Expandia Banka změnila v pondělí 8. ledna svoje jméno na eBanka. Logo i firemní barvy zůstávají stejné. Podle zástupců banky nové jméno vystižněji charakterizuje podstatu banky a tento kratší název je dynamičtější. Tomáš Pardubický, předseda představenstva banky, k tomu dodal: “Nový název podtrhuje vstup banky do další etapy vývoje, ve které budeme potvrzovat náš náskok a vedoucí pozici na trhu přímého bankovnictví.”
Za těmito ambiciózními slovy se skrývá snaha eBanky zdvojnásobit počet klientů do konce roku 2001. Na konci roku 2000 měla eBanka přesně 40 290 klientů, kteří měli na svých účtech vklady v celkovém objemu 2,7 mld. korun. Za rok by podle svých předpokladů chtěla mít eBanka přibližně 80 tisíc klientů s celkovým objemem vkladů převyšujícím 7 mld. korun. Aby vytčeného cíle dosáhla, představí už v dubnu tohoto roku eBanka některé nové produkty. Půjde konkrétně o nabídku stavebního spoření, hypotéčních úvěrů, penzijního připojištění a životního pojištění. Vedle toho chce eBanka vybudovat další klientská centra. Žádné budování klasických bankovních přepážek však neplánuje, přestože se toho po odkoupení eBanky Českou pojišťovnou řada klientů obávala.
A jak si vedla eBanka v roce 2000? Počet klientů vzrostl z necelých 20 tisíc na 40 tisíc na konci roku. Jen za poslední čtvrtletí (po mohutné reklamní kampani) se eBance povedlo získat 9 390 klientů. Nejpoužívanějším komunikačním kanálem byl podle všech předpokladů internet, který využil v průběhu roku každý její klient. Velmi populární je také GSM banking – mezi klienty eBanky se pro něj rozhodlo 5 028 klientů. A nečekaně populární je podle slov zástupců banky také WAP banking.