PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

  • 5
Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení. Vedle nesmírně efektních a zábavných soubojů tu totiž máme i zajímavý příběh a dokonce i prvky převzaté z žánru soulsovek.

Po Final Fanatsy VII Rebirth a Rise of Ronin bude Stellar Blade už třetí typicky asijskou playstationovou exkluzivitou, která od začátku roku vyjde. A když nic jiného, bude určitě tou nejpřístupnější.

Úvod Stellar Blade je dramatický, poté se tempo trochu zpomalí.

V jádru jde totiž o přímočarou akci, ve které budeme likvidovat nekonečné zástupy zmutovaných monster. Autoři na hru zatím lákali především skrze sexy postavu hlavní hrdinky Eve, které se stala předlohou korejská modelka Shin Jae-eun. Nutno říct, že s její virtuální podobou si vývojáři vyhráli do nejmenších detailů (viz náš článek).

Zhruba hodinová demoverze, kterou jsme si mohli zahrát s předstihem, ovšem ukázala, že toho Stellar Blade nabídne mnohem více.

Příběh se odehrává v daleké budoucnosti, kdy bylo lidstvo vyhnáno ze Země mimozemskou rasou Naytiba. V možná až zbytečně přepáleném začátku se stanete součástí útoku na její základnu, který se ovšem samozřejmě nepovede a Eve tak zůstane izolovaná hluboko v týlu nepřítele. Ano, zrovna originálně to nepůsobí, ale jakmile se dění na obrazovce zklidní, ukáže se, že by příběh mohl být ještě poměrně zajímavý. Eve se totiž potkává s poutníkem Adamem a společně se vydávají hledat poslední lidské město na zemi Xion, z ryze soubojové zběsilosti se pak stává spíše akční adventura zaměřená na průzkum okolí.

Stellar Blade není ryzí souslovka, budete zde i skákat po plošinkách nebo hledat cestu ruinami.

Hledáte cestu skrze trosky města, řešíte jednoduché prostorové hádanky, zabíjíte menší chumly příšer a celou dobu máte k dispozici „přítele na telefonu“, který svými komentáři trochu nařeďuje jinak poměrně depresivní atmosféru. Strukturou návrhu úrovní pak hra vychází ze soulsovek, pokud vám ale tento žánr už začíná lézt krkem, nemusíte ještě znechuceně odcházet.

Tak především to vypadá, že Stellar Blade nebude vyloženě postavený na frustrující obtížnosti. Ano, zdejší souboje spočívají především ve správném načasování krytů, úskoků a vlastních útoků, jsou ovšem poměrně tolerantní a nechávají prostor pro chyby. I tady se vše točí kolem hledání „kempovišť“, v nichž se můžete léčit, nakupovat vybavení a utrácet zkušenostní body, jejich implementace ovšem není tak přísná, jak známe z her od From Software. Jednak se po odpočinku neobnovují úplně všechny příšery, které jste v lokalitě pobili, ale jen některé, jednak se hra v důležitých momentech sama ukládá a tak vás nenutí neustále opakovat stejné pasáže.

Pokud máte rádi přirovnání, tak svým postapokalyptickým zasazením mi hra nejvíce připomínala Darksiders III, atmosférou NieR: Automata a celkovým herním tempem Jedi: Fallen Order, což je vcelku působivý rodokmen, nemyslíte?

Nepřátelé jsou často obrovští a budí strach. Jakmile je ale začnete porcovat, zjistíte, že zas tak drsní nejsou.

Souboje jsou velmi rychlé, k dispozici máte standardní lehký a těžký útok, úskoky, kryt, ale i granáty několika druhů. Další pohyby se pak budete učit z klasického stromu dovedností, tady je vše žánrový standard. Grafika je povedená, ovšem úrovně Final Fantasy VII Rebirth zase nedosahuje. Oproti němu se ovšem alespoň pořádně hýbe, kromě grafického a performance režimu je k dispozici i jejich mezikrok, který mi přišel jako největší kompromis.

Celkově lze konstatovat, že hra splňuje vše, co se od ní dalo na základě trailerů očekávat. Tedy parádní souboje, zajímavý příběh a neokoukanou hlavní hrdinku. Jestli to dokáže utáhnout celou hru, zatím netušíme, ale minimálně demoverze stojí za vyzkoušení, což od pátku 29. března bude moc udělat každý.

Plná verze Stellar Blade pak vychází 27. dubna pouze na konzolích PlayStation 5.