- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro dopravce nutnost od roku tuším roku 2008, pro redaktory idnes novinka v roce 2015...
Močovina (resp. její 32,5% vodní roztok, obchodní název adblue) se začala používat kvůli splnění emisní normy Euro 4, přičemž tento způsob snížení emisí užívali téměř všichni výrobci motorů v busech v ČR. Druhou možností je recirkulace výfukových plynů; pro nyní platnou normu Euro 6 jsou pak užity metody obě současně, takže 3/4 motorového prostoru vyplní "výfuková chemička".
Metoda "ad blue" měla tu výhodu, že pokud se něco porouchalo, motor i nadále plnil normu Euro3 (při zachování výkonu), kdežto při poruše recirkulace se jednak zvýšily emise, druhak to ovlivnilo výkon motoru.
Místo CO2 nebo NO2 se do vzduchu dostává zase jiný, zatím nehlídaný, sajrajt.
Článek je psán studentem ZŠ, nebo naopak psán pro studenty? Nevím v čem je to takový zázrak, ze článku se dozvíte že močovina na kterou to jezdí, není močovina a ani to na to nejezdí, dále že mají zjevně obyčejné světelné závory ve dveřích, které v odpolední špičce nespočítají ani prd a funguje za předpokladu, že lidé budou nastupovat po sobě, což rozhodně neodpovídá realitě, navíc nelze zohlednit, když 10lidí u dveří pustí lidi z prostředka ven a musí u toho vystoupit, takže celý koncept je podle mě naprostý nesmysl a pouhé vyhazování peněz, MHD by se smíš mělo zaměřit na nebezpečné rotující tyče u dveří a podobné nedodělky, než se snažit být hi-tech.
Ty fotky to je tragédie, pokud Idnes nemá fotografa na Jablonecku, tak napište a dojedu vám ty autobusy nafotit.
Tak hlavně jak ten superautobus bude vypadat po pár letech provozu, všechno obložení uvnitř bude drnčet a pro snížení akustického zážitku budou do mezer nacpány staré noviny, jako to je u některých starších kousků v Praze od stejného výrobce. Ale samozřejmě za to můžou taky částečně české tankodromy, ale je pravda, že i někteří výrobci busů jsou na rozklepanost svých výrobků experty.
Jinak různobarevné infopanely, čidla a podobné pitominky super-autobus nedělají, to můžete namontovat i do staré karosy. Pro mě je spíš mnohem důležitější uspořádání interiéru, hlavně počet pohodlných míst ke stání a počet míst k sezení bez podest, aby se důchodci nehádali s maminkami s kočárky o těch pár míst bez stupínků, které bývají umístěny i v prostoru pro kočárek.
4 litry močoviny na sto kilometrů? to by měli řidičům zvýšit pitný režim...
No, když myslí na pohodlí řidiče, tak co samostatná klimatizace. Aby se v létě nepekl a v zimě nemusel přetápět celý autobus, kvůli tomu, že mu je zima.
Myslíte tak supermoderní, jako když jsem jel v neděli do Jbc náhradním autobusem za ČD a podle popisů uvnitř to byl nějaký vyřazený z Holandska a kamery měl uvnitř taky? Opravdu výkřik techniky...
supermoderni autobus a k nemu dve fotky? To se teda autor vytáhnul
A ještě fotky na dvě věci, hodně kulantně řečeno.