Nejstrmější trať v Česku letos slaví 120 let od zahájení provozu. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Na opravu zubačky půjdou stovky milionů, zatím se dočká výpravní budova

  • 6
Přes půl miliardy korun chce Správa železnic investovat do modernizace tratě Tanvald - Kořenov. Nejstrmější trať v Česku letos slaví 120 let od zahájení provozu, v příštím roce se tu plánovala kvůli modernizaci velká výluka. Vše se ale odkládá.

Správa železnic záměr na zvýšení bezpečnosti na jediné české ozubnicové trati odložila. Soutěž, ze které měl vzejít vítězný projekt na instalaci zabezpečovacího systému ETCS a dispečerského pracoviště pro dálkové řízení provozu, Správa železnic zrušila kvůli nedostatku peněz.

Odhadovaná cena byla kolem deseti milionů korun. Neznamená to ale, že se s modernizací tratě, která je kulturní technickou památkou, vůbec nepočítá. Jen se vše podle mluvčího Správy železnic Jana Nevoly odloží na roky 2024 a 2025.

„Chystané opravy a investice směřují ke zvýšení bezpečnosti, plynulosti a komfortu železniční dopravy v tomto úseku. Dojde k výměně kolejnic a pražců, opravě výhybek, obnoví se odvodnění a proběhne i sanace skalních zářezů podél tratě. Součástí akce bude i oprava přejezdů a nástupišť v dopravnách Desná, Dolní Polubný a Kořenov zastávka. Cenu momentálně odhadujeme na více než 500 milionů korun,“ sdělil Nevola.

Na nádraží v Kořenově se pak opraví koleje a vymění výhybky. Proměnou projde i výpravní budova. Na ní by se lešení mělo objevit ještě letos.

„Budova dostane novou fasádu, okna, dveře a moderní mobiliář. U vstupu se udělá bezbariérový přístup,“ dodal Nevola. Stavební práce mají skončit příští rok.

26. července 2020