Diskuse k článku

Takhle dělili lidi esesáci, odmítl náměstek počítat liberecké Romy

Odporné a nebezpečné. Taková slova použil liberecký náměstek primátora Ivan Langr ze Změny na adresu Úřadu vlády. Ten požaduje po městech zprávu o počtech příslušníků romské menšiny v regionu. Radní zprávu neodešlou, náměstek mluví o praktikách příslušníků nacistických jednotek SS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A95l92e78n10a 69E34l95i25á38š97o29v16á 3974831382408

O tom, jak dělili lidi esesáci toho příliš nevím, nezajímám se o ně tolik, jako náměstek Langer. Vím ale, že takto dělí lidi různé neziskovky, které se přiživují na našem rozpočtu a bezúspěšně se snaží integrovat Romy mezi normální lidi.

+17/0
9.3.2017 6:25

P83e16t46r 25F34i75a79l64a 9163706853683

Já se zase o historii zajímám, a vím, že nacisté zjišťovali složení obyvatelstva z naprosto opačného důvodu, nechtěli pomáhat, ale naplánovat postupnou likvidaci určitých skupin obyvatel, po válce byl nalezen protokol, kde nejvyšší němečtí představitelé např. hovořili o 11 milionech Židů k likvidaci.

Tzv. esesáci byli Hitlerovi elitní vojáci, naprosto nejhorší a nejsurovnější, ale neměli za úkol počítat obyvatele.

Takže výrok p. náměstka ukazuje historickou neznalost anebo záměrné překrucování.

A proč by měly existovat začleňovací organizace ... a pozitivní diskriminace pro Romy (např. sociální stipendium bez ohledu na prospěch pro romské děti již od učilišť a středních škol), když tedy neexistuje romský problém?

+6/−1
9.3.2017 9:10

J55i84ř90í 40N11o63v80o93t16n39ý 6835237106426

Co je to "pozitivní diskriminace". Ani Listina práv a svobod, ani Ústava ČR, ani žádný zákon EU nebo ČR takový pojem neznají. Jak známo, diskriminace znamená rozlišování. A rozlišování lidí podle ras či etnik je nepřípustné jak v "negativním" (tedy znevýhodňováním), tak i "pozitivním" (tedy zvýhodňováním"). Co byste řekl na politiku, kdyby se "pozitivní diskriminace" netýkala Romů, ale bělochů v ČR a běloši by byli zvýhodňováni (včetně sociálních stipendií bez ohledu na prospěch atd.) na úkor ostatních obyvatel ČR - Asiatů, Romů, Afričanů atd.? To už by byl nepřípustný rasismus, viďte? Ale když je tomu naopak, tak to někomu jaksi nevadí. Zajimavý přístup...

+3/−3
9.3.2017 9:39

P36e74t30r 92F53i93a21l52a 9503596593123

Nesnažte se podsouvat mi své myšlenkové pochody a zkoušet na mně trapné jasnovidecké vize! Máte skutečně zajímavý přístup, vymyslíte, co si prý myslím a pak to kritizujete.

Není mým problémem, že neznáte některá slovní spojení, nastudujte si je sám a mne s tím neobtěžujte. Jen vám dám nápovědu: pozitivní diskriminace fungovala ve velkém rozsahu v USA ve 2. polovině 20. století, a příklad z naší republiky je uveden v závorce na konci mého příspěvku, na který jste reagoval. :-)

+2/0
9.3.2017 10:05

J91i70ř27í 97N44o62v62o20t56n81ý 6235387746956

Nejsem si vědom toho, že bych Vám podsouval nějaké své myšlenkové pochody a zkoušel na Vás jasnovidecké vize. Pokud jste to z mého příspěvku tak pochopil, pak se Vám omlouvám. Takže jen té pozitivní diskriminaci. Nevím, na rozdíl od Vás, zda v USA fungovala v 2. pol. min. století "ve velkém rozsahu". Ale i kdyby tomu tak bylo, to neznamená, že je taková diskriminace přípustná v současnosti u nás. Nakonec v 1. pol. min. století existovala v USA "negativní" diskriminace černochů, zejména v jižních státech. A tu taky odsuzuji.

+1/0
9.3.2017 10:25

P30e57t46r 76F76i62a12l34a 9423536883853

Nejste si vědom? Tak si přečtěte svůj předchozí příspěvek... se závěrem - "To už by byl nepřípustný rasismus, viďte?" Ale omluvu beru.

Odsuzovat můžete, co chcete a to je tak asi všechno, takové situace prostě existovaly a existují. V současné době ta pozitivní diskriminace právě u nás. Pokud byste občas sledoval média, měl byste to vědět.

0/0
9.3.2017 10:34

J77i42ř74í 43N41o50v80o50t60n88ý 6325887406486

Ano, pozitivní diskriminace u nás "prostě" existuje. Jenže neexistuje "prostě" sama od sebe. Někdo - tím někým mám na mysli určitou část politického spektra - ji když už ne podporuje, tak alespoň toleruje. A tuto diskusi považuji veskrze za politickou. A otázku podpory či tolerance existence pozitivní diskriminace za jednu ze zásadních otázek, podle nichž by měli voliči dát hlas svým voleným zástupcům. Včetně onoho v článku zmíněného pana náměstka Langra v Liberci.

+1/0
9.3.2017 10:44

P59e47t31r 79F92i17a64l77a 9973896943133

Nejdříve jste se divil, co to je a nyní víte, že to u nás existuje?

Politici nejen tolerují, ale jistě i podporují pozitivní diskriminaci, protože na to finance dává stát.

Nesouhlasím s řečmi p. Langra, mohl odmítnout nějaké sčítání, ale jeho oůvodnění je vyloženě zavádějí, vypadá to, jako by Čechy přirovnával k nacistům, že jsou stejní.

Takových keců se určitě někdo chytí a bude tvrdit, jak by Češi chtěli cikány separovat, lynčovat atd. Běžně se našemu státu dává za vinu, že prý cpe cikány do ghett, a přitom se většinou jednalo o krásné staré domy uprostřed měst anebo sídliště, kde si to cikáni sami zhuntovali a Češi se odtud raději ve velkém stěhovali pryč.

+3/0
9.3.2017 10:56

H81a82n48a 89P46a83c53u55l76o83v77á 2816476809866

Máte naprostou pravdu.

Vše dokonale vystihl ve svém článku Boj s chudobou a politická korektnost, komentujícímnávrh zákona o sociálním byd­lení, zástupce ombudsmanaStanislav Křeček: „Opravdu je problémem ta tvrzená „chudoba“? Kdepak! Je tototiž všechno jinak, jenom se to některým nechce vyslovit: soci­álně vylou­čenélokality, kterých stále přibývá, neexistují proto, že by lidé, kteří zde bydlí,byli jen chudí, ale proto, že v naprosté většině tito lidé dříve bydleli vbytech, které devastovali a vybydleli, nebo nebyli schopni se přizpůsobitběžnému životu ostatních obyvatel, pokud jde o veřejný pořádek a respekt kpožadavkům na klidné bydlení sousedů. A proto se museli vystěhovat. Chudí lidé(dů­chodci, samoži­vitelky) bydlí v nejrůznějších částech našich měst a obcí,aniž by se jednalo o lokality „vyloučené“. Tvrzení, že do vyloučených lokalit aubytoven se stěhují lidé, kteří již nemohou platit nájemné v nor­málních bytechje nesmysl. Stejné sociální dávky a příspěvky na bydlení, které, při splněnístanove­ných podmínek dostávají lidé bydlící ve vyloučených lokalitách, přecedostávají i lidé bydlící v nor­málních bytech.“ Více zde:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-boj-s-chudobou-a-politicka-korektnost-fll-/p_politika.aspx?c=A170130_181030_p_politika_wag

+1/0
10.3.2017 7:50

Najdete na iDNES.cz