Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Shadow Madness - nezdařená kopie FF7

  12:00aktualizováno  27. července 2001 10:33
Final Fantasy 7 znamenala revoluci v žánru RPG. Přitáhla ke hrám masy lidí, kteří do té doby neměli o podobných hrách ani ponětí. Je až s podivem, že od té doby uplynulo již pár let a nikdo se neodhodlal, jak tomu u jiných her bývá takřka pravidlem, vytvořit klon této královny všech RPG. Až nyní.
Shadow Madness

Final Fantasy 7 znamenala revoluci v žánru RPG. Přitáhla ke hrám masy lidí, kteří do té doby neměli o podobných hrách ani ponětí. Je až s podivem, že od té doby uplynulo již pár let a nikdo se neodhodlal, jak tomu u jiných her bývá takřka pravidlem, vytvořit klon této královny všech RPG. Výjimkou byl snad jen akční Silver, ale ten byl pouze pro PC. V Americe (kde jinde taky) si tedy řekli, že se s takovým komerčním potenciálem musí něco dělat, zburcovali společnost Crave Entertainment a ta se pustila do výroby hry s názvem Shadow Madness.

Shadow Madness je erpégéčko zpracované v přísně japonském stylu, s dětskými postavičkami, renderovaným pozadím, náhodnými souboji a pevně umístěnou kamerou zabírající vaše hrdiny isometrickým pohledem, abyste měli o všem dobrý přehled. Zabírá plné dvě placky a slibuje okolo padesáti hodin zábavy. Toliko informace, kterými bude možná vybavena plastiková krabička na pultech obchodů. Já osobně bych přidal i poučku: "Vyrobeno v USA a je to sakra vidět!" Ale abych netáral nesmysly...

Hned na začátek vám musím prozradit, že Shadow Madness není tak špatná hra, jenom se jí drží až příliš mnoho neduhů na to, aby se udržela na vašich paměťových kartách. Shadow Madness Příběh je tím, co vždycky japonské hry charakterizovalo. A i ten největší odpůrce manga grafiky byl ochoten přenést se přes dětské zpracování a nízký věk hrdinů, jen aby měl možnost rozplést klubko všemožných vztahů i překvapivých zvratů, kterými jsou podobné hry naplněny až po okraj. Jenomže přesně to tu nenajdete. Příběh začíná tím, jak se coby mladík "jakchcešměpojmenuj (jinak Stinger)" vracíte do své rodné vísky a zdálky jste nuceni sledovat její destrukci způsobem... způsobem... pokud jste viděli výbuch Lifestreamu ve FF7, tak přesně tím způsobem. Ve spálené vesnici objevíte veliký meč, hořící domek svých rodičů, a konečně, i jednu spřízněnou duši, s jejíž pomocí se můžete vydat do světa zjistit co se stalo. A v podobném, "originálním" stylu pokračuje celá hra. Navíc je prošpikovaná tunami vtípků, které se sotva mohou rovnat jemnému humoru japonských her. Ne že byste se nezasmáli, jenom se, dle mého názoru, ke hře příliš nehodí.

Po technické stránce je hra rovněž trochu rozporuplná, protože zatímco postavičky jsou zpracovány kouzelným způsobem, renderované prostředí je na tom často příšerně. Perlou je určitě městečko, které vypadá naprosto skvostně. Shadow Madness Nebo některé z lokací ke konci hry, ale mnohá z prostředí jsou šedá a ubíjející. Soubojový systém je kompletně přejatý z FF, ovšem s tím rozdílem, že probíhá striktně real-timeovým, a až příliš rychlým, způsobem, takže se zvrhne ve zběsilé klikání skrze menu s příkazy. Pozitivní, alespoň pro mě, je možnost soubojům se vyhnout. Když potřebujete prozkoumat určitou oblast a nezdržovat se všudypřítomnými souboji, stačí pozorně naslouchat. Těsně před soubojem se totiž ozve varovný řev zvířeny a vy máte možnost uskočit stranou. Pokud se vám to nepovede, dá se klasicky zdrhnou i během boje, resp. těsně před. Zvláštně je pojatá magie. Každé (téměř) kouzlo je totiž "vyjádřeno" vlastní FMV animací, což je sice zpočátku zajímavé, ale po čase začne dost nudit. I když je fakt, že to vypadá celkem hezky. Nepřátel zde najdete mnoho druhů a jsou určitě, alespoň co do designu a rozmanitosti, jedním z kladů hry.

Dobrým nápadem bylo rozdělit hru na tři různé druhy obtížnosti. Má to smysl ale pouze tehdy, pokud se rozhodnete procházet všechny souboje, protože vyšší obtížnost znamená jen víc nepřátel s větší odolností a častějším výskytem.

Styl hry je vůbec zvláštní. Zatímco v jiných hrách míváte dvě, tři hodiny na rozkoukání a seznámení se s prostředím, tady vás autoři hned na začátku zahrnou vším potřebným a doufají, že to nebude vypadat blbě. Shadow Madness Během slabé hodinky se vaše skupinka rozroste o dva členy, spousty itemů a tři prošlá území. Může to sice vypadat jako předzvěst slasti v podobě stovek postav a obrovských k průzkumu lákajících oblastí, ale vzhledem k budoucímu vývoji hry je to spíše k smíchu. A nic to neomlouvá fakt, že začátek hry je prezentován formou vyprávění hlavního hrdiny hostinskému a viditelně má sloužit jako rychlý úvod do děje. U jiných her by se tomu dalo říci spád děje, ale tady je to extrémní rychlost, která vás žene z jednoho koutu do druhého. Jako by se tím hra snažila zamaskovat svůj průměr.

A Shadow Madness není nic jiného než průměrná hra. Je to ten nejprůměrnější průměr, a ačkoliv netvrdím, že se u ní nebudete bavit, jediný důvod proč stojí za to si ji zahrát je fakt, že RPG je vždycky málo. Hrát ji sice budete, ale jen do doby než se objeví něco lepšího, což by vzhledem k produkci her v posledních třech měsících neměl být tak velký problém.

Volba je na vás.

Autor:
Témata: Humor, seznámení
  • Nejčtenější

Co dělají simíci, když se nikdo nedívá? Pořádají sexuální orgie i fetují

magazín 19. 5. 2024 25

Kdo nikdy v prvních simících neodstranil žebřík z bazénu, nechť první hodí kuličkou z myši. Moc...

Slavný streamer byl šokován, když zjistil, kolik utratil za hry na Steamu

novinky 15. 5. 2024 13

Populární streamer Felix Lengyel, známý fanouškům pod přezdívkou xQc, prozradil, kolik už utratil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hraní přeruší reklama na hamburger. Hráči si utahují z nenasytnosti EA

magazín 14. 5. 2024 9

Zvýšení ceny velkých her je pořád málo. Vydavatelství Electronic Arts nyní zkouší přijít na to, jak...

Černoch samuraj budí vášně

magazín 17. 5. 2024 93

Ubisoft oficiálně potvrdil nový díl ze série Assassin’s Creed, který se bude odehrávat v Japonsku....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Stahujte zdarma vynikající „fantasy Civilizaci“, čas máte jen do středy

novinky 20. 5. 2024 1

Na Steamu je aktuálně zdarma vynikající tahová strategie Endless Legend. Hráči v ní mají za úkol...

95 %

RECENZE: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další hit na Switch

recenze 21. 5. 2024 0

Ceněné, dvacet let staré akční RPG Paper Mario: The Thousand-Year Door z éry konzole GameCube se...

80 %

RECENZE: Hellblade II je depresivní výlet mimo komfortní zónu

Xbox Series X/S 21. 5. 2024 6

Hellblade 2 je strhující psychologický horor zasazený do prostředí severské mytologie. Navzdory...

Příznivce Half-Lifu to nepotěší. Unikly informace o nové hře od Valve

magazín 21. 5. 2024 0

Čerstvý únik informací nám dává jasnější představu ohledně nové hry od legendy mezi herními studii...

Streamer 24 hodin zabíjel jediného bosse, úspěch pořádně oslavil

novinky 20. 5. 2024 6

Buldočí vytrvalost předvedl populární streamer Kai Cenat při zabíjení nechvalně proslulé záporačky...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Zásnubní šaty elegantní princezny. Spustily Kate efekt, návrhářku zničily

Seriál Když si jeho šaty oblékne některá z členek královské rodiny, obvykle to každý návrhář oslavuje jako životní úspěch....