Diskuze

Řidiči při sněžení odstavili kamiony na dálnici D1, vozy překážely sypačům

Deset pokut rozdali policisté nad ránem řidičům kamionů na D1 na Vysočině. Důvodem bylo špatné parkování na dálničním tělese a připojovacích i odbočovacích pruzích. Stojící kamiony byly překážkou v provozu a ještě víc komplikovaly už tak problematickou situaci na dálnici.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

Celý rok je není vidět a najednou se diví

neaktivní pomáhači!

3 1
možnosti

Nemohou, i když by chtěli. ČESMAD lobbuje u politiků, aby se na kamiony moc nesahalo. Takže nějaké plošné a intenzivní kontroly kamionů nehrozí.

2 0
možnosti
TL

Stát na dálnici je samozřejmě naprostý nesmysl. Nicméně. Sjeďte z dálnice a kde zaparkujete? Pomalu v každé dědině je zákaz stání na 3,5 t. Průmyslové zóny nemají parkoviště. O parkovištích na dálnici se bavit nemusíme. O parkovištích na silnicích prvních tříd, si šoféři můžou nechat akorát zdát. Sám jsem řidič kamionu a jsem rád, že přes ČR obvykle jen projedu.

2 2
možnosti

To je problém dispečera. Pokud není kde parkovat, musí jet 2 řidiči.

Parkování na sjezdech dálnice by se mělo odměňovat minimálně 50 000 Kč pokutou a zákazem řízení aspoň na půl roku.

3 0
možnosti
JE

J33a66n 65E52l68i13á56š

7. 1. 2021 15:08

A jak pak bude policistum v jinych zemich vysvetlovat, ze prosvihl povinnou prestavku z duvodu, ze se na D1 neda nikde zaparkovat?

1 4
možnosti
JT

J87a69n 21T40a16r45a32b19a

7. 1. 2021 15:11

To je jeho problém.

3 3
možnosti

Pokud dáte řidiči vybrat, jestli stát na parkovišti poblíž občerstvení a wc nebo potmě v pripojovacím pruhu, co si vybere? Pokud mu dáte vybrat hrozbu pokuty za špatné parkování 2000 Kč nebo za nedodržení přestávky 2000 EUR, co si vybere? Tady bude chyba jinde, než v řidiči.

6 2
možnosti
AC

Ano, tady je chyba, že za stání na dálnici není pokuta 2000 eur

6 7
možnosti
MN

I v této koloně mnozí z řidičů nevydrželi čekání a usnuli. Když se provoz podařilo obnovit, museli je policisté budit, aby odjeli. „Tito řidiči ale neparkovali, nýbrž stáli v koloně. Po probuzení pokračovali v jízdě,“ upozornila mluvčí.

Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/policie-dalnice-d1-kamion-nehoda-parkovani-ridic-kolony-jihlava-vysocina-pokuta.A210107_102550_jihlava-zpravy_mv

Tohle mi říkal jeden bývalý kolega, který šel jezdit.

Musel se naučit spát, když je to potřeba, bez ohledu na denní dobu. Zastavím, spím, probudím se, jedu.

A s tím stáním o přestávkách: Ano, je to špatně. Ale co je víc špatně, nezastavit a nedržet pauzu, protože nemám kde, nebo držet v místě, kde to po dlouhém hledání místa až jít musí.

1 0
možnosti
AC

Oboje je stejně špatně. Je třeba to dělat dobře.

0 0
možnosti
DM

Řidič musí udělat přestávku, jinak hrozí veké pokuty i pro provozovatele. Tak jí chce udělat, jenže ouha, přijede k parkovišti, to je plné. Tak využije zbylou rezervu plus zákonem povolených 15 minut, a jede k dalšímu. To je taky plné. Dojede ještě k třetímu, opět plnému, pak mu vyprší čas, a má teda udělat co?

6 0
možnosti
AC

Možná si to trochu naplánovat, protože neřídí první den?

1 4
možnosti

Pokud stát nemá dostatek parkovišť, měl by odstavené kamiony bezpečně označit. Ale flastrovat někoho za vlastní neschopnost je snazší

3 4
možnosti
JP

J82a42n 28P66l50š20e15k

7. 1. 2021 12:55

Stání kamionů v připojovacích pruzích u odpočívadel v ČR je naprosto běžná věc i u jinak poloprázdných parkovišť. To jen PČR či dálniční policie tento přestupek dlouhodobě ignoruje. Za svoji řidičskou karieru jsem neviděl jedinou hlídku, která by podobný přestupek na místě řešila. V Německu či Rakousku je to věc naprosto nemyslitelná.

4 3
možnosti
JK

J59a22n 26K85r64a29l

7. 1. 2021 13:12

poloprazdna parkoviste;-D; jen pro tvoji predstavu, ridic dojede v noci na preplnene parkoviste = proto stoji u sjezdu na cerpacku/najezdu. A protoze zapocnou denni odpocinek, nemuze se hnout do 9 resp min 11 nasledujicich hodin.

5 1
možnosti
LJ

ZA 30 let budování kapitalismu v Čechách a na Moravě nebylo ministerstvo dopravy ochotné a schopné vybudovat parkoviště pro několik tisíc kamionů.

Přesto hrdě vybírá daň silniční, dálniční , mýtné z ostatních tankodromů zvané silnice, spotřební daň z nafty a daň z přidané hodnoty.

Řidiči kamionů, bez nichž by obyvatelstvo za tři dny padalo na ulicích hlady, nemají kde dodržovat povinné přestávky, nemají kde parkovat pře víkend, nemají kam odstavit auta, než přestane padat sníh a silničáři silnice zprůjezdní.

Když může premiéra dělat v češsku Slovák, nešlo by si najmout za ministra vnitra Číňana? Sice by několik zaměstnanců skončilo v arestu, ale to co patří k dopravě 21. století by tady bylo během pár let. Místo milionářských vil dopravních náměstků.

10 1
možnosti
FM

Vzivote by me nenapadlo zaparkovat ve sjezdu/najezdu dalnice a jit spat, tak jak je to v CR běžné.

Hlady bysme nechcipli, jen by v Praze v Globusu nemeli 20 druhu mleka, ale treba jen 3. Na jedne strane se vozi surove mleko do nemecka, na druhe strane se v Madete chybejici nahrazuje dovozem ze strednich cech. Misto nepreberneho mnozstvi polskych mrazneych rozpeku bychom snidali chleb a gumaky z Penamu, ale to by se vsechno casem srovnalo. Stav kdy se neekonomicky prevazi zbozi ze skladu do skladu a meziskladu, kdy jsou dily prevazeny pres pul evropy, prestoze by mohly byt vyrobeny v okoli, neni v souladu s udrzitelnou ekonomikou.

3 0
možnosti

J79a13n 55Š23m69í69d62a

7. 1. 2021 12:40

Nárůst přepravy zboží je dle mého soudu v pořádku; musí tomu ovšem odpovídat přepravní možnosti dopravní infrastruktury. A ty jsou v celé ČR a především na D1 zcela vyčerpány. To, co se v současné době děje na D1 je výsledek slušně řečeno totálního podcenění všeho, co je s touto problematikou spojeno (politikaření, nekompetence, obstrukce, chaos). Nejsem sám, kdo si uvědomuje, že už dávno měla být D1 přizpůsobena podmínkám, které jsou na ni v posledních letech kladeny; kromě nezbytných průběžných oprav především rozšíření na 3 pruhy v každém směru včetně velkokapacitních odpočívek. Odlehčit této komunikaci měla již dávno dálniční spojení mezi Hradcem Králové a Mohelnicí včetně neexistujícího propojení naší "dálniční" sítě na polskou a rakouskou dálniční síť ve směru sever-jih. Těžiště přepravy na dlouhé a střední vzdálenosti má však spočívat především na železniční, společně s říční dopravou. Chybí uzlové terminály - překladiště zboží z kamionů na železniční vozy popř. říční lodě a naopak (viz. v rámci ČR ojedinělý terminál Mělník). Dávám za vinu všem postkomunistickým vládním činitelům, jejim poradcům a ekonomům, že to tak není; že se na to lidově řečeno vykašlali. Současná situace na našich silnicích je výsledkem jednostranné orientace přepravy, která tak sice reaguje na potřeby zákazníků, ovšem dělá ze silnic a dálnic kolbiště mezi osobními automobily s rodinami a mnohatunovými nebezpečnými kolosy s unavenými řidiči. Je nejvyšší čas naši silniční síť kapacitně posílit a zároveň důrazně odlehčit tím, že se i u nás začne více využívat k přepravě nákladů na delší a dlouhé vzdálenosti železnice a okrajově využívané říční cesty (zvýhodnit kombinovaný způsob přepravy zboží) a omezit výstavbu nezakolejovaných logistických center a skladů na zelené louce soustřeďujících se pouze na silniční přepravu zboží.

0 0
možnosti