Evropské multimediální prezentace se utkají o ceny Euro Prix

V soutěži Euro Prix MultiMediaArt se budou o přízeň poroty ucházet evropští tvůrci multimediálních projektů. Letošního třetího ročníku se zúčastní autoři ze 33 zemí včetně České republiky. Vítězové budou vyhlášeni na galavečeru Euro Prix koncem listopadu 2000. Součástí přehlídky je i studetská soutěž o 15 000 Euro (asi 440 000 Kč).

Soutěže Euro Prix se mohou zúčastnit producenti z Evropské unie a ze zemí, které o vstup do Evropské unie usilují. "Loni bylo přihlášeno 13 produktů z České republiky. Mezi vítěze ani nominované se bohužel žádný z nich nedostal," sdělil v pátek novinářům Stanislav Miler ze studia Trimedia, které spolupracuje s rakouskými pořadateli.

První ročník soutěže EuroPrix MultiMediaArt se uskutečnil v roce 1998 za podpory Evropské komise a rakouského ministrestva hospodářství. Přehlídka si klade za cíl vyhodnotit nejlepší multimediální produkty. Loni bylo do soutěže přihlášeno přes čtyři sta účastníků z šestadvaceti zemí.

V každé ze sedmi soutěžních kategorií postoupí mezi nominované pět nejlepších prezentací. Vyhlášení nejlepších účastníků se ujme porota, kterou tvoří odborníci z celé Evropy. Produkty, které postoupí do užší nominace, budou v říjnu prezentovány na Frankfurtském knižním veletrhu.

Součástí projektu Euro Prix budou workshopy v Miláně, Salcburku a Paříži. Pro letní školu v Salcburku, která se uskuteční od 10. do 14. července, má být podle organizátorů vypsáno 8 stipendií ve výši 8 000 šilinků pro české zájemce.

Logo soutěže Europrix MultiMediaArt.