Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Akimbo: Kung-Fu Hero - bojová arkáda

  12:00aktualizováno  9. července 12:48
Máte rádi bojová umění? Potom by vám neměla ujít nová 2D akce Akimbo: Kung-Fu Hero, ve které se to kopy a údery jen hemží. Když k tomu všemu připočítáme pohlednou Manga grafiku... mno, neváhal bych a přečetl si alespoň recenzi.

Akimbo: Kung-Fu Hero

Chytlavý název, tedy přesněji slovíčko "Kung-Fu", evokuje a vlastně tak trochu předem určuje žánr nové bojovky pro PC. Možná si představujete pořádně vytrénovanou postavičku s šátkem kolem hlavy se spoustou připravených kopů, úderů a krytů. K tomu všemu se občas mihne nějaká ta zbraň, sbírají se různé posilovače, skáče po plošinkách a především bojuje. Od všeho trochu nová 2D arkáda Akimbo: Kung-Fu Hero nabízí, leč v poněkud jiné míře, než byste očekávali. Ne že by postava nevysypala z rukávu pár pěkných úderů, ba i ty posilovače a drobné rébusy si užijete, jenže "jen" v docela obyčejné skákačce. Přilákalo-li vás právě zmiňované slůvko Kung-Fu, zapomeňte. Nepřítomnost krytů rozhodně nevyvažuje několik málo úderů - tím je de facto určeno směřování hry. Místo hezky renderovaného panáčka v Manga stylu tu klidně mohla skákat opička bušící kyjem do nepřátel. Nic by se nestalo. Bojové umění zde posloužilo pouze jako hodně vzdálená omáčka, možná dobře podtrhující příběh, o kterém si něco povíme.

Pozadí celého dobrodružství nelze vyložit na pár řádcích, ani zde s ním nehodlám příliš zdržovat. Ve zkratce, vyjíždíte na pomoc zachránit trošičku mystický ostrov před hrozivým drakem a jeho kouzly. Zajímavé je, že ve hře už nic takového Akimbo: Kung-Fu Hero neřešíte - zkrátka si přečtete text a zbytek už vypadá jako klasická konzolová/automatová hopsačka. Herní menu se nezaobírá žádnými hloupostmi, pouze vyberete novou hru či pokračování rozehrané hry na mapě. Ta se dělí na spoustu záchytných bodů přístupných, samozřejmě, podle vaší předchozí úspěšnosti. Kdykoli se můžete vrátit k nějaké hezké pasáži, nicméně osobní zkušenost poukazuje více na opak. S tím souvisí i ukládání pozice, které se zaznamená pouze po ukončení daného herního úseku. Když k tomu přičtu, že Kung-Fu panák disponuje pouze třemi životy - a okamžitě o jeden přijde, dotkne-li se ho nepřítel, či spadne do propasti - vychází mi z toho docela drsná kombinace pro zkušené lamače joysticků (berte obrazně, není nad klávesnici).

Co do pohybů splňuje bohatýr obvyklé požadavky. Přes jednu klávesu provádí úder rukou a nohou, při skrčení kope na dolní pásmo. To se hodí zejména proti rychlým krabům a další malé havěti. Ve výskoku hrdina hezky kope, což využijete zejména při doskocích na nepřítele. Klasické skákání po hlavách nepřátel zůstává nedotčeno. Zbývá už snad akorát rychlý přemet vzad, jenž jsem ovšem nikdy nevyužil. Dále budete potřebovat dvojí skákání přístupné po sebrání speciálního bonusu. To zkrátka skočíte do dáli, stisknete ještě jednou tlačítko a ve vzduchu se znovu odrazíte. Nic revolučního, jenže narozdíl od Akimbo: Kung-Fu Heropodobných her to zde potřebujete k dokončení úrovně. Někdy dokonce objevení tajné místnosti (ona zas tak tajné není, jenom je problém se tam dostat) podmiňuje úspěšný konec levelu, což mi, abych se přiznal, příliš nevoní.

Tím se dostávám k tomu nejpodstatnějšímu, proč jsem ve výsledku nakonec šetřil body. Ve hře nemáte prakticky žádnou volnost. Úroveň je připravena tak, abyste museli ve správném pořadí projít všemi důležitými body a to je, jak sami uznáte, na arkádu docela neobvyklé řešení. Když k tomu připočítám nutnost opakování úrovně (napoprvé neprojdete ani zázrakem), nevychází mi z toho pro Akimbo: Kung-Fu Hero příliš lichotivé hodnocení. Svoji roli sehrává i načasování některých akcí, například dělo pravidelně střílí svůj projektil v určitém intervalu. Jenže pokud vy zrovna v nepříznivých okamžik skočíte přes plošinku, často se ocitnete v tváří tvář dělové kouli. Ano, občas se dá takovéhle situaci předejít podíváním se obrazu o kousek dál, přesto mám takový pocit, že zastavování se každých deset sekund nesplňuje požadavky na svižnou akci. A někdy nepomůže ani to nahlížení. Ono by se toho spousta dala prominout, ale vezmete-li v úvahu, že jedna střela, jeden nepřítel vás okamžitě pošle do pekel, a vy většinou opakujete úroveň znova, rozhodně nemohu mluvit o nějakém Akimbo: Kung-Fu Hero mimořádném herním zážitku. A přitom stačilo vyjádřit životy v procentech, kdy by vás zabil pouze pád do propasti. Takováhle úprava by určitě přispěla k mnohem větší hratelnosti. Dále vás sužuje časový limit vyjádřený pomocí baňky na jídlo. Docela zajímavé, ovšem když bloumáte a přemýšlíte jak dál, smrt na vyhladovění pěkně naštve. Zhruba stejně jako nutnost objevení některých dočasných posilovačů. Vezměte si, že hned v prvním levelu se přes ohromné bodáky dostanete jen a jen díky posilovači ukrytém o několik obrazovek vzadu v tajném úkrytu! Trochu kruté... Jenže, nic není černobílé, vlastní design levelů a rozmístění jednotlivých posuvných pák a provazů rozhodně nepostrádá nápaditost a smysl pro detail. Človíček, který připravoval umístění plošinek a pák, moc dobře věděl, co a kam umístit, aby hráč stále nepadal do té samé pasti. V kontextu s nevypočitatelnými střelami děl a jim podobných "zábavností" tvůrcům jednoduše nerozumím. Jako by sami sváděli svůj vnitřní boj, jak hru koncipovat.

Grafika ve stylu Manga přesně vystihuje atmosféru, zajímavé však je, že všechnu obstaral nejmenovaný renderovací program. Teprve následně se některé objekty dokreslovaly, ne však animace. Ty vypadají solidně a dovolují pár hrátek s nimi - třeba kop ve vzduchu se zřetelně rozmazává a vytváří tak pohlednou iluzi rychlé akce. Nepřátelé se tváří taktéž renderovaně a sedí mi. Na výbornou si tvůrci pohráli s vrstvami, pro laiky, například se vynořují palmy na popředí, voda na Akimbo: Kung-Fu Hero pozadí. Při pohybu s hrdinou se okamžitě začnou pohybovat - rozdílnou rychlostí - pozadí i popředí. Přál bych vám vidět některé nádherné scenerie. Ani hudební kulisa neusnula na vavřínech, proto se ze sluchátek linou melodické, leckdy i uklidňující tóny. Ale mohlo jich být víc.

Celkově se mi Akimbo: Kung-Fu Hero více líbil než nelíbil, přesto, a to i v období klinické smrti tohoto žánru, existují lepší kousky. Na prvním místě nemohu nezmínit než mého favorita za poslední léta, Jazz Jackrabbit 2. Nenechte se zmýlit dětinským vzezřením, v útrobách se skrývá fantastické řežba plná té nejrychlejší akce. Dal bych si pohlavek kdybych nevzpomněl taktéž unikátní střílečku Abuse, kde narazíte na bandu vetřelců téměř na každém kroku. Ale i tak, překousnete-li frustrující obtížnost, Akimbo: Kung-Fu Hero není špatný projekt. S trochu cviku a trpělivosti se dá hrát. Odměnou vám budou nové světy, noví nepřátelé a dokonce i nějaká ta zbraň + rébusy. Ono, ač se to nezdá, udělat pořádně hratelnou arkádu není žádná legrace - v případě Akimbo: Kung-Fu Hero doslova a do písmene.

Akimbo: Kung-Fu Hero
Výrobce: Iridon Interactive
Distributor: Iridon Interactive
Oficiální homepage: akimbo.iridon.com
Minimální konfigurace: Pentium II 300, 64 MB RAM, 130 MB HDD
Doporučená konfigurace: Pentium II 400, 64 MB RAM, 250 MB HDD
3D karty: ne
Multiplayer: ne
Verdikt: Ne nezajímavá arkáda, nicméně existují lepší kousky.
Hodnocení 66%
Autor:
  • Nejčtenější

Co dělají simíci, když se nikdo nedívá? Pořádají sexuální orgie i fetují

Kdo nikdy v prvních simících neodstranil žebřík z bazénu, nechť první hodí kuličkou z myši. Moc...

Slavný streamer byl šokován, když zjistil, kolik utratil za hry na Steamu

Populární streamer Felix Lengyel, známý fanouškům pod přezdívkou xQc, prozradil, kolik už utratil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Stahujte zdarma vynikající „fantasy Civilizaci“, čas máte jen do středy

Na Steamu je aktuálně zdarma vynikající tahová strategie Endless Legend. Hráči v ní mají za úkol...

Černoch samuraj budí vášně

Ubisoft oficiálně potvrdil nový díl ze série Assassin’s Creed, který se bude odehrávat v Japonsku....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Jak dobře znáte postapokalyptický svět Falloutu?

Také díky povedené seriálové adaptaci patří Fallout i po více než čtvrt století od svého vzniku...

Změní mi to život, raduje se vývojář poté, co prodal 200 tisíc kopií své hry

Nezávislá strategie Rusty’s Retirement těží z velmi jednoduchých pravidel a minimálních nároků na...

95 %

RECENZE: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další hit na Switch

Ceněné, dvacet let staré akční RPG Paper Mario: The Thousand-Year Door z éry konzole GameCube se...

80 %

RECENZE: Hellblade II je depresivní výlet mimo komfortní zónu

Hellblade 2 je strhující psychologický horor zasazený do prostředí severské mytologie. Navzdory...

Příznivce Half-Lifu to nepotěší. Unikly informace o nové hře od Valve

Čerstvý únik informací nám dává jasnější představu ohledně nové hry od legendy mezi herními studii...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Zásnubní šaty elegantní princezny. Spustily Kate efekt, návrhářku zničily

Seriál Když si jeho šaty oblékne některá z členek královské rodiny, obvykle to každý návrhář oslavuje jako životní úspěch....

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá žádnou smlouvu? Vrchní...