Soutěže Euro Prix se mohou zúčastnit producenti z Evropské unie a ze zemí, které o vstup do Evropské unie usilují. "Loni bylo přihlášeno 13 produktů z České republiky. Mezi vítěze ani nominované se bohužel žádný z nich nedostal," sdělil v pátek novinářům Stanislav Miler ze studia Trimedia, které spolupracuje s rakouskými pořadateli.
První ročník soutěže EuroPrix MultiMediaArt se uskutečnil v roce 1998 za podpory Evropské komise a rakouského ministrestva hospodářství. Přehlídka si klade za cíl vyhodnotit nejlepší multimediální produkty. Loni bylo do soutěže přihlášeno přes čtyři sta účastníků z šestadvaceti zemí.
V každé ze sedmi soutěžních kategorií postoupí mezi nominované pět nejlepších prezentací. Vyhlášení nejlepších účastníků se ujme porota, kterou tvoří odborníci z celé Evropy. Produkty, které postoupí do užší nominace, budou v říjnu prezentovány na Frankfurtském knižním veletrhu.
Součástí projektu Euro Prix budou workshopy v Miláně, Salcburku a Paříži. Pro letní školu v Salcburku, která se uskuteční od 10. do 14. července, má být podle organizátorů vypsáno 8 stipendií ve výši 8 000 šilinků pro české zájemce.
Logo soutěže Europrix MultiMediaArt. |