|
Po spuštění a asi dvou minutách hraní hry mě napadá jediné – na první pohled se jedná o izometrické RPG akci ve stylu Diabla s příměsí RPG Fallout. Boj probíhá dle jednoduchých pravidel – přiběhne hromada nepřátel, kteří vás obklíčí a buší do vás. Jelikož jsem si zvolil cestu "spíše bojovník", ohání se postava kolem sebe sekerou s tím, že stačí držet pravé tlačítko myši. Tento jednoduchý model vynahrazuje přítomnost různorodých nepřátel, poněvadž například u šamanů posílajících fireball se vyplatí vyběhnout ze skupinky a zabít právě je. Vydrží toho mnohonásobně méně, přitom damage udělují docela na úrovni. Na umělé inteligenci nepřátel se stále pracuje, například po otevření podzemí zřejmě první nepřítel vyburcoval ostatní a celá jeskyně se rozhodla, že mě vydrtí naráz. Na planinách útočili postupně, nutno podotknout, že ve skupinkách. Samozřejmě se nabízí i používání magie či vybraných předmětů – k rychlé manipulaci slouží dolní lišta o deseti pozicích. Stačí do prázdného čtverečku přidělit vybranou zbraň, hojivou lahvičku, eventuálně kouzlo, a posléze tuto akci volíme klávesovou zkratkou, respektive číslem. Situace pak může probíhat následovně – zprvu nepřátele polechtáme salvou mrazivých střel, posléze si jako aktivní zvolíme meč, během boje si, v případě potřeby, doplníme zdraví léčivým nápojem, případě po souboji zbytek zranění vyléčíme kouzlem. Kromě tradičních charakteristik a kouzel se navíc setkáme i s okénkem speciálních dovedností. K maximální přehlednosti nechybí souhrn všech zadaných úkolů.
Tím se pomalu prokousáváme k podobnosti se zmíněným Falloutem. Kult totiž není pouze o čisté akci, vlastně zde máme dvojí druh lokalit – příběhové a akční. V příběhových se (většinou) nebojuje, zde dostává prostor dialog s různými osobami, řeší se zde hádanky, nakupuje. Otázkou ve vzduchu zůstává interakce – téměř rok stará verze sice nabízela příjemné scenerie, ale k čemu, když se na nic nedalo kliknout. V zatím poslední verzi se setkáme s předměty, u kterých se po kliknutí zobrazí krátká textová hláška ne nepodobná právě zmíněnému Falloutu – byť samozřejmě stále ne v ideálním množství. Navíc nutnost každou z nich poctivě odklikávat poklepáním na "další" je šílená, věřím, že v plné verzi se ničeho takového nedočkáme. Interakce s prostředím, respektive prohledávání, funguje na bázi zobrazování nalezených věcí v malé tabulce, ze které je čapneme a umístíme do svého inventáře. Kliknutím pravým tlačítkem na konkrétní věc se zobrazí její zvětšenina s charakteristikou případné účinnosti a obecným popisem.
Na první pohled určitě zaujme nádherné grafické ztvárnění jednotlivých pozadí, do nichž jsou zasazeny interaktivní herní prvky. K jejich podání skutečně nemám výhrad, poněvadž staré dobré 2D více detailů zkrátka nenabídne. Do toho překvapivě příjemně sedí 3D postavy a přihlédnout musíme i k faktu, že postavy nechodí, díky reálnému 3D, pouze do osmi směrů. Zajímavě a užitečně vypadá funkce přibližování a oddalování scény, osobně se mi hrálo mnohem lépe s velkým oddálením, než při detailnějším záběru na postavu. Do tohoto okamžiku chvála, avšak pár nehezkých prohřešků by se našlo. Například pohupující se 2D oběšený mnich v jistém stupni rozmáznutí mi v kontrastu s 3D postavou nesedl. Také mě zarazila další věc – při soubojích nepřátelé příliš nereagují na hráčův zásah (ve smyslu nějakého škubnutí těla). Pracovní verze také zatím příliš nepobrala mnoho zvuků, jen nezbytné minimum a hudba se dle prvních dojmů nemění dynamicky. Na druhou stranu – stále se jedná o pracovní verzi hry, čili pokud to autoři nevzdají a dotáhnou vše do konce, bude Kult celkem bombastická záležitost.