Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Shadow of Mordor ukazuje netradiční pohled na Tolkienovu Středozemi

Připravovaná akce od legendárního studia Monolith potěší jak fanoušky Pána prstenů, tak milovníky pořádných akčních rubanic.
Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Když na herní výstavě Gamescom v uzavřeném sále na obrovské televizi naskočilo klasické logo firmy Monolith, zrychlila si mi tepová frekvence. O autorech takových legend jako Blood, F.E.A.R. a především No One Lives Forever nebylo už dlouho slyšet, což v herní branži nevěstí nic dobrého.

Middle-earth: Shadow of Mordor

O to větší máme radost, že jim Warner Brothers svěřili tak exkluzivní licenci, jakou Pán prstenů bezesporu je.

A přestože Shadows of Mordor celkem logicky nespadá do kategorie stříleček z pohledu vlastních očí, které šly pánům z Monolithu vždy nejlépe, po předvedené ukázce se nemůžeme dočkat konce září, kdy hra vychází.

Dva v jednom

Příběh se odehrává v časovém období mezi Hobitem a původní trilogií Pána prstenů. Vypráví o hraničáři Talionovi, jemuž Sauronovy armády povraždily rodinu. Díky dosud neznámým okolnostem se jeho tělo spojí s duchem Celebrimborem, díky čemuž se z Taliona stane univerzální stroj na zabíjení, který ovládá jak boj na blízko, tak na dálku.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Děj je zasazen do Mordoru, který v té době ještě není vyprahlou kamenitou pouští, ale klasickou zelenou krajinkou. Nad scénářem mají dohled i lidé od režiséra Petera Jacksona, takže lze předpokládat, že vše bude v souladu jak s knižní, tak i filmovou trilogií.

Přesto si neumím představit, že hardcore fanoušci vezmou na milost hru, v níž neohrožený hrdina likviduje stovky nepřátel jako na běžícím páse.

Shadows of Mordor je totiž především o boji s armádami skřetů, orků, goblinů, ghúlů a ostatních klasických potvor, a to v notně krvavém hávu. Spousta dále vylepšovatelných skillů, jako jsou například teleportace či ovládání mysli, nabídne dostatečnou variabilitu, jak se s horami nepřátel vypořádat. Prim však bude hrát klasický meč a luk. Těšit se můžeme na veliký otevřený svět a sandboxovou hratelnost.

Záporák na míru

Middle-earth: Shadow of Mordor

Nejvíce času připravené prezentace zabralo představování tzv. Nemesis systému. Jde o to, že zatímco hlavní záporáci jsou daní scénářem a souboje s nimi budou probíhat v klasické předskriptované aréně, menší bossové se budou generovat na základě hráčových akcí a rozhodnutí.

Každý nepřítel bude mít svoje jméno a především vlastní osobnost, určenou množstvím ukazatelů od povahových vlastností (bojácný, samotář atd.) po oblíbené zbraně a na základě toho bude v různých situacích reagovat odlišně.

Pokud se například rozhodnete vymlátit nepřátelský tábor a nějaký z orků vašemu řádění polomrtvý unikne, začne vás nenávidět a pronásledovat. I sami nepřátelé budou stoupat po úrovních, mít vzájemné vztahy, takže si půjdou navzájem po krku, nebo naopak budou spolupracovat na vaší likvidaci.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Talion díky spojení s duchem nemůže zemřít a vždy se po krátké pauze dokáže vrátit. Jenže herní čas nepřestává běžet ani po smrti, a tak se může stát, že nepřítel, který vás poslal do hrobu se najednou nachází na druhém konci mapy a daleko silnější než předtím.

Výsledkem tak budou zcela nepředvídatelné situace a pro každého hráče unikátní a neopakovatelný svět. Nemesis systému si ovšem užijí pouze hráči na PC a nových konzolích, PS3 a X360 by složité počítání mnoha proměnných podle tvůrců nestíhaly.

Vypadá to opravdu zajímavě, ale jak to funguje z dlouhodobého hlediska, to poznáme až z finální verze. Zatím se zdá, že návrat Pána prstenů na naše obrazovky bude velkolepý.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...