ilustrační snímek | foto: Depositphotos

Na linku důvěry se obrací více lidí, řeší finanční problémy, strach i stres

  • 1
Celkem 6 916krát zvedli loni telefon odborníci Linky důvěry při Městské nemocnici v Ostravě, což je o 1 636 hovorů více než v roce 2022. Lidé také stále častěji využívají možnosti s odborníky chatovat.

„Řešili jsme tu případy sebevražedného jednání, strach z nákazy, možného válečného konfliktu či střelby v ulicích,“ uvedla vedoucí Linky důvěry Ostrava Hana Peigerová.

„Lidé se ale také svěřovali s hádkami, rozvody, úmrtím blízkých, finančními problémy či se stresem spojeným se studiem a prací,“ dodala.

Kromě telefonu mohou lidé s odborníky chatovat, tuto možnost využívají stále častěji. „Zatímco v roce 2021 s námi chatovalo 60 klientů, v roce 2022 jich bylo 121 a loni jsme takto komunikovali se 190 lidmi,“ uvedla vedoucí.

Děti s autoimunitním onemocněním mohou podstoupit léčbu už i v Ostravě

Jedním z důvodů, proč lidé používají raději chat, je podle Peigerové skutečnost, že generace Y a Z, tedy lidé narození po roce 1982 a takzvaná internetová generace, jsou technicky a počítačově vyspělé.

„Denně komunikují prostřednictvím sociálních sítí, takže chat je pro ně přirozenější než hovor,“ řekla psycholožka. „Online prostředí vnímají jako anonymní a bezpečné a otevřeněji nám v něm popisují své potíže,“ dodala Peigerová s tím, že od Nového roku mohou lidé chatovat s odborníky na webu linky důvěry čtyřikrát týdně, a to vždy od pátku do pondělí.

29. prosince 2023