- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Systémové řešení znamená:
- dopravní infrastrukturu: dálnice do vnitrozemí i do Polska
- rychlou železnici (tím nemyslím současnou parodii 160 Km/h)
- přesunout tam některé centrální úřady
- založit tam pobočku nějaké vysoké školy
Pak tam rádi půjdou i investoři, zlepší se trh práce a studenti tam budou zůstávat.
No a vyplatí se to? Když uvážím, kolik by uvedená opatření stály, a jaký by měly efekt, není částečné vylidnění přijatelnou cenou? Jeseník stejně nikdy nebude Praha, natož Londýn.
No,ono je hezke, co chybi studentum v dobe studia, ale co si budem nalhavat, po studiu je bude ve vetsine hlavne zajimat prace. Ta musi v prvni rade byt, potom pokud mozno dobre ohodnocena a navrch jeste i zajimava.
A tomu by alespoň pro začátek mohlo pomoct lepší dopravní napojení na zbytek republiky, takový tunel pod Červenohorským sedlem bych považoval za naprosté minimum.
V Jesenici nebo v Jeseníku pane Rostislave Hányši?