Slušná porce zábavy a Geralt k tomu. Soul Calibur VI má co nabídnout
Soul Calibur VI
Namco 19.10.2018 PC, XboxOne, PS4
Trvalo šest let, než série Soul Calibur přišla s pokračováním. I když slovo pokračování není úplně přesné, protože Soul Calibur VI je takzvaným „soft rebootem“, což znamená, že neignoruje veškeré události z předchozích her, ale současně je v některých případech upravuje.
Nicméně se nemusíte bát toho, že bychom byli ochuzeni o standardní příběh o mocném meči, hrdých bojovnících, drsných záporácích, prostě o všem, na co jsme u série Soul Calibur zvyklí.
Samozřejmě i herní jádro zůstává stejné. Jde o bojovku ve 3D, ve které kromě bijců hrají hlavní roli zbraně.
Ovšem, bylo jasné, že tvůrci budou chtít vyrukoval s nějakými novinkami, aby nebyli obviněni, že usnuli na vavřínech a neexperimentují s herními mechanismy. Proto jsme se dočkali například přídavku známého jako Reversal Edge.
Kdo se bude rvát?Jak bylo v recenzi řečeno, v základu nabízí hra dvacet postav. Sedmnáct už známe, tři jsou nové. V budoucnu by pak měli přibýt další bijci. A o kom je tedy řeč? Již známé postavy: Astaroth, Cervantes, Inferno, Ivy, Kilik, Maxi, Mitsurugi, Nightmare, Raphael, Seong Mi-na, Siegried, Sophitia, Taki, Talim, Volda, Xianghua a Yoshimitsu Nováčci: Azwel – Jedním z nováčků je padouch Azwel, který využívá magické rukavice. Ty mu umožňují vyvolávat různé zbraně. Grøh – Ne zrovna usměvavý bojovník sází na tyč se dvěma ostřími. Tu je možné rozdělit na dva meče. Je to spíše rychlá a pružná postava, než aby to byla hora svalů sázející na brutální sílu. Geralt z Rivie – Hlavní hvězdu Zaklínače asi netřeba představovat. Geralt skvěle ovládá meče, ale není mu cizí ani trocha magie. Stažitelné postavy: Zatím bylo oznámeno jen to, že se dočkáme Tiry, další jména prozrazena nebyla. |
Jde o prvek založený na systému kámen-nůžky-papír, kdy dojde ke zpomalení času, a vy musíte použít útok, který přebije soupeřův úder.
Reversal Edge sice sází na štěstí, protože si prostě musíte tipnout, co asi udělá soupeř, ale to neznamená, že to není zábavný aspekt a taktika také hraje určitou roli. Například je důležité rozhodnout se, kdy a zda vůbec Reversal Edge aktivujete, protože vám sice může výrazně pomoci, ale také vám může uškodit.
Pro zkušené i nováčky
Upraven byl prvek známý jako Soul Charge, kdy si hráč nabíjí ukazatel energie a když jí má určité množství, je mu dovoleno aktivovat velmi silný (a vizuálně lákavý) útok. Případně je možné energii ze Soul Charge využít i jinak, například mít dočasně účinnější údery.
Soul Charge není v sérii úplnou novinkou, ale u šestého dílu byl přepracován, takže je lehce přístupný, ale současně jde o důležitý prvek, který může rozhodnout o výsledku zápasu. Bojový systém se dočkal i dalších změn, ale většina z nich není až tak zlomových, což asi ani není potřeba. Hlavní principy fungovaly v minulosti docela dobře, tak proč je překopávat od základu?
Sympatické je, že je bojový systém dostatečně komplexní, aby si ho užily zkušené „mlátičky“, ale současně základní mechanismy jsou natolik přístupné, že je Soul Calibur VI oním typem hry, který vytáhnete, když se zastaví pár kamarádů, a můžou začít hrát, i když v životě neviděli žádnou bojovku.
Spíše pro jednoho hráče
Pokud jste nováčkem, ale nechcete jen náhodně bušit do tlačítek, šestý Soul Calibur nabízí tutoriály, které vás zasvětí do principů hry. Ta vás nenechá na holičkách. Dobře se o vás postará a nabídne vám hodiny a hodině zábavy a to především, pokud se nechcete věnovat hře pro více lidí.
Zatímco mnozí z kolegů se víc a víc soustředí na multiplayer, Soul Calibur nenechá ve štychu „samotáře“. Obsahuje hned dva velké příběhové módy, Soul Chronicles a Libra of Souls.
Soul Chronicles je víceméně klasická příběhová kampaň, kde ovládáte několik předem určených postav a pomalu odhalujete více a více z příběhu, který je kýčovitě zábavný.
Libra of Souls také nabízí děj (z jiného úhlu než Soul Chronicles), ale svého bijce si vytvoříte sami. Editor postav nabízí docela dost možností. Svou kreativitu jistě uspokojíte.
Nebudu zastírat, že mě Libra of Souls nejdříve ukrutně nebavil. Na začátku je zdlouhavý, ukecaný (což u bojovky dost narušuje tempo) a prostě nezáživný. Ale když přežijete prvních pár kapitol, tak si vás pravděpodobně získá díky množství zajímavých misí a RPG prvkům (zvyšování úrovně, získávání nových zbraní atd.). Ale budete se muset smířit s tím, že příběh v Libra of Souls není servírován úplně strhujícím způsobem.
K dispozici je i pár dalších módů, ale jsou to většinou klasiky jako je tréninkový nebo arkádový režim. Ty neurazí, ale ani nenadchnou.
Ve srovnání s hrou pro jednoho člověka působí multiplayer dost chudě. Samozřejmě si můžete zahrát jak u jedné konzole, tak online. V tomto ohledu ale žádné překvapení nečekejte (tedy možná vás zaskočí, že někdy chvíli trvá, než je vám nalezen soupeř). K dispozici jsou v podstatě jen hodnocené a nehodnocené zápasy. Je zřejmé, že multiplayer není tím, na co se Soul Calibur VI primárně zaměřuje.
Čím víc efektů, tím více Adidas
Soul Calibur je vizuálně přitažlivou hrou. Animace postav jsou povedené a je tu spousta pestrobarevných efektů. Oči dostanou to, co si žádají. Je pravda, že některé arény jsou dost nudné a neoriginální a také se občas dočkáte toho, že se hlavy nebo jiné části těl „zaboří“ do pevné podlahy, ale jinak je obrazová stránka v pořádku.
Stejně tak zvuky a hudba. Dabing některých postav není úplně ideální, ale se zvukovou stránkou jsem neměl větší problém a muzika mě velmi potěšila.
Postav je dvacet (17 původních, tři nové) s tím, že jsou přislíbeny další. Není to úplně nejvyšší číslo, konkurence často v základu nabízí větší množství bijců. Ale i tak můžu říct, že si z oněch dvou desítek snad vybere každý. A to i fandové Zaklínače. Asi netřeba připomínat, že hostující postavou je tentokrát Geralt z Rivie a do hry docela dobře pasuje.
Soul Calibur VI nezmění sérii od základu, ale je to kvalitní přírůstek, který vdechl značce nový život. Trpělivost se vyplatila, fandové bojovek by měli být spokojeni (pokud nevyžadují hlavně propracovaný multiplayer) a jestliže jste nováčci, tak s šestkou také nesáhnete vedle.
Nechtěli černošku ve hře se severskou mytologií, dostali ihned ban
Další vyostřená situace ohledně zákazů modifikací se točí okolo nově vydané PC verze God of War Ragnarok. Na hru vznikla modifikace, která upravuje barvu pleti jedné z postav. Tu však portály...
Mobilní Simpsonovi po 12 letech skončí. A co naše peníze, zuří fanoušci
Dvanáct let stará mobilní hra The Simpsons: Tapped Out se loučí. Tvůrci ji na konci října stáhnou z aplikačních obchodů a v lednu vypnou servery.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Štvaly je zásahy cenzorů, tak si tvůrci zvrhlých her založili vlastní obchod
Kontroverze prodává, vývojáři her o sexuálním násilí se však přesvědčili, že i pokleslá kultura má jisté hranice. Vizuální novela Rape Day o sériovém vrahovi, který v nemrtvými zamořeném světě...
Vývojáři největšího loňského průšvihu prosí hráče, aby jim dali další šanci
Jednu dobu byla zombie onlinovka The Day Before nejočekávanější hrou na Steamu, nakonec ovšem skončila absolutním fiaskem a po pouhých 46 dnech provozu byla ukončena. Místo aby vývojáři „chodili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Největší hvězdou Twitche je nově k posteli upoutaná dívka skrývající tvář
Streamerka vystupující pod přezdívkou Ironmouse má díky aktuálně probíhající charitativní akci nejvíc předplatitelů z celého Twitche. Její diváci přitom ani nevědí, jak ve skutečnosti vypadá. Dívka,...
Bonusweb slaví 26 let
V pondělí 5. října 1998 se na českém internetu objevil nový projekt jménem Bonusweb. Psal nejen o hrách, ale i hudbě, filmech a komiksech. Zhruba po čtvrt roce se vyprofiloval na portál zabývající se...
Nový představitel Geralta si chce naklonit fanoušky, prý miluje Zaklínače 3
Miláček nerdů Henry Cavill svým nečekaným odchodem ze seriálové adaptace Zaklínače způsobil producentům v Netflixu vrásky, jeho pokračovatel Liam Hemsworth však dělá vše proto, aby si náročné...
Retro střílečky Češi umějí, o slovo se teď hlásí postkomunistický Kvark
Po vynikajícím Hrotu nyní čeští vývojáři vydali i střílečku Kvark. Sázejí přitom na stejné trumfy – retro grafiku, zasazení do éry komunismu i přímočarou hratelnost.
Veterán z Ubisoftu Davide Soliani založil nové studio
Davide Soliani opustil letos v červenci Ubisoft, pro nějž pracoval 25 let. Tvorbě her se ovšem bude věnovat i nadále. Založil totiž nové studio Day 4 Night.
Neviditelná rovnátka jsou gamechanger v léčbě dětských pacientů
Zjistili jste právě, že bude vaše dítko potřebovat rovnátka, a nevíte, jestli zvolit klasická fixní rovnátka, nebo ta neviditelná? Všechna rovnátka...