Po Místecké ulici spojující Ostravu s Frýdkem-Místkem a Beskydy projedou denně...

Po Místecké ulici spojující Ostravu s Frýdkem-Místkem a Beskydy projedou denně desetitisíce automobilů. | foto: MF DNES

Další kolony u D56. Oprava mostu u Makra omezí dálnici na Frýdek-Místek

  • 5
Ani letos nebudou mít řidiči využívající dálnici D56 mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem možnost projet trasu bez omezení. Vedle oprav nájezdu u Staříče je silnice I/56 nově zúžená u ostravského Makra, kde začaly opravy tamního mostu. S kolonami táhnoucími se na přilehlou dálnici musejí řidiči počítat několik měsíců.

Stavbaři naposledy tento most opravovali před šesti roky, měnili mostní závěry. Už tehdy se to neobešlo bez dlouhých kolon a v několik kilometrů dlouhé frontě tam řidiči opětovně čekali už včera ráno.

„Přemostění v Místecké ulici u zdejšího Makra vykazuje známky stárnutí, diagnostika potvrdila zhoršující se stav konstrukce, kterou nyní budeme muset za zhruba 11,4 milionu korun opravit,“ vysvětlil důvody omezení Miroslav Mazal z komunikačního týmu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Plánovaná rekonstrukce je rozdělená do několika etap. V té první, trvající do poloviny května, nechá ŘSD vybudovat přejezdy mezi oběma dopravními pruhy.

Pak už se začne s vlastními opravami. „Do poloviny srpna je naplánována oprava části mostu ve směru na Ostravu, doprava bude převedena na protější část silnice v obousměrném režimu, přičemž dva pruhy povedou na Frýdek-Místek,“ přiblížil plán oprav Miroslav Mazal s tím, že současně bude uzavřena i výjezdová rampa ve směru od Hrabové.

„Od poloviny srpna do konce října je naplánována oprava mostu ve směru na Frýdek-Místek a doprava bude převedena na nedotčenou část komunikace v obousměrném režimu se dvěma pruhy ve směru na Ostravu,“ zmínil.

Provoz mezi Hrabovou a Makrem by neměl být opravou mostu příliš omezen. „Doprava pod mostem bude většinu času beze změny. Předpokládáme pouze drobné zúžení a při sanacích spodní stavby zvažujeme použití semaforů,“ doplnil Mazal.