Otevření obchvatu Drmoulu a Trstěnic na Chebsku. (4. června 2020)

Otevření obchvatu Drmoulu a Trstěnic na Chebsku. (4. června 2020) | foto: Martin Stolař, MAFRA

Po obchvatu u Drmoulu se projeli první řidiči, čekali na něj třicet let

  • 10
Dlouho očekávaný obchvat Drmoulu a Trstěnic na Chebsku je hotový. Na přibližně pětikilometrový úsek, který nechalo zhotovit Ředitelství silnic a dálnic za téměř 380 milionů korun bez DPH, vyjely první vozy už ve čtvrtek navečer.

Nová silnice uleví oběma obcím a zároveň zvýší bezpečnost a plynulost silničního provozu. „Slyšel jsem od místních starostů, že na obchvat se čekalo třicet let,“ uvedl při slavnostním otevření premiér Andrej Babiš.

Nově vybudovaná komunikace naváže na již hotový obchvat Velké Hleďsebe, na druhé straně se napojí na stávající silnici za Trstěnicemi.

„Lidem se opravdu hodně uleví. Bude tu klid. Dá se říct, že teď začíná nová etapa života obce. Určitě bude radostnější než ta předcházející,“ uvedl starosta Drmoulu Josef Švajgl, který věří, že díky obchvatu se obec výrazně zklidní a stane se atraktivní lokalitou pro individuální bydlení.

„V Drmoulu počet obyvatel stále roste, obec se kontinuálně rozvíjí, teď se to asi zrychlí,“ naznačil.

Spokojenost vládne podle starostky Heleny Repíkové i v Trstěnicích. „Obě obce byly dopravou velmi vytížené, denně jimi projelo 1200 osobních i nákladních aut. S novým obchvatem nastane hlavně klid. Naši občané na něj už netrpělivě čekali. Domům u cesty praskaly zdi, propadaly se cesty i s kanály. Velký problém měla například naše školka. Přejít přes jeden přechod v obci byl opravdu nadlidský výkon,“ popsala Repíková.

Na nový obchvat se přišel podívat i bývalý starosta Drmoulu Zdeněk Lazur. Byl to právě on, kdo před lety organizoval protesty, při kterých lidé s transparenty několikrát zastavili dopravu.

„Ty akce jsem připravoval osobně. Tehdy jsem si myslel, že to pomůže. Dnes vidím, že k tomu musí být peníze a hlavně vůle. Ta tehdy chyběla,“ zavzpomínal někdejší starosta.

Na trase nové přeložky se nacházejí dva propustky, čtyři mosty a dva silniční nadjezdy. Silnice prochází ochranným pásmem vodního zdroje pivovaru Chodovar, proto bylo nutné zároveň vybudovat i novou kanalizaci.