Diskuze

Poláci chtějí na Frýdlantsko vlakem. Nejel tam sedmdesát let

Vlaky tu překonaly státní hranici naposledy po druhé světové válce, pak koleje přestaly existovat. Teď má někdejší populární trať z Jindřichovic pod Smrkem do polského Mirsku naději na vzkříšení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jako železničnímu fandovi by se mi to samozřejmě líbilo, ale je to naprostá utopie, zcela souhlasím s příspěvky pana Novotného a pana Pospíšila.

0 0
možnosti

Kdyby radši Poláci dali do kupy trať z Černous do Zgorzelce. Na české straně se jezdí 80, na polské 30. Liberec i Zgorzelec jsou velká města a věřím že přímé vlaky (ideálně nějaké spěšňáky co nestaví všude) by si tu klientelu jistě našly.

0 0
možnosti

Zvlášť kdyby končily v tom Německém, kde by byl přestup na Cottbus a Berlín. Případně by ty spěšné vlaky mohly jezdit rovnou Liberec - Frýdlant - Zgorzelec - Görlitz - Cottbus a mezi Görlitz a Cottbusem stavět jen ve Weisswasseru a Sprembergu

0 0
možnosti

Smysluplné by bylo vykšeftovat tuto trať za opravu trati z Lbc do Žitavy, na kterou Poláci kašlou a jen kasírají poplatky.

1 0
možnosti

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

2 0
možnosti

Firma, která má na starosti koleje a to, po čem koleje vedou? (náspy, mosty, propusti...)

1 1
možnosti

To je sice hezké, ale proč? Vždyť ani krajské město Liberec nemá pořádné vlakové spojení s hlavním městem. Tím pořádné myslím dostatečně rychlé vzhledem k vzdálenosti. Mezi Libercem a Ústím (2 sousední krajská města) nevede pořádná silnice atd atd...

5 0
možnosti

O nás skoro nejde, my tam máme 1km co stejně drží tvar, to je prd. Poláci však z nějakého důvodu chtějí do země nikoho spojení. Přitom tam mají obří Zhořelec, který má i položené koleje

1 0
možnosti

Když už to, Lupo, chcete psát foneticky, pak Sklářská Poremba.

2 0
možnosti

Kdyz uz, tak je to slezske mesto, tak to muzeme pocestit na Sklarskou Porubu...

0 0
možnosti

Mě by zajímalo, jakým zázrakem mají všechny státy okolo peníze na takové "kraviny", zatímco my nemáme ani na pořádnou opravu dálnice...

3 0
možnosti
Foto

J83i18ř51í 31E61r64b51e55n

16. 4. 2018 12:42

To není zázrak. My těch peněz na infrastrukturu máme taky dost, ale chybí nám dodělaná lejstra se štemply po dokončených jednacích a odvolacích lhůtách. Když může do jakékoliv stavby začít kecat aktivista z druhé půlky republiky, tak zdržení naskakují klidně do nekonečna.

Zato sousedé se rozhodli zjednodušit si legislativu a scelit úředně-politická rozhodnutí dohromady, takže jakmile se jim něčeho opravdu zachce, tak si to prosadí.

0 0
možnosti

Trať Hrádek nad Nisou - Parajów - Zittau, je pro Poláky nad jejich síly neopravitelný úsek, kde už se málem nedá jezdit (aktuálně rychlost 30 pro zanedbanost svršku).

Trať Černousy - Záwidow pouze por nákladní dopravu. Osobní dopravu soused nikdy nezavedl.

Ovšem po válce zrušená trať to je to, kam budeme investovat a postavíme ji prakticky na zelené louce ;-D Přímý vlak Libe-Jindřich 1:05 hod. Za tu dobu jsem na druhou stranu pomalu v Harrachově. Už vidím, jak si lyžař či turista z Libe nebo dokonce z Prahy sedá do vlaku, aby se dosyta vynadíval na klikatící se trať.

6 0
možnosti

O trať Hrádek - Zittau se Poláci nezajímají. Vede sice přes jejich území, ale nemají tam zastávku a nemá pro ně žádný význam. Jinak souhlas, že znovuvybudování tratě nemá smysl a ty peníze by bylo vhodnější použít na jiném místě..

2 0
možnosti

To je nějaké šmečko na Eura, jinak to nevidim.

6 0
možnosti