Shadow Vault - první dojmy

  • 4
Slovenští Mayhem Studios připravují titul, který lze označit jako mix Fallouta a Little Big Adventure. Přinášíme vám první dojmy a informace z prezentace od šéfa vývojového týmu Tomáše Benčíka.

Shadow Vault

SHADOW VAULT
Výrobce: Mayhem Studios
Vydavatel: N/A
Datum vydání: Q4/2003
homepage

Včera večer oznámili Mayhem Studios vývoj Shadow Vault, zajímavého herního počinu, jehož vývoj už delší dobu sledujeme. Jako první vám díky tomu můžeme přinést první dojmy a exkluzivní informace z naší nedávné návštěvy přímo u vývojářů v Bratislavě, kdy nám hru, tehdy známou ještě pod pracovním názvem Trinity, odprezentoval šéf projektu Tomáš Benčík.

Lidé na konci Země
Nebe je zatažené černými mraky a planeta Země je blízko svého smutného konce. Člověk, tak kreativní bytost, již vyzkoušel všechny možnosti, jak se vyhnout své zkáze. Neúspěšně. Zbývá už jen jediná - časový tunel vedoucí zpět do roku 1958. Kontingent, nová světová vláda, neváhá a skáče do tunelu s velkou armádou vycvičenou pro boj s vlastními předchůdci. Musí ovládnout planetu za každou cenu. Převaha jednotek Kontingentu je jasná, ale situace se má brzy změnit. Ve vzduchu je nukleární válka, kterou nikdo neočekával... Už není cesty zpátky a obě strany jsou nuceny pokračovat v boji.
Radioaktivita prudce vzrostla a spolu se skleníkovým efektem a troskami, které zbyly po válce i z největších měst způsobila, že se celý svět řítí do nezadržitelné zkázy. Shadow Vault Zbytky lidstva zvlčily a začaly se chovat dle zákonů pravěkých smeček – přežijí jen ti nejsilnější. V tomto postapokalyptickém světě, patnáct let po zmiňovaných událostech, se odehrává zbrusu nová hra Shadow Vault (dříve známá pod pracovním názvem Trinity), na které pracují bratislavští Mayhem Studios.

Fallout + LBA = Shadow Vault
Jako mix Fallouta a Little Big Adventure popisují svůj projekt sami autoři. Můžeme tedy říci, že se bude jednat o izometrický mix RPG, adventury a akce, přičemž dominantní budou adventure prvky a akce bude podobně jako v LBA zjednodušena takřka na minimum. Hráč tedy bude procházet herním světem, řešit logické problémy, mluvit s postavami a sem tam někoho zabije…

Apokalypsa se blíží…
S největší pravděpodobností nebude hráč celou dobu ovládat jednu hlavní postavu, ale v průběhu hraní o svého hrdinu (měl by to být poměrně tuctový poslíček, který umře asi v jedné pětině hry) přijde a vtělí se do úplně jiné role. Postupně bude odhalovat nitky příběhu, které ho zavedou k organizaci snažící se zachránit zbytky lidstva. Stává se jejím členem a velkým aktivistou, jak už to ale bývá, brzy zjišťuje, že tu něco (a není toho málo) smrdí, a že vysocí šéfové organizace mají trochu jiné zájmy – staví tajně prototyp raketoplánu, kterým by unikli ze smrtící pasti jménem Země…
Shadow Vault Hlavní příběhová linie ovšem nebude nosnou silou hry - Shadow Vault je založen především na obrovském množství nepovinných questů, které s ní nesouvisí, ale umožní poznat herní svět a získat potřebné zkušenosti.

Zbraně a jiné hračky
Co se výzbroje týče, dostanou se nám do rukou například střelné zbraně, jejich použití bude ale výrazně limitováno obrovským nedostatkem nábojů. "Většinu střelných zbraní používáš třeba tak, že chytíš těžký kulomet a praštíš s ním někoho do hlavy," vysvětluje se smíchem Tomáš Benčík. Krom toho se dočkáme řady klasických sečných a bodných zbraní (nože, meče, sekery) či primitivních střelných.

Grafické zpracování
Nyní k audiovizuálnímu zážitku: postavy budou plně 3D a na svou velikost se budou skládat z poměrně velkého množství polygonů. Ostatní prostředí bude dvojrozměrné, renderované, s možností zoomu. Tento mix – alespoň z toho, co jsme měli možnost vidět – vytváří poměrně slušnou atmosféru – apokalyptická scenérie se zřícenými troskami letadel, protiatomovými kryty či polorozbořenými panelovými domy Shadow Vault je přesně to, co by člověk od Země po nukleární válce čekal. Ve hře se podíváme pouze do exteriérů. Vejít do domů bude možné, ale zobrazí se pouze dialogové okno například s možnostmi nákupu u obchodů nebo rozhovoru u obyčejných domů.

Kdy se můžeme těšit?
Shadow Vault je ze čtyř projektů vyvíjených momentálně v Mayhem Studios asi v nejranějším stádiu vývoje. Přesto už jsou hotové všechny mapy, řada artworků a je možné procházet jednotlivé úrovně s postavičkami. Práce zbývá ještě hodně a je těžké takto předčasně hodnotit, pokud se ale podaří dosáhnout dostatečně chytlavé atmosféry a hru nebudou kazit zbytečné chyby v systému či ovládání, mohli bychom se dočkat parádního dobrodružství ve světě na pokraji zkázy.

Shadow Vault Shadow Vault Shadow Vault