- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celý rok je není vidět a najednou se diví
neaktivní pomáhači!
Nemohou, i když by chtěli. ČESMAD lobbuje u politiků, aby se na kamiony moc nesahalo. Takže nějaké plošné a intenzivní kontroly kamionů nehrozí.
Stát na dálnici je samozřejmě naprostý nesmysl. Nicméně. Sjeďte z dálnice a kde zaparkujete? Pomalu v každé dědině je zákaz stání na 3,5 t. Průmyslové zóny nemají parkoviště. O parkovištích na dálnici se bavit nemusíme. O parkovištích na silnicích prvních tříd, si šoféři můžou nechat akorát zdát. Sám jsem řidič kamionu a jsem rád, že přes ČR obvykle jen projedu.
To je problém dispečera. Pokud není kde parkovat, musí jet 2 řidiči.
Parkování na sjezdech dálnice by se mělo odměňovat minimálně 50 000 Kč pokutou a zákazem řízení aspoň na půl roku.
A jak pak bude policistum v jinych zemich vysvetlovat, ze prosvihl povinnou prestavku z duvodu, ze se na D1 neda nikde zaparkovat?
Pokud dáte řidiči vybrat, jestli stát na parkovišti poblíž občerstvení a wc nebo potmě v pripojovacím pruhu, co si vybere? Pokud mu dáte vybrat hrozbu pokuty za špatné parkování 2000 Kč nebo za nedodržení přestávky 2000 EUR, co si vybere? Tady bude chyba jinde, než v řidiči.
Ano, tady je chyba, že za stání na dálnici není pokuta 2000 eur
I v této koloně mnozí z řidičů nevydrželi čekání a usnuli. Když se provoz podařilo obnovit, museli je policisté budit, aby odjeli. „Tito řidiči ale neparkovali, nýbrž stáli v koloně. Po probuzení pokračovali v jízdě,“ upozornila mluvčí.
Tohle mi říkal jeden bývalý kolega, který šel jezdit.
Musel se naučit spát, když je to potřeba, bez ohledu na denní dobu. Zastavím, spím, probudím se, jedu.
A s tím stáním o přestávkách: Ano, je to špatně. Ale co je víc špatně, nezastavit a nedržet pauzu, protože nemám kde, nebo držet v místě, kde to po dlouhém hledání místa až jít musí.
Oboje je stejně špatně. Je třeba to dělat dobře.
Řidič musí udělat přestávku, jinak hrozí veké pokuty i pro provozovatele. Tak jí chce udělat, jenže ouha, přijede k parkovišti, to je plné. Tak využije zbylou rezervu plus zákonem povolených 15 minut, a jede k dalšímu. To je taky plné. Dojede ještě k třetímu, opět plnému, pak mu vyprší čas, a má teda udělat co?
Možná si to trochu naplánovat, protože neřídí první den?
Pokud stát nemá dostatek parkovišť, měl by odstavené kamiony bezpečně označit. Ale flastrovat někoho za vlastní neschopnost je snazší
Stání kamionů v připojovacích pruzích u odpočívadel v ČR je naprosto běžná věc i u jinak poloprázdných parkovišť. To jen PČR či dálniční policie tento přestupek dlouhodobě ignoruje. Za svoji řidičskou karieru jsem neviděl jedinou hlídku, která by podobný přestupek na místě řešila. V Německu či Rakousku je to věc naprosto nemyslitelná.
poloprazdna parkoviste; jen pro tvoji predstavu, ridic dojede v noci na preplnene parkoviste = proto stoji u sjezdu na cerpacku/najezdu. A protoze zapocnou denni odpocinek, nemuze se hnout do 9 resp min 11 nasledujicich hodin.
ZA 30 let budování kapitalismu v Čechách a na Moravě nebylo ministerstvo dopravy ochotné a schopné vybudovat parkoviště pro několik tisíc kamionů.
Přesto hrdě vybírá daň silniční, dálniční , mýtné z ostatních tankodromů zvané silnice, spotřební daň z nafty a daň z přidané hodnoty.
Řidiči kamionů, bez nichž by obyvatelstvo za tři dny padalo na ulicích hlady, nemají kde dodržovat povinné přestávky, nemají kde parkovat pře víkend, nemají kam odstavit auta, než přestane padat sníh a silničáři silnice zprůjezdní.
Když může premiéra dělat v češsku Slovák, nešlo by si najmout za ministra vnitra Číňana? Sice by několik zaměstnanců skončilo v arestu, ale to co patří k dopravě 21. století by tady bylo během pár let. Místo milionářských vil dopravních náměstků.
Vzivote by me nenapadlo zaparkovat ve sjezdu/najezdu dalnice a jit spat, tak jak je to v CR běžné.
Hlady bysme nechcipli, jen by v Praze v Globusu nemeli 20 druhu mleka, ale treba jen 3. Na jedne strane se vozi surove mleko do nemecka, na druhe strane se v Madete chybejici nahrazuje dovozem ze strednich cech. Misto nepreberneho mnozstvi polskych mrazneych rozpeku bychom snidali chleb a gumaky z Penamu, ale to by se vsechno casem srovnalo. Stav kdy se neekonomicky prevazi zbozi ze skladu do skladu a meziskladu, kdy jsou dily prevazeny pres pul evropy, prestoze by mohly byt vyrobeny v okoli, neni v souladu s udrzitelnou ekonomikou.
Nárůst přepravy zboží je dle mého soudu v pořádku; musí tomu ovšem odpovídat přepravní možnosti dopravní infrastruktury. A ty jsou v celé ČR a především na D1 zcela vyčerpány. To, co se v současné době děje na D1 je výsledek slušně řečeno totálního podcenění všeho, co je s touto problematikou spojeno (politikaření, nekompetence, obstrukce, chaos). Nejsem sám, kdo si uvědomuje, že už dávno měla být D1 přizpůsobena podmínkám, které jsou na ni v posledních letech kladeny; kromě nezbytných průběžných oprav především rozšíření na 3 pruhy v každém směru včetně velkokapacitních odpočívek. Odlehčit této komunikaci měla již dávno dálniční spojení mezi Hradcem Králové a Mohelnicí včetně neexistujícího propojení naší "dálniční" sítě na polskou a rakouskou dálniční síť ve směru sever-jih. Těžiště přepravy na dlouhé a střední vzdálenosti má však spočívat především na železniční, společně s říční dopravou. Chybí uzlové terminály - překladiště zboží z kamionů na železniční vozy popř. říční lodě a naopak (viz. v rámci ČR ojedinělý terminál Mělník). Dávám za vinu všem postkomunistickým vládním činitelům, jejim poradcům a ekonomům, že to tak není; že se na to lidově řečeno vykašlali. Současná situace na našich silnicích je výsledkem jednostranné orientace přepravy, která tak sice reaguje na potřeby zákazníků, ovšem dělá ze silnic a dálnic kolbiště mezi osobními automobily s rodinami a mnohatunovými nebezpečnými kolosy s unavenými řidiči. Je nejvyšší čas naši silniční síť kapacitně posílit a zároveň důrazně odlehčit tím, že se i u nás začne více využívat k přepravě nákladů na delší a dlouhé vzdálenosti železnice a okrajově využívané říční cesty (zvýhodnit kombinovaný způsob přepravy zboží) a omezit výstavbu nezakolejovaných logistických center a skladů na zelené louce soustřeďujících se pouze na silniční přepravu zboží.