Dva mostky poblíž Měšína na Jihlavsku jsou tvořeny takzvaným tubosiderem. Jde pouze o tři milimetry tlustý vlnitý plech kruhového průměru. A právě jeho koroze je důvodem opravy. „Objevuje se zejména v úrovni hladiny,“ podotkl Martin Buček z tiskového odboru Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Oprava bude spočívat ve vsunutí nové trouby z vlnitého plechu do stávající konstrukce a vyplněním prostoru mezi nimi pěnou. Zároveň budou koryta obou potoků nově zpevněna kamenem a betonem před i za mostem na délce zhruba patnácti metrů. Upraveny budou i dálniční příkopy poblíž mostků.
Pracovníci dodavatelských firem minulý týden dokončili drobnější úpravy jízdního pásu ve směru na Brno a osadili dopravní značení. Následně začala samotná oprava, která by neměla trvat déle než čtyři měsíce.
„Po celou dobu stavby bude provoz na dálnici v pravém i levém jízdním pásu zachován ve dvou jízdních pruzích,“ přislíbil Buček. Během opravy bude omezena pouze krajnice.
Nárazově a jen na dobu nezbytně nutnou pro provedení konkrétních úkonů by měla v obou místech být omezena rychlost na 80 kilometrů v hodině. Jinak se rekonstrukce mostků obejde bez jakéhokoli zdržení pro řidiče.