- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako železničnímu fandovi by se mi to samozřejmě líbilo, ale je to naprostá utopie, zcela souhlasím s příspěvky pana Novotného a pana Pospíšila.
Kdyby radši Poláci dali do kupy trať z Černous do Zgorzelce. Na české straně se jezdí 80, na polské 30. Liberec i Zgorzelec jsou velká města a věřím že přímé vlaky (ideálně nějaké spěšňáky co nestaví všude) by si tu klientelu jistě našly.
Zvlášť kdyby končily v tom Německém, kde by byl přestup na Cottbus a Berlín. Případně by ty spěšné vlaky mohly jezdit rovnou Liberec - Frýdlant - Zgorzelec - Görlitz - Cottbus a mezi Görlitz a Cottbusem stavět jen ve Weisswasseru a Sprembergu
Smysluplné by bylo vykšeftovat tuto trať za opravu trati z Lbc do Žitavy, na kterou Poláci kašlou a jen kasírají poplatky.
Co je Správa železniční a dopravní cesty?
Firma, která má na starosti koleje a to, po čem koleje vedou? (náspy, mosty, propusti...)
To je sice hezké, ale proč? Vždyť ani krajské město Liberec nemá pořádné vlakové spojení s hlavním městem. Tím pořádné myslím dostatečně rychlé vzhledem k vzdálenosti. Mezi Libercem a Ústím (2 sousední krajská města) nevede pořádná silnice atd atd...
O nás skoro nejde, my tam máme 1km co stejně drží tvar, to je prd. Poláci však z nějakého důvodu chtějí do země nikoho spojení. Přitom tam mají obří Zhořelec, který má i položené koleje
Když už to, Lupo, chcete psát foneticky, pak Sklářská Poremba.
Kdyz uz, tak je to slezske mesto, tak to muzeme pocestit na Sklarskou Porubu...
Mě by zajímalo, jakým zázrakem mají všechny státy okolo peníze na takové "kraviny", zatímco my nemáme ani na pořádnou opravu dálnice...
To není zázrak. My těch peněz na infrastrukturu máme taky dost, ale chybí nám dodělaná lejstra se štemply po dokončených jednacích a odvolacích lhůtách. Když může do jakékoliv stavby začít kecat aktivista z druhé půlky republiky, tak zdržení naskakují klidně do nekonečna.
Zato sousedé se rozhodli zjednodušit si legislativu a scelit úředně-politická rozhodnutí dohromady, takže jakmile se jim něčeho opravdu zachce, tak si to prosadí.
Trať Hrádek nad Nisou - Parajów - Zittau, je pro Poláky nad jejich síly neopravitelný úsek, kde už se málem nedá jezdit (aktuálně rychlost 30 pro zanedbanost svršku).
Trať Černousy - Záwidow pouze por nákladní dopravu. Osobní dopravu soused nikdy nezavedl.
Ovšem po válce zrušená trať to je to, kam budeme investovat a postavíme ji prakticky na zelené louce Přímý vlak Libe-Jindřich 1:05 hod. Za tu dobu jsem na druhou stranu pomalu v Harrachově. Už vidím, jak si lyžař či turista z Libe nebo dokonce z Prahy sedá do vlaku, aby se dosyta vynadíval na klikatící se trať.
O trať Hrádek - Zittau se Poláci nezajímají. Vede sice přes jejich území, ale nemají tam zastávku a nemá pro ně žádný význam. Jinak souhlas, že znovuvybudování tratě nemá smysl a ty peníze by bylo vhodnější použít na jiném místě..
To je nějaké šmečko na Eura, jinak to nevidim.