Diskuze

Heřmanické nádraží vstává z mrtvých, nálety vystřídá muzeum

Se vší pravděpodobností se v Heřmanicích povede zachránit polozřícenou budovu kdysi výstavného nádraží úzkorozchodné dráhy zvané Heřmanička. Mohlo by v ní vzniknout třeba regionální muzeum.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

Paráda, držím palce.

0 0
možnosti
MM

Na možnou obnovu Heřmaničky bohužel nevěřím. To jsme promarnili v devadesátých letech, kdy ještě všechny pozemky a stavby vlastnil stát. A koleje byly na svém místě. Navíc bez nereálného propojení přes Polsko do Německa je turistický potenciál trati prakticky nulový.

Jsem ale velice vděčný vedení obce Heřmanice, že si vzalo nádraží za své a pustí se do jeho záchrany. Ať už v něm bude muzeum nebo obecní kulturní prostor je dobře, že nádražní budova zůstane stát jako vzpomínka na dobu, kdy obcí projížděly vlaky. R^

2 0
možnosti
LP

Je příliš mnoho cyklostezek. Daleko lepší by bylo, aby se opět dalo projet autem z Heřmanic do Polska a aby železnice byla opět železnicí. Právě trať ze Žitavy do Ojvínu či Jonsdorfu jasně ukazuje, že sem lidé jedou kvůli úzkokolejné atrakci než kvůli nějaké cyklostezce, kterých i tam je. Na nádraží v Železné Rudě je také muzeum, ale nicméně stále slouží především pro vlakovou dopravu, půlka budovy je v Bavorsku v Bavorské Rudě, půlka je Česku jako Železná Ruda. A vlaky se prohání sem a tam ku prospěchu nejen turistického ruchu. Takto bych si představoval i fungování trati z Frýdlantu do Polska. Jistě by se daly využít i společné prostředky na společný přeshraniční projekt spolu s Polskem či blízkým Německem. Také Polsko má zájem, aby tento kout zapomenutého Polska vzkvétalo. Zrušená trať by se měla obnovit! Možná to nyní zní futuristicky, ale trať z Harrachova do Polska vypadala také před několika lety jako beznadějná a také tam uvažovali o cyklostezce.

4 0
možnosti
KS

Německá část trati je v létě pořád plná turistů, proč by tak tomu nemohlo být i na naší části tratě? Cyklostezek je už mraky a těžko naláká někoho z větší dálky než z Liberce.

7 0
možnosti
P"E

Doufám, že pražské nádraží Vyšehrad vstane také z mrtvých, bylo by doopravdy moc pěkné mít zde také depo pro historický vlak a zavést historický vlak v trase Hlavní nádraží - Nádraží Vršovice - Nádraží Vyšehrad / Výtoň - Nádraží Smíchov - Žst. Hlubočepy - Žst. Cibulka - Nádraží Řepy.

5 0
možnosti
Foto

J83i49ř88í 85E89r97b80e75n

7. 1. 2018 16:05

Depo na nádraží Vyšehrad? Jak a kam byste ho tam do toho tříkolejného oblouku nacpal? 8-o

1 0
možnosti