Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

T-Mobile chce vsadit na AI. Nechá ji řešit většinu zákaznických dotazů

  7:02
Drtivou většinu zákaznických dotazů by u T-Mobilu měla do tří let řešit umělá inteligence. Operátor ji chce využívat při kontaktu se zákazníky v klientské péči a prodeji. Tým expertů by řešil pouze složitější případy.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Řešení na principu umělé inteligence operátor plánuje zavést zejména v oblasti zákaznické zkušenosti, kde AI pomůže automatizovat, zpřesňovat a zrychlovat komunikaci se zákazníky nad rámec současných možností, což má vést k vyšší zákaznické spokojenosti.

„Konkrétní využití si lze představit například formou chatbotů na webových stránkách, přímo v aplikaci nebo voicebota při zavolání na infolinku. Aktuálně průměrně deset procent zákaznických dotazů zodpovídáme přes náš chatbot v aplikaci, při zapojení AI a zakomponování těchto nástrojů do zákaznických cest by toto číslo mohlo být několikanásobně vyšší,“ uvedla pro ČTK mluvčí T-Mobilu Patricie Šedivá.

V blízké budoucnosti chce operátor AI využívat i v interní efektivitě, například jako interního chatbota pro zaměstnance, nebo v oblasti automatizované zákaznické autentizace či personalizace komunikace se zákazníky a poskytování služeb na míru.

Konkurenční O2 už před několika lety začalo experimentovat s chatboty a voiceboty. Voicebot používá na své zákaznické lince, která umí přivítat zákazníka, provést jeho identifikaci, zjistit téma, které chce řešit, a nasměrovat na hlasovou samoobsluhu nebo správného živého operátora.

„Rozvoj nástrojů jazykového učení nám pomohl akcelerovat například původní logiku voicebota, kterou nyní dokážeme rozšířit de facto na jakoukoliv úlohu, kterou s námi zákazník může řešit,“ uvedla Veronika Kučíková z tiskového oddělení O2.

V interních procesech O2 využívá takzvaného virtuálního pomocníka pro specialisty zákaznické péče. Každý zaměstnanec má přístup k internímu ChatGPT (chatovací systém ChatGPT zpřístupnila společnost OpenAI 30. listopadu 2022) a aktuálně operátor nasazuje virtuálního buddyho na celý zákaznický servis. V poměrně krátké době by se měla AI dostat na stůl každého zaměstnance.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Nejlevnější supersmartphone. Aktuální akční cena je nepřekonatelná

25. května 2024

Silný procesor, obrovská paměť, výborná sestava fotoaparátu, skvělý displej a v neposlední řadě...

Levná roamingová data můžete mít, i když váš mobil nemá klíčovou funkci

28. května 2024

V poslední době jsou velkým hitem levná roamingová data, která nabízí různé služby po celém světě....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

V USA je to samý iPhone. Nabídka mobilů je mnohem menší než v Evropě

24. května 2024  7:02

V prvním čtvrtletí letošního roku měly iPhony na trhu ve Spojených státech více než poloviční tržní...

Nejdražší aplikace může stát víc než polovinu průměrné mzdy v Česku

29. května 2024  7:02

Doposud bylo pravidlo aplikačního obchodu Androidu, že software zde nemůže stát více než 400...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Přiblížení k elitě. Xiaomi má podle testu po letech špičkový fotomobil

27. května 2024  7:02

Byť Xiaomi už roky spolupracuje na fotoaparátech svých smartphonů se společností Leica, tak do...

Menší iPhone povyroste. Obřích rozměrů se však bát nemusíte

30. května 2024  7:02

Internet se plní fotkami maket chystaných iPhonů. Nově je například k dispozici srovnání...

Nástupce Nokie má podivnou novinku. Je to starý model jiného výrobce

30. května 2024

Vlastník licence značky Nokia pro mobilní telefony rozjel nabídku smartphonů pod svým vlastním...

Nejdražší aplikace může stát víc než polovinu průměrné mzdy v Česku

29. května 2024  7:02

Doposud bylo pravidlo aplikačního obchodu Androidu, že software zde nemůže stát více než 400...

Chtěl si odpočinout od smartphonu. Dlouho to nevydržel a ještě švindloval

29. května 2024

Smartphony se staly našimi každodenními společníky. Mnohdy nás však pohltí více, než je zdrávo....

Žádná tajná bokovka. S manželkou jsme rozvedeni, překvapil Petr Nedvěd

Generální manažer české hokejové reprezentace Petr Nedvěd (52) byl po divoké oslavě zlaté medaile z mistrovství světa...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

Hoši, nádhera, děkují celebrity za hokejové zlato. Pokáč baví vítěze písničkou

Česká hokejová reprezentace získala po čtrnácti letech zlato na mistrovství světa. Obrovský úspěch nadchl nejen...

Někteří mě mají za zlatokopku. Nenesu to lehce, říká manželka Ondřeje Kepky

Seznámili se na vysoké škole, kde on byl pedagog a ona studentka. Jsou spolu přes devět let a v budoucnu plánují i...

Zemřel herec a režisér Jan Kačer, legenda nové vlny i Činoherního klubu

V pátek dopoledne zemřel herec a režisér Jan Kačer, bylo mu 87 let. Patřil k hvězdám nové vlny českého filmu a byl i...