Zpožděné letadlo se ohlásí textovkou

  • 3
Stále více letišť, aerolinek a provozovatelů vlaků spouští SMS služby pro cestující, informující je o aktuálních příletech, odletech. O zpožděních a různých aktuálních zprávách.

Letecký operátor British Airport Authority (BAA) začal SMS zprávami informovat službou, kterou pojmenoval Flying Messenger – tedy volně přeloženo Létající posel. Služba je určena pro pasažéry, kteří se snaží stihnout letadlo nebo pro ty, co se snaží setkat se s kolegy na letištích Heathrow nebo Gatwick.

Cestující se mohou jednoduše dozvědět čas odletu nebo příletu zasláním textové zprávy s označením letu na číslo 82222 (UK). Zprávy jsou účtovány 50ti centy za dotaz. Informace jsou poskytovány textovkami 12 hodin před odletem a 4 hodiny poté. Pokročilý monitorovací systém sleduje průběh jednotlivých letů a dovoluje informovat o zpožděních a jiných oznámeních.

Podle Financial Times plánuje BAA rozšířit tyto služby na dalších 5 letišť – Stansted, Glasgow, Aberdeen, Edinburgh a Southampton. 

Textovky jsou i na kolejích

Londýnské metro již zadarmo informuje SMS zprávami své pasažéry o novinkách a zpožděních jednotlivých spojů, dříve než dorazí do stanice.
 
SMS informační služba je také dostupná v letištních expresních vlacích jezdící na Heathrow, Gatwick a Stansted, pro cestující, kteří si lístek zamluvili přes Web – dostanete pak potvrzení na svůj mobilní telefon. Ten použijete při vyzvedávání lístků na pokladnách.
 
Cestující z Jakarstkého letiště Soekarno-Hatta si navíc mohou přes SMS nechat přinést chybějící toaletní papír nebo si stěžovat na letištní taxi službu.