Requiem of Hell

  • 1
První RPG pro N-Gage je na světě. Pokud si rádi hrajete na hrdiny a váháte nad otázkou „koupit či nekoupit“, vypravte se s námi do země, zmítané věčným bojem dobra a zla. Země plné magie, vzácných artefaktů a nebezpečí.

Requiem of Hell Vánoce jsou za dveřmi. Přípravy na pečení, smažení a další činnosti, které jsou s těmito svátky spojeny, jsou v plném proudu a prakticky už nezbývá nic jiného, než doplnit zásoby dárků pro své nejbližší. Pakliže se ve vašem okolí nachází příznivec videoher, vybavený N-Gage konzolí, možná by v podobě vánočního prezentu uvítal nenápadnou krabičku, skrývající Nokií aktuálně distribuovanou novinku z produkce Digital Red.

V posledních měsících jsme se na platformě N-Gage mohli setkat se spoustou prvotních pokusů o zavedení žánru, jako tomu bylo například u posledně recenzované rubačky King of Fighters Extreme anebo prvotin z hlediska technologického, čehož je zářným příkladem třeba Tiger Woods PGA Tour 2004, který přinesl možnost online hry prostřednictvím N-Gage Areny. Dalším přírůstkem do týmu průkopníků je Requiem of Hell, první zástupce ve světě velmi oblíbených her na hrdiny, tzv. RPG.

V popředí epického příběhu o boji dobra a zla se odehrává masivní kill-them-all řežba, v níž hlavní úlohu hraje vámi zvolený hrdina.

Requiem of Hell Nikdo z vás jistě nepochybuje o tom, že základem RPGčka je kvalitní příběh, a proto vás nepřekvapí fakt, že nejinak je tomu i zde. Svět je v ohrožení. Zlovolný démon Dalu se vydal na cestu, vedoucí k ovládnutí lidstva. V patách mu jdou zástupy kostlivců, tříhlavých psů a spousta dalších, ještě hrozivějších kreatur. Jedinou šancí lidí na záchranu je – na základě výběru hráče – mladý hrdina Troy, případně mladá hrdinka Linda, kteří jsou ze smrtelného spánku, do nějž byli uvrženi hordami nemrtvých, vzkříšeni malou, půvabnou vílou Gigi. Chvíle odpočinku, strávená úvodním seznámením s některými prvky ovládání, je následována nečekaným útokem smečky Kerberů, po jejichž porážce vás už nezastaví nic, ani sám Dalu.

Ať už se vydáte na strastiplnou pouť v roli Troye či Lindy, věřte, že hned tak brzy neskončíte. Akční pojetí hry vás uchvátí stejně, jako tomu bylo v pradávných dobách objevení se Diabla, jehož oddaní příznivci dodnes chodí potemnělými dungeony, hledajíce cenné artefakty a kosti mrtvých přátel. Zmínka o pánu temnot není bezděčná, neboť jistá podobnost v základních principech hry je neoddiskutovatelná. Stejně jako ve zmíněném PC Requiem of Hell titulu z dílen Blizzardu, i v Requiem of Hell jsou hlavními herními atributy izometrický pohled, různými zbraněmi vybavený hrdina (hrdinka) a nespočet k likvidaci určených podivuhodných příšer, při jejichž tvorbě asistoval snad sám velký Stan Winston (Terminátor, Vetřelec, Jurský park). Komplet pak uzavírá spousta fantastických lokací, v nichž nechybí detailní krajinné prvky, dotvářející jejich plnohodnotný projev.

Většina předmětů, ať už obranných či útočných, disponuje doplňujícími vylepšeními, což se projeví kupříkladu možností „zmrazení“ oběti útoku nebo zvýšením vlastní odolnosti.

Jak již bylo naznačeno, v popředí epického příběhu o boji dobra a zla se odehrává masivní kill-them-all řežba, v níž hlavní úlohu hraje vámi zvolený hrdina (hrdinka) a do role zlosyna je postaven ďábelský Dalu se svými poskoky. V průběhu hry se pochopitelně bude výkonnostní úroveň nepřátelských kreatur neustále zvyšovat a přestože se vylepšení dočkají i charakteristické vlastnosti hrdiny (zkušenosti, útok, obrana), obyčejná sekyrka, která bude tvořit vaši úvodní výbavu, by vám v souboji s nimi příliš nepomohla. Proto jsou k dispozici i nějaká ta kouzla, jimiž se Troy či Linda mohou bránit před obzvláště silnými oponenty.

Requiem of Hell Aby se vše nezvrhlo v neutuchající bouři magických útoků a aby si i příznivec kontaktního způsobu boje přišel na své, nachází se v zemi RoH množství v lokacích roztroušených zbraní, se kterými – díky jejich vlastnostem – způsobíte protivníkovi větší škody. Kromě toho většina předmětů, ať už obranných či útočných, disponuje doplňujícími vylepšeními, což se projeví kupříkladu možností „zmrazení“ oběti útoku nebo zvýšením vlastní odolnosti. Pokud se vám stane, že padnete do léčky a veškeré vaše vybavení by vám nepostačovalo, zbývá ještě záchrana v podobě všudypřítomné Gigi, která dokáže – v případě potřeby – plošným magickým útokem vyřadit z provozu spoustu okolních bestií. I přes přítomnost všech zmíněných bojových dovedností se ale připravte na opravdu urputný boj, protože Daluovi přívrženci nejsou žádná másla. A kdyby vám po finálním duelu nedošla šťáva a měli byste zájem o návdavek, můžete přijmout nabídku multiplayerového kooperativního režimu, který posune vaše herní dobrodružství do poněkud jiné, minimálně stejně působivé dimenze.

Ve stopách Diabla

Diablo je hra, na kterou pravděpodobně nikdo z nás hned tak nezapomene. Potemnělé kobky, podzemní katakomby a všudypřítomné zástupy kostlivců či jiných nemrtvých kreatur se nesmazatelně vryly do paměťových buněk všech fandů žánru. Akční pojetí, vdechnuté uvedenému dílu z produkce Blizzard Entertainment, přineslo v roce 1996 nový, čerstvý vítr do bezvětřím prostoupené scény upadajících RPG her. Od té doby se mnohé událo, mimo jiné jsme se dočkali i několika reinkarnací samotného Diabla, ale především je nutné vyzdvihnout tento vysoce hodnotný počin vývojářů z Californie jako impuls pro tvorbu dalších RPG, motivovaných jeho úspěchem i nově zavedenými herními prvky. Requiem of Hell je toho jasným příkladem a vzhledem k pozitivnímu ohodnocení lze doufat, že nebude posledním.

Requiem of Hell Někde v předchozích odstavcích jste možná zaregistrovali zmínku o kvalitě grafického zpracování herních úrovní. Stejnou pochvalu si zaslouží i další součást audiovizuálního projevu hry, kterou tvoří meziúrovňové videosekvence. Žádné statické snímky, žádná nuda, ale pořádné video a in-game animace, které dokáží navodit tu správnou herní atmosféru. Zatímco na grafice se nenajdou prakticky žádné chybky, výčitku (i když malou) si zaslouží ozvučení. Nehledě na celkově kvalitní zvukový doprovod všeho dění, odehrávajícího se na displeji, se nelze ubránit menšímu stereotypu, spočívajícího v použití krátkých doprovodných melodií, které se až příliš rychle opakují.

Nedostatečná délka notového zápisu a ono příliš frekventované, spíše zvukové samply než melodii připomínající „repete“ vás vytrhne ze hry zvláště v okamžicích, kdy z nějakých důvodů navštívíte rozhraní herního menu. To se může stát z důvodu potřeby upravit hlasitost hudby nebo zvuku, ale spíše se toho dočkáte před návštěvou extrémně náročných, případně neznámých herních oblastí, kdy přijde vhod uložení hry. V RoH je totiž možno ukládat hru kdykoliv, což významně zvyšuje úroveň hratelnosti vzhledem k natrvalo zažehnanému pocitu frustrace z opakovaného procházení těžce prostupných levelů.

Zhodnocením všech získaných informací můžeme objektivně posoudit, že Requiem of Hell je skvělé RPG se vším, co k němu patří. Tajemstvím a akcí prostoupený děj ruku v ruce se skvělou hratelností tento herní titul posunuje do top žebříčku aktuální produkce a dává jasnou výzvu všem fandům žánru!

Requiem of Hell
Výrobce/Distributor Digital Red / Nokia
Platforma N-Gage
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ano, 2 hráči
Verdikt: Skvělá volba pro všechny příznivce akčních RPG s několika nedostatky, které jsou bohatě vyváženy hratelnostním potenciálem.
Hodnocení: 80% (info)