Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

RETRO: Polda za svůj úspěch vděčí jen dabérům, popularitu si nezasloužil

I po dvaadvaceti letech od svého vydání má u nás adventurní série Polda spoustu fanoušků a příští rok bychom se dokonce měli dočkat již sedmého dílu. Už v době svého vydání přitom působil zastarale.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J45a59n 59M64a43l92ý

3. 8. 2020 9:43

100 lidí, 100 chutí. Mě taky nikdy nebrali hry typu diablo ze kterého tady na BW uchcáváte, ale nenapadlo mě ty hry nějak hanit. Kdyby si ty hry popularitu nezasloužily tak ji co? Tak ji přece nemají.

2 0
možnosti

Názor Vám samozřejmě neberu, chraňpříroda, ale zásadně nesouhlasím. Stejně je to jen clickbait;-D:-)

1 0
možnosti
Foto

J11a27k67u84b 44R44a76i67d46a

31. 7. 2020 10:51

Na prvního Poldu mám nostalgické vzpomínky, ale to je dáno hlavně tím, kolik mi bylo tehdy let, jak bylo řečeno, tím dabingem, no a právě tou absurditou. Tehdy (na základce) jsme s kamarádem pořád citovali hlášky z Poldy. Na druhou stranu argumenty v tomto článku se dají všechny uznat. Absurdní humor nesedne každému, příběh je infantilní a šílenost řešení "puzzlů" přesně v duchu devadesátkových adventur (z nichž mám nejlepší vzpomínky na Kyrandii a z těch veselejších Agenta Mlíčňáka; Horké léto mě zas tak nebavilo).

Tak či tak, co jsem vůbec nepochopil, je zdejší diskuze. Člověk nemusí s recenzí, komentářem nebo kritikou souhlasit a může napsat proč, ale na co tolik osobních útoků vůči autorovi? Nejvíc mě dostává podotknutí od pána o pár komentů níže, že je vlastně od pana Srpa drzost hodnotit hru, když žádnou obdobnou hru nikdy nevyvíjel. Že by tedy mohli hry hodnotit jej vývojáři? Filmy režiséři? Jídlo kuchaři? A nebylo by to náhodou proti té myšlence, že tyto hodnotící články v nějakém periodiku mají být psány z pohledu potenciálního koncového zákazníka či konzumenta, kterému je při hraní upřímně jedno, jestli někde programátor zoufale dva týdny hledal chybějící středník? Konec konců, vzato do důsledků, by se pak dalo říct, kde bere vývojář her grafik drzost hodnotit třeba ozvučení hry. Takže by u větších projektů nemohl vlastně hodnotit nikdo nic. Navzdory tomu, že to jsou produkty pro zákazníka, tzn. je celým jejich účelem, aby byly zákazníkem - laikem hodnoceny (a to ideálně samozřejmě pozitivně).

Jen na okraj: mě styl psaní i volba témat Honzy Srpa baví. Dodává to Bonuswebu jakousi neotřelost a šťávu a dává připomenout na staré časy Score, Andreje Anastasova apod.

13 0
možnosti

No, do Adrewa má ještě daleko :)

0 0
možnosti

Tady je někdo jelito! A já to určitě nejsem.

0 1
možnosti

Pane Srp, teda kolbouk dolů. Je mi 41 let a za ty roky, co dělám v herní branži, (začínal jsem s Hidden & Dangerous, tedy nemám s Poldou nic společného) jsem viděl, na tom našem malém rybníčku ledacos. Ale takovouhle - až snad skoro nenávist, s tím se člověk často neshledává. Já sám říkám, že jeden nemusí věc nutně umět, aby mohl kritizovat, ale zase to má nějaké limity. Tady bych snad udělal výjimku a řekl Vám, abyste si teda laskavě vytáhnul hlavu z vlastního pozadí, a zkusil něco vyrobit sám, když je to tak snadné. Pak si takové, s odpuštěním, řeči, necháte jistě od cesty. A mohu se ještě zeptat na tu většinu značek u ledu? Krom snad Unrealu, po kterém se akorát jmenuje jeden malý engine, který asi neznáte, jsou všechny ty značky, jako hry, živé a zdravé, buď formou remasteru, remaku, nebo pokračováním. Já sám jsem Poldu nehrál, nebyl to můj šálek čaje, ale hra se prosadila a hotovo. Jistě, souhlasit nemusíte, ale tohle bylo, dle méjo názoru, dost přes čáru.

7 6
možnosti
Foto

H80o84n30z51a 79S87r25p

30. 7. 2020 20:45

...nenávist...

k dotazu - poslední Thief je 2014, Starcraft 2015, Unreal vyšel naposledy někdy v minulé dekádě, Commandos rozhodně nemají zdravý remaster a Metal Gear Solid je u ledu. Proto většina...

3 3
možnosti

Honzo jakým právem se pasuješ do role " Boha " aby jsi psal že hra která má úspěch si tento úspěch nezaslouží? Lidem se evidentně líbí a chtějí ji hrát, jestli s tím máš problém je víc řešení, ale rozhodně to není psaní těchto hloupostí.

3 4
možnosti

Ano, hlavně už na nic nikdo nepište názory, jediným měřítkem kvality bude odteď popularita mezi plebsem.

4 0
možnosti

J25a28n 28K85a54r83á15s50e97k

30. 7. 2020 14:30

Jednička a dvojka mě nebavila vůbec. Trojka s Jégrem a Voříškovou byl skvělý, ale osobně se mi nejvíc líbila čtyřka se Santusovem a strojem času. Škoda že neznám víc her s tématikou cestování v čase :( poradíte? Pětka a PRČA s teleportem ve tvaru zadku byla přímo hrozná a krátká. A šestka jakoby snad ani nebyl Polda. Ale docela fajn adventura.

1 0
možnosti

Hrál jste Mission Critical? Staré, anglicky, pěkné, na konci nějaké cestování časem.

1 0
možnosti

Mám point n click adventury rád, ale musí být dobře napsané a hráč by se neměl dostat do situace, kdy zkouší všechno na všechno a čeká, že něco náhodou vyjde, protože akce, kterou je třeba udělat je zcela nelogická.

Tím nemyslím, že by měla být adventura snadná (například jinak velmi dobrá NIBIRU - Posel bohů).

Poldu 1 jsem před lety zkusil a asi po hodince dvou odložil a už se k ní nevrátil. Nelíbila se mi laciná grafická stylizace, stupidní zápletka, protivný Sobotův dabing, hloupý humor,...

Horké léto ze stejného roku mi přišlo po všech stránkách lepší.

2 0
možnosti

F32i41l23i72p 33T20ř67e49b50a

30. 7. 2020 13:20

A já se klidně přidám.

Sobotův herní dabing, zvlášť ten do Counter-Striku, Dooma - Super!

Nikdy mi ale dlouho nevydržely ani dobré adventury, natož tohle. Mám rád hádanky, ale musí to mít hlavu a patu. Když to vzdám, a přečtu si nápovědu, musím si říct, jaký jsem cenzor, aby mě to motivovalo hrát dál. U tohohle si ale člověk říká, jaký byl cenzor autor, a rekonstruovat jeho myšlenkové pochody je občas problém i když má člověk řešení před sebou.

Tahle hra za můj čas náctiletého rozmazleného flákače zkrátka nestála...

2 0
možnosti

Měl jsem z téhle série podobné pocity, jako autor. Jen v jedné věci nesouhlasím, protože si projekt popularitu rozhodně zasloužil - je třeba vnímat tyto hry jako nenáročné oddechovky pro unavené lidi. Jako příměr bych nabídl třeba filmy Uwe Bolla, pro které taky platilo, že jsou nejlepší s dvojkou v žíle.;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

magazín 23. 4. 2024 17

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

novinky 29. 4. 2024 18

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

novinky 23. 4. 2024 7

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

novinky 29. 4. 2024 10

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

novinky 24. 4. 2024 2

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

Vychází taktická střílečka Gray Zone Warfare. Stane se dalším českým hitem?

novinky 30. 4. 2024 4

Více než rok od svého oznámení vychází v režimu předběžného přístupu military simulace Gray Zone...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

magazín 30. 4. 2024 24

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Český Neverhood? Jen podle vzhledu, stylová Hlína bude pořádná deprese

novinky 29. 4. 2024 1

Nově zformované české studio Omnia Ludus představilo svoji prvotinu. Depresivní příběh o chlapci,...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

novinky 29. 4. 2024 10

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....