š 12F36r51ý91b57a

12. 9. 2021 20:58

Jen aby to bylo jasné.

Železnice ať z toho nikdo neobviňuje. Nemohly za to, že mimo oblast jejich působnosti někdo machroval. Policie by po oznámení ty machry stejně nesebrala. Jo v bývalém režimu možná ano.

Kvůli otřesům od dopravy to rozhodně spadnout nemohlo, a taky to spadlo před vlakem.

Pomalá jízda by nebyla lepší, kdyby to spadlo na vlak.

5 1
možnosti
PM

Ať se vymlouvají na co chtějí, tohle je výsměch spravedlnosti a karikatura právního a justičního systému. Soudce vyhodit za neschopnost dovést případ do konce v rozumné době. Co chtějí po 13 letech ještě zjistit nového? ;-O;-O

1 1
možnosti
MZ

Vy byste se uplatnil v době politických procesů, kdy se Horáková, Slánský & spol. poslali na šibenici bez důkazů, protože někdo rozhodl, že jsou vinni ...

Soud NEVÍ proč se podpůrná konstrukce zhroutila, proto nemůže odsoudit. Potrestání bylo nařízeno nadřízeným soudem ... aniž by nadřízený soud věděl, proč most spadl ...

1 0
možnosti
LC

Ty soudy za spadený most a želežnicní nehodu jsou neskutečná ostuda od policie přes státní zástupce až po samotné soudce. Hlavní příčinou nehody bylo nepochybně to, že nebyl zastaven nebo alespon výrazně zpomalen provoz pod mostem a to dokonce ani v nejkritičtější fázi nasouvání mostu přes trať. Tohle je opravdu neomluvitelné, protože když se něco takového dělá, nikdy nejde vyloučit riziko, že se při tom něco pokazí. To že most v té fázi nakonec spadl, je sice velká organizační a projekční chyba, ale je to jen podružná záležitost na tresty v úrovní finanční pokuty. Když se manipuluje s jakýmkoliv těžkým břemenem třeba na jeřábu nebo jakkoliv jinak nebo jen když dělník pracuje na žebříku nebo pracovní plošině, tak je vždycky jako první a nejdůležitější bezpečností opatření to, že se žádné osoby nesmí pohybovat v prostoru pod břemenem nebo prováděnými pracemi. To je naprostý základ a je nepochopitelné, že při manipulaci s tak velkým a těžkým břemenem byl ponechán provoz civilních osob přímo pod ním, bez jakékoliv ochrany. A kdo je viník? To je taky naprosto jasné, je to nejvýše postavený, odborně způsobilý člověk, který stavbu dozoroval a nenapadlo ho, aby by v té kritické fázi omezil provoz pod mostem. Tohle opravdu nemohlo být žádný problém rozmotat a je naprostá neschopnost soudců, že se nechali zatáhnout do přestřelky o kladkách a buhví jakých technických detailech nasouvání mostu. Primárně měli soudit, kdo nechal povolený provoz pod mostem a nimrání se v technických detailech mohli řešit až dodatečně.

2 2
možnosti
PM

P69e84t19r 16M65u90n91z31a39r

12. 9. 2021 20:20

Já už si to tak nepamatuju, ale podle mého se ten den vůbec nemělo s mostem hýbat.

1 0
možnosti
KV

K pádu dochází, pokud těžnice opustí hranu podstavy. Případně pokud se zhroutí podstava. To se dá přesně spočítat.

Tady došlo, jako třeba u leteckých katastrof, k řetězci chyb. Každá jednotlivá chyba by sama o sobě k takovým následkům nevedla.

Nicméně za každou jednotlivou chybu je někdo odpovědný. A nemělo by být těžké po objasnění celého řetězce určit jednotlivé viníky. Co na tom může trvat třináct let prostě nechápu.

6 0
možnosti
MZ

Těžké by to být nemělo pokud by se k vyšetřování přistupovalo stejným způsobem jako v případě leteckých nehod. To znamená - v souladu s tím co popisuje učebnice kriminalistiky - po vyproštění zraněných a usmrcených osob by bylo místo "činu" uzavřeno a podrobně ohledáno = nalezly by se jednotlivé díly podpůrné konstrukce. Tak jako se dohledávají "zbytky" letadla ...

Tohle ovšem nebylo PČR Ostrava - vyšetřovatel Jiří Jícha - umožněno, místo kriminalistů / policistů se na místo pustila těžká technika odstraňující překážku v provozu (= cílená likvidace důkazů) a po cca 40 hodinách byl "slavně" zahájen provoz po jedné koleji s použitím motorové trakce.

Nehodové pomocné prostředky ČD a jmenovitě vedoucí odklizovacích prací byl veřejně chválen za rychlé odstranění trosek a obnovení provozu ...

Když nemáte důkazní materiál - jako v případě leteckých nehod - tak těžko můžete určit příčinu. Tou mohl být obyčejný prasklý svar způsobivší ztrátu stability .... odpovědnost má ten, kdo nařídil zahájit odklizovací práce bez dokončené práce PČR. To by se ovšem mohlo NEJEZDIT taky týden a to nebylo POLITICKY přípustné ....;-€;-€;-€;-€;-€

1 0
možnosti
RK

13 let, to jenom asi u nás trvají soudy tak dlouho.

Na železnici platí striktní předpisy, tady to vidím spíš na obstrukce ze strany obžalovaných.

7 0
možnosti
KV

Co s tím mají společného železniční předpisy?8-o

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kamioňačka v zákazu předjíždění na dálnici pomalu předháněla další tři tiráky

31. května 2024  10:58

Řidičku kamionu, která na dálnici D1 na Přerovsku i přes zákaz předjížděla nedostatečnou rychlostí...

Dvě dívky v Ostravě vešly na červenou před rozjeté auto. Utrpěly těžká zranění

25. května 2024  9:47

Dvě dívky ve věku 17 a 18 let utrpěly vážná zranění při páteční nehodě v Ostravě. Na přechodu pro...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Na propuštění si třetí vítkovský žhář ještě počká, soud chce posudek psychologa

28. května 2024  5:30,  aktualizováno  11:27

Minimálně ještě tři měsíce si počká na verdikt o podmíněném propuštění Jaromír Lukeš, třetí z...

Driblér ligy míří do Ostravy. Baník touží po budějovickém křídelníkovi Allim

29. května 2024  12:17

Ostravský Baník si vyhlédl posilu pro novou fotbalovou sezonu, ve které se vrátí do evropských...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Neteče, nebo je kalná. Beskydy řeší kvůli kůrovci problémy s vodou

28. května 2024

Premium Jedním z dopadů kůrovcové kalamity je problém s pitnou vodou v oblastech, kde po vynucené těžbě...

Nevydrželo ani nerozbitné vybavení. Péče o autisty obnáší i nebezpečí

1. června 2024  17:17

Mladík Gabriel chodí vždy po špičkách. Když vejdeme do místnosti, kde se nachází i se svou...

To to ale trvalo. Opravený most radní otevřeli raději až „tajně“ v noci

1. června 2024  14:34

Rekonstrukci mostu Kpt. Jaroše poblíž centra Kopřivnice provázely komplikace, kvůli kterým se její...

Z odpadů se stává stále cennější komodita. V boji o ni zvítězí ten nejrychlejší

1. června 2024  7:01

S blížícím se koncem snadného odvážení nejen komunálního odpadu na skládky začínají napříč...

Diamo propustí přes 300 zaměstnanců, sedm samostatných závodů sloučí do dvou

31. května 2024  16:02

Velké propouštění, spojené se zeštíhlováním firmy, čeká zaměstnance státního podniku Diamo. Ten...

Prodej mobilního domu 38m2
Prodej mobilního domu 38m2

Hlubčická, Krnov - Pod Bezručovým vrchem, okres Bruntál
399 000 Kč