T- Mobile.

T- Mobile. | foto: AP

Výpadek T-Mobilu trval přes dva dny. Konečně by mělo vše fungovat

  • 8
T-Mobile během noci ze středy na čtvrtek obnovil všechny aplikace, které postihl dvoudenní výpadek. Obslužné kanály zákazníků spustil naplno během čtvrtečního odpoledne.

„Podařilo se odstranit technický výpadek interních systémů a od dnešních 14:00 jsou opět plně funkční všechny obslužné a samoobslužné kanály,“ informovala ve čtvrtek odpoledne tisková mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

„Zákazníci tedy již mohou řešit své případné problémy v aplikaci Můj T-Mobile (na webu i v mobilu), navštívit naše prodejny či zavolat na infolinku. Ještě jednou se všem omlouváme za komplikace, které mohl výpadek v předchozích dnech způsobit, a zákazníkům děkujeme za pochopení,“ doplnila.

Interní systémy zahrnující obslužné kanály jako infolinka, zákaznické systémy na prodejnách, samoobsluha nebo aplikace Můj T-Mobile nefungovaly operátorovi od úterního dopoledne kvůli problému na discích v hradeckém datovém centru. Klíčové služby jako volání, SMS a mobilní data nicméně fungovaly. Operátor přestal účtovat mobilní data, aby k nim měli přístup zákazníci, kteří si je nemohli dokoupit v aplikaci (více viz Výpadek systémů T-Mobilu pokračuje. Operátor přestal účtovat mobilní data).

Web operátora byl plně funkční již před čtvrtečním polednem, některé kanály v tu dobu ovšem ještě nefungovaly. Například spuštění samoobsluhy Můj T-Mobile bylo kvůli krátkodobé odstávce, která měla zajistit lepší fungování systémů, naplánované až na 14. hodinu.

T-Mobile odstavil samoobsluhu Můj T-Mobile.

Někteří čtenáři iDNES.cz během výpadku interních systémů T-Mobilu upozorňovali i na problémy s roamingem v Chorvatsku. Zástupce operátora nicméně vyvrátil, že by problém v hradeckém datacentru měl na roamingové služby jakýkoliv vliv.

,