Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tv„Práce budou nyní pokračovat v Dluhonicích a na úseku mezi Dluhonicemi a Přerovem. Vlakové výluky budou určitě potřeba,“ uvedl správce stavby ze Správy železnic Josef Sukup.
Modernizace má zvýšit traťovou rychlost, zkrátit jízdní doby vlaků a zlepšit bezpečnost provozu. Úpravy navazují na předchozí modernizace traťových úseků z Přerova do Hranic a Olomouce i na dokončenou první etapu přestavby přerovského uzlu.
Veškeré práce za 3,8 miliardy korun platí Správa železnic. „Pro město bylo hlavně důležité zrušení úrovňového železničního přejezdu, který nahradil nový nadjezd v místní části Dluhonice,“ podotkl přerovský radní pro dopravu Tomáš Navrátil.
„Podstatné také je, že vše je bezpečné jak pro kolejovou, tak pro silniční dopravu a chodce,“ dodal.
Výsledkem modernizace je mimo jiné přechod výhybny v Dluhonicích na dálkové ovládání z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově, navíc se zde rychlost vlaků jedoucích v přímém směru zvýší až na 130 kilometrů v hodině, na okolních úsecích tratě pak bude maximální rychlost ještě o 30 kilometrů za hodinu vyšší.