Paraworld - dinosauří strategie

  • 6
Válečných strategií s dinosaury v hlavní roli zrovna moc není, takže můžeme být jen rádi, že se jedna taková zrovna chystá a vypadá více než jen ambiciózně. Jaké má předpoklady k úspěchu?

Paraworld

Paraworld
Výrobce: SEK
Vydavatel: Sunflowers
Datum vydání: 2.polovina 2004
homepage
Dinosauří tématika přitahuje lidi již pěkných pár stovek let, a přestože by se dalo o jejich existenci dlouze diskutovat, na tomto faktu nic nezměním. Takřka magickou přitažlivost nám ukázal Steven Spielberg s jeho Jurským parkem, který trhal rekordy v návštěvnosti, a tak si i němečtí vývojáři SEK, mající na svědomí povedené Wiggles, řekli, že by nebylo od věci si z tohoto zdaleka nerozežraného koláče také nějaké to sousto utrhnout. Tvůrci trochu pozměnili zaběhnutý formát dinosauří existence, který tvrdí, že vyhynuli ještě před příchodem člověka. Ne tak zde. Jedná se o paralelní svět, kde lidé koexistují vedle obrovských bestií a využívají jich jako „domácích zvířátek“

Paraworld, což je sice jen pracovní název, ale zřejmě již vydrží do konce, je realtimovou strategií se silnými prvky RPG, což je poslední dobou velice oblíbená kombinace, jíž využívají i nedávno vyšlý Knightshift a Spellforce, shodou okolností také od Němců. Zpočátku si musíme vybrat jeden ze tří rozdílných národů, Paraworld mezi které patří seveřené, afričané a asiaté. Trochu netradičně s jedním z nich nebudete válčit proti ostatním, ale proti neznámému, značně vyspělému kmeni, který ohrožuje svět Paraworldu, jenž do té doby žil v harmonii. RPG prvky budou do hry implementovány ve velké míře, jako obvykle formou zkušeností. Vaši lidé je budou získávat jak za boj, tak i za obyčejné budování města či těžení surovin. Náčelníkem kmene by se měl stát vždy ten, kdo bude v jednom okamžiku disponovat nejvíce zkušenostmi. Jak se autorům podaří tento systém implementovat je dosud záhadou a sami tvůrci nám k jejímu rozlousknutí mnoho indicií nenabízí. Doufejme, že se hra nestane příliš komplikovanou právě kvůli neustálému zvyšování zkušeností jednotlivých postav, jichž by mělo být velké množství. Náčelník samozřejmě bude mít specifické schopnosti a měl by příznivě působit na oblast, kde působí. Takže pokud se vůdcem stane rolník, zvýší se množství získané obživy, jestliže se žezla ujme válečník, tak národ získá plusové body k boji. SEK slibují mikromanagement Paraworld na únosné úrovni a jsou si vědomi toho, že na strategiích jsou nejzábavnější boje, čímž pádem se sbírání surovin i budování měst zjednoduší na pořád ještě zábavnou míru, což můžeme s povděkem kvitovat.

Nehledě na náčelníka si vybereme i jednoho ze tří hrdinů se zcela odlišnými schopnostmi. Tito by měli být rekrutováni právě z nepřátelských táborů čtvrtého národa a do vašich luhů a hájů přinesou nové technologie a v neposlední řadě možnost cvičení určitých dinosaurů. Ve hře by mělo být 50 druhů zvířat jako třeba mamuti atd., ale největší část o počtu 40 kusů budou tvořit právě známí a legendami opředení obři. Dočkáme se známých typů jakými jsou např. Triceratops, Brachiosaurus, ale i zcela nových, neokoukaných typů, které pocházejí jen z fantasie autorů. Tato zvířata by neměla být využitelná jen v boji, i když v něm leží samozřejmě těžiště hry, ale využijeme je i při klasických pracích, tedy při nošení dřeva na stavby apod. Dinosauři zastávají nejdůležitější post a jako takoví získávají rovněž zkušenosti a na jejich základě je můžeme můžeme vylepšovat, což nezní moc realisticky, ale zde stojí zábava ve středu zájmu. Můžeme jim přidat ocelové brnění, vyztužit kly, aby působili větší zranění atd. Důležité je, že se tyto upgrady nebudou dít globálně, Paraworld nýbrž na každém jednotlivci zvlášť. Skrz tato vylepšení si můžeme vytvořit obrovské množství kombinací a s tím přichází i velký důraz na taktickou část hry.

Paraworld bude disponovat několika dynamickými kampaněmi pro jednoho hráče, které nás provedou skrz celých 20 ostrovů, na nichž se svět hry nachází. Na jejich prostředí jsou SEK obzvlášť pyšní, jelikož zavítáme hnedle do pěti zcela odlišných klimatických zón. Stepním pásem se můžeme pokochat na většině obrázků, dále se můžeme těšit na pouště, které by neměly být zdaleka tak pusté, jak je známe z jiných titulů. Krásné scenérie nabídne i ledová krajina i její opak, tedy vulkanické ostrovy, na nichž se chystá samotné velkolepé finále příběhu, takže se dozajista můžeme těšit na parádní obrazy. Příběh hry je nám slibován na strategické poměry velice propracovaný. Měl by se točit okolo nečekaných intrik a konspirací, což mi do podobného světa, jakým hra disponuje, příliš nezapadá, ale nechme se překvapit, jelikož tato vlastnost hry není jedinou z originálních. Další zajímavou myšlenkou tvůrců je zakomponování reálných postav v podobě NPC, což nahrává do karet již zmíněné propracované dějové linii. Potkáme například Charlese Darwina, Paraworld který se s námi podělí o své poznatky. O dalších historických postavách zatím nevíme, ale je jisté, že se jejich počet bude točit okolo desítky.

V současné době je pro kvalitní realtimovou strategii nutností přítomnost multiplayeru, což dokazují veleúspěšné tituly od Blizzardu či Ensemble Studios, jejichž titulům by Paraworld rád konkuroval. Jeho trumfy jsou tři diametrálně odlišné, přesto však vyvážené národy a množství módů připravených až pro osm hráčů. Nutno říci, že s námětem hry se na multiplayerovém poli dá dělat opravdu hodně, uvidíme však, jak s tímto nemalým potenciálem autoři naloží. Co ale můžeme zčásti posuzovat již nyní, je nádherná grafika, která z obrázků mluví sama za sebe. Monumentální praještěři vypadají skutečně úchvatně, design prostředí jakbysmet. Krásné efekty kouře, oslňujícího slunce, vlnící se trávy dnes již nepůsobí kdovíjak, ale právě Paraworld má možnost tyto efekty dovést k dokonalosti. Plně 3D kamerou budeme moci libovolně rotovat či zoomovat obraz až k hubě dinosaurů a možná i dál.

Zní to všechno hrozně hezky, že? Nejraději bych už Paraworld držel ve svých prackách, ale budeme si muset ještě nějakou tu chvíli počkat. Datum je zatím stanoveno na druhou polovinu tohoto roku. Ale, jak sami uznáte, byla by škoda tak nadějný projekt uspěchat a buďme jen rádi, že si s ním autoři chtějí pohrát a distributor Sunflowers jim to umožní, protože originálních prvků je na zapracování skutečně hodně. Díky Wiggles víme, že SEK umí a doufejme, že své kapacity vyždímá až do poslední kapky i tentokrát.

Index očekávání: 8/10