Pod vedením koncertních mistrů Ondřeje Kukala a Milana Lajčíka zahraje Pražský komorní orchestr například i Dvořákovu Českou suitu, Janáčkovu Suitu pro smyčce, Italskou symfonii Felixe Mendelssohna-Bartholdyho a Bartókovy Rumunské tance.
Podle manažera orchestru Jaroslava Mandy bude soubor cestovat do 11. března od Floridy přes Georgii, Jižní a Severní Karolínu, Maine, New York, Washington až po Ohio a Michigan.
V prvním pololetí se orchestr zúčastní také Budapešťského jarního festivalu, Pražského jara, Slezských hudebních slavností v německém městě Görlitz a festivalu v Rheingau v Německu.
Nejbližší vystoupení v Praze bude 19. dubna. V plánu je i několik CD, například s německým klarinetistou Dieterem Klöckerem či s rakouským pianistou Paulem Badurou-Skodou.
PKO, jehož práce má tradičně těžiště v zahraničí, si letos připomíná 50. výročí vzniku. Mezi českými orchestry má zcela výsadní postavení a i ve světě se obdobná tělesa vyskytují jen velmi zřídka. Hra bez dirigenta představuje především zcela odlišnou kvalitu orchestrální sounáležitosti, kdy se každý hráč vztahuje ne k dirigentově taktovce, ale tělesu jako celku.
Nástrojové obsazení orchestru vychází z praxe vrcholného klasicismu, tj. konce 18. století, a tvoří ho vícenásobně obsazený smyčcový čtyřhlas (12 houslí, 4 violy, 4 violoncella a 2 kontrabasy) doplněný zdvojeným dechovým sextetem (flétny, hoboje, klarinety, fagoty, lesní rohy, trubky) a tympány.
Orchestr v průměru absolvuje kolem 80 koncertů ročně. Domácímu publiku nabízí každoročně abonentní cyklus 5-6 koncertů v Dvořákově síni Rudolfina, pohostinsky vystupuje po celé republice a stal se už rovněž zcela neodmyslitelnou součástí dramaturgie nejvýznamnějších českých hudebních festivalů Pražské jaro a Pražský podzim.
Plné čtyři pětiny všech svých vystoupení však orchestr uskutečňuje na zahraničních koncertních pódiích. Vedle častých zájezdů po Evropě a účasti na hudebních slavnostech v Biarritzu či na Rheingau Festival nebo Mozartfest Würzburg podniká rovněž rozsáhlá turné do zámoří, takže již šestkrát hostoval v Jižní Americe, čtrnáctkrát ve Spojených státech a Kanadě a šestkrát v Japonsku. Kromě toho se v poslední době výrazně prosadil i v Korejské republice, Malajsii a Singapuru.
Za padesát let své existence orchestr nahrál bezpočet titulů pro nejrůznější společnosti a získal řadu významných ocenění, jako Zlatá deska Supraphonu, Wiener Flötenuhr či Grand Prix du Disque od Académie Charles Cros.
V této souvislosti je třeba připomenout, že zejména v nahrávacím studiu se PKO bez ohledu na svůj název i převažující způsob interpretace hudební literatury rozhodně nevyhýbá ani práci pod taktovkou dirigenta, jak dokazuje neobyčejně úspěšná spolupráce s Václavem Neumannem a Gerdem Albrechtem či dlouhodobý projekt kompletní nahrávky Mozartových symfonií pod vedením Sira Charlese Mackerrase.
V současné době PKO vedou koncertní mistři Ondřej Kukal a Petr Maceček a zástupce koncertního mistra Milan Lajčík.