Nové sklady ve Vrchlického ulici plánuje pivovar stavět příští rok. Už nyní proto připravuje dokumentaci potřebnou pro udělení stavebního povolení.
"Do února bychom tuto dokumentaci chtěli mít hotovou. Rozšíříme sklady a vylepšíme obslužné cesty v areálu," plánuje sládek Jaromír Kalina.
"Abychom mohli rozšířit skladové plochy, museli jsme se zbavit plechovkové linky. Také ustoupí budova, ve které je nyní pivovarská prodejna," dodal sládek.
Linka by zvládla zásobovat plechovkami celé Česko
Plechovková linka, to je ostatně pro současné majitele pivovaru velmi špatný "vtip", který přichystal dřívější vlastník.
"V příštím roce tu nádhernou investici konečně splatíme. Tu linku jsme koupili dohromady s celým pivovarem. Nejela ani jednu směnu. Taková linka nikde v republice nestojí. Kdyby ji někdo někdy pustil, měla by takovou kapacitu, že by stačila plechovkami s pivem zásobit celou Českou republiky. Kapacita by na to byla, ten byznys by byl ale ztrátový. Takové pitomosti se v Jihlavě dělaly za předchozího vlastníka. Ta fabrika byla mrtvá, připomínala krematorium," nebral si servítky obchodní šéf pivovarské skupiny K Brewery Otakar Binder.
"Až splatíme linku na plechovky, nebude už jihlavskému pivovaru nic svazovat ruce. Chceme, aby se pivovar stal živým centrem města. Aby tady byla zábava," doplnil Binder.
Pokud jde o exporty levného piva do zahraničí, musel Ježek ještě loni splnit smlouvy a dodat nevýhodně do zahraničí asi 15 tisíc hektolitrů laciného piva. Nový management se exportu také nebrání, ale nepůjde už o žádné levné značky.
Prodej jedenáctky se zvýšil o 20 procent, letí i speciály
Podnik se soustředí na patnáct druhů piva, která se v Jihlavě nyní stáčí. "Prodej jedenáctky se za poslední půlrok navýšil o více než 20 procent, stejně dobře se prodávala také desítka a speciály," řekl sládek Kalina.
Ten s kolegy v prosinci uvařil i nový Čertovský speciál. Pivo se v restauracích vyprodalo a od některých hostinských je dokonce poptávka, aby se vyrábělo celoročně.
"Čertovské pivo bylo charakteristické temně červenou barvou, způsobenou přidáním čistě přírodního výtažku z červených hroznů," připomněl jihlavský sládek. V Jihlavě se vyrábějí i jiné speciály – Telčský Zachariáš, Jihlavský Grand a nefiltrovaný Ježek.
Pivovar má aktuálně zhruba osmdesát zaměstnanců. Celkem 80 procent jeho produkce se vypije na Vysočině, zbytek po republice.