Večer začíná Pláštěm, temně naturalistickým příběhem, ve kterém vynikne dramatický až exaltovaný efekt melodie zvládnutelný jen silnými hlasy.
Trochu zklidnění přináší klášterní lyricko-romantická skica Sestra Angelica, v níž Puccini pracuje jen s ženskými hlasy. A komediální, mistrně zkomponovaná buffa Gianni Schicchi jen dokládá široký rozsah autorovy muzikálnosti a kompozice.
V New Yorku se po letech vrátili k modelu, kdy hlavní role ve všech třech částech večera zpívají stejní zpěváci.
Kvůli zmíněné variační šíři jednotlivých oper to však pro sólisty není vůbec lehký úkol. Ale sopranistka Patricia Racette, mezzosopranistka Stephanie Blythe, tenorista Aleksandrs Antonenko i barytonisté Alessandro Corbelli a Željko Lučić dokázali, že jsou v proslulé Metropolitní opeře právem.
Dirigent Stefano Ranzani vedl při své premiéře orchestr k nádhernému zvuku s velkou pokorou i souzněním s pěveckými party. Za zmínku stojí i nápaditá realistická scéna, jež byla efektní a účelná zároveň. Zkrátka Il Trittico do Metropolitní opery stále patří.
HODNOCENÍ MF DNES 90%