Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

I of the Dragon - v dračí kůži

  12:00
Akční fantasy RPG s mocným drakem jako hlavním hrdinou. To je přesně nabídka hry z povedeného, takřka pohádkově krásného prostředí, o níž si dnes povíme něco více. Je na co se těšit?

I of the Dragon
Výrobce: Primal Software
Vydavatel: Zuxxez
Datum vydání: duben 2004
homepage
I of the Dragon Hry nám nabídly již obrovské množství možností, jak se všemožně realizovat, ale poslední dobou se hlavními hrdiny všemožných titulů stávají buď neohrožení machři či dobře vybavené dívky. Za takovýchto trendů bychom rozhodně nečekali, že se ruští vývojáři Primal Software rozhodnou do středu zájmu postavit snad nejobávanější nestvůru fantasy světů, a to samotného draka. S příběhem se nikdo příliš nepatlal, dobře posloužila i jednoduchá zápletka v podobě ohroženého království, jež je čím dál tím více napadáno nepřátelskými bestiemi, které jsou ovládány mocným čarodějem majícím choutky na ovládnutí světa. Poslední nadějí mírumilovných civilací jste vy – tedy příslušník silné dračí rasy, jež se kdysi zavázala pomoci a svůj slib má splnit právě teď. Příběh skutečně přehnanou originalitou netrpí, na druhou stranu si jen stěží dokážeme představit klišovitější story, jež se v pozadí této hry vyjímá docela obstojně. Ono by se sice něco inovativnějšího vymyslet dalo, ovšem v takovém případě by se objevila hrozba, že rádoby propracovaný příběh bude působit jako z mnoha prvků rádoby složitě působící splácaná blbost. Můžeme tak být ještě rádi, že si tvůrci tytoi of the Dragon peripetie odpustili a nechali prostor naší fantazii, která stran vymýšlení poutavých teorií také není zcela bezbranná.

Na počátku zábavného dobrodružství je nutné zvolit své alter ego v podobě draka, jenž je na výběr rovnou ve třech variantách. Jedná se o klasického ohnivého, jehož hlavní přednost zde jistě nemusíme detailně rozpitvávat. U dalších je již třeba trošku přivřít kritické oči, jelikož jde o dráčka magického vybaveného mocnou magií a jako poslední se o vaší přízeň bude ucházet drak nekromant, jenž si na pomoc může povolat davy nemrtvých bojovníků. Jako ohnivák máte možnost využít prakticky jen tří útoků, konkrétně jednoduchého fireballu, populárního proudu ohně či uchopení nepřítele, s nímž si pak můžete dělat co chcete a mírumilovné akce to určitě nebudou. U prvních dvou stačí držet tlačítko útoku a čím déle tak činíte, tím silnější útok bude, ale rovněž vám rychle bude ubývat jakási energie. Třetí možnost spočívá v namanévrování vašeho draka takřka až na zemskou úroveň a uchopit vyhlídnutou oběť. Tu si pak například můžete přenést na bezpečné místo, kde ji stačí jen zkonzumovat, čímž si do obřího těla doplníte nejen život,I of the Dragon nýbrž také staminu, což je neméně důležitá vlastnost ovlivňující například potřebnou rychlost.

Ovládání by mělo být celkem zajímavé a svým pojetím bude prý mnohem více připomínat klasické RPG než nějakou zběsilou akci. Ono těch role playing prvků bude vůbec více, ovšem o tom až později. K základnímu ovládání draka si vystačíte pouze s myší a jejími dvěma tlačítky. První má za úkol navigovat „hrdinu“ do všech možných koutů zdejšího fantasy světa. Stačí jen jednoduše kliknout a drak si tam již doplachtí. Stejně jednoduchá instrukce platí i ve spojení s útoky, k nimž zase slouží druhé myšítko a opět stačí jen nakliknutí nepřítele a navolení požadované útočné akce či kouzla. Ty jsou umístěny na klávesách F1-F12 a jejich vyvolávání je tak hodně primitivní. Právě ovládání by mohlo celý nadějný koncept potopit, jelikož jeho nezvládnutí by znamenalo velké znechucení ze strany hráčů, ale podle všeho se zdá, že minimálně na ovládnutí bude veskrze příjemné. i of the Dragon Avšak, jak říkají autoři, abyste se ve hře stali mistry, budete muset hodně pilovat.

Velkou roli si zahrají i kouzla, jejichž největší počet bude samozřejmě náležet mágovi, ovšem ani ostatní o ně nezůstanou ochuzeni. Jedná se o různá zemětřesení, vytváření děr do země, kde ihned zmizí davy nepřátel či oslepení protivníků mlhou. Kdo by v souvislosti s kouzly čekal nějakou manu či alespoň energii potřebnou k útokům, bude minimálně překvapen. Když kouzlo získáte, mělo by se zařadit do vašeho listu, z nějž se bude dát vyvolat takřka vždy. Je však podmínkou, aby bylo nabité, což trvá různě dlouho a tato doba je přímo úměrná účinnosti kouzla. Můžete tak využít jedno, hned následované dalšími, ovšem nějaký čas si počkáte, než budete moci hordy nepřátelských monster zpražit dalším užitím prvního zaklínadla. Zajímavý, i když rozhodně ne prvně použitý systém. I of the Dragon

Jak už jsme naznačili, I of the Dragon je ve své podstatě RPG hrou, a to velice akční. Důležité budou rozhovory s NPC postavami, jež mají za úkol především ozvláštnit jednoduchou story a dodat jí punc důležitosti. Od nehrajících postav se také budeme dozvídat o nejrůznějších úkolech, jež je třeba splnit. Nikdo nezakrývá, že půjde především o vyhlazení všech nepřátel, kteří se odváží zaútočit na společenství mírumilovných ras. Hra by měla být rozdělena do mnoha zón, chcete-li levelů, jejichž očištění od dotírajícího plevelu je vaším primárním úkolem. Nestačí však jen mocným dechem ničit větší či menší skupinky nepřátel, nutná je likvidace jejich doupat, aby nemohli vznikat noví a noví. To vše je navíc ztíženo tím, že i zničená doupata se po čase obnovují a tvoří nové a nové protivníky. Přestože jste drakem, fígl se ukrývá v tom, že je nutné v dané lokaci vybudovat fungující město, které by se vlastními silami postaralo o případné další problémy a vy jste se mohli pustit do dalších ohnisek svárů. Ani budování měst by nemělo hráče nijaki of the Dragon obtěžovat a už vůbec se nebude jednat o překážku jinak velice vysokému tempu hry. Výstavba sídla je tak otázkou několika sekund, jelikož stačí jen dostat se na určité místo, mít aktuálně vybitá doupata a stisknout jednu klávesu, čímž se město samo vystaví. Ovšem v takovém případě se ještě většinou zjeví nějaký ten boss, aby trochu ztížil vaše snažení. Proti podobným vytvrdlíkům bude třeba využít všech možností, jelikož jejich pokoření bude klasicky představovat nejtěžší součást hry. Často by mělo být nutné i taktizovat, případně vymyslet novou, na daný typ protivníka účinnou taktiku.

Vzhledem k tomu, že se pořád bavíme o RPG hře, nemůže chybět ani sbírání zkušeností, které ústí v získání nového levelu a rozdělování získaných zkušeností. Tyto můžete investovat do poměrně mnoha schopností či vlastností jako je třeba kapacita dechu, útočné energie či třeba obyčejné síly určitých útoků. Místo vylepšování vlastností je také možné jakési získání dalších kouzel či schopností. Je tak jen na hráči, zda seI of the Dragon rozhodne draka vylepšovat jen v omezeném okruhu nebo mu popustí uzdu a naučí ho mnoha novým kouskům, jež však nikdy nedotáhne k pravému mistrovství. V obou případech by se mělo jednat o zábavnou hru a nemusíme se údajně bát, že by s některou z kombinací nešlo hru úspěšně dokončit. A že variant bude skutečně hodně jistě nemusím připomínat. Svou roli sehrají i gemy, které budete nacházet po tvrdších soupeřích či v jejich hnízdech. Pokud jich nasbíráte dostatečný počet, můžete je směnit například za nové kouzlo. Rozlišení rozhodně nebude spočívat pouze v počátečním výběru svěřence, ale vývoj bude snad pokaždé jiný. Právě na to se tvůrci zaměřují, chtějí totiž docílit toho, aby hráči titul po prvním dohrání neodhodili do kouta a prostě si ho neodškrtli na seznamu dohraných titulů, ale byli by naopak rádi, kdyby dokázali vytvořit motivaci pro další zahrání a právě na to se také zaměřují.

Grafická stránka vůbec nevypadá špatně, i když je i of the Dragon vidět, že těch nejnovějších efektů grafických efektů se zde příliš nedočkáme, ale to vůbec nevadí. Hlavní je, že se autorům na první pohled povedlo vytvořit povedený fantasy svět, na nějž je radost pohledět. Místy se při pohledu na rozsáhlé pláně končící horami, na nichž se nachází povedená architektura dostaví i mytický pocit, který vytvoří nádhernou atmosféru. Ještě lépe pak vše vypadá pod rouškou tmy, která je čas od času rozvířena efektním ohněm z úst draka a různými střelami z luků nepřátel či spojenců. Velká pozornost je věnována především vymodelování samotných draků, na něž ostatně budete civět celou hru, tudíž by nebylo zrovna dobré, kdyby trpěli nedostatkem polygonů. Naštěstí to tak rozhodně nevypadá a hlavní hrdinové vypadají minimálně k světu. Jejich rozpohybování by pak mělo být ještě mnohem lepší, čehož se již nemůžeme dočkat. Na výběr by měly být i dva pohledy, jeden očima draka a druhý z pohledu třetí osoby. Uvidíme, jaký z nich se stane použitelnějším.

The I of the Dragon rozhodně nepatří k nijak očekávaným titulům, i když byl ohlášen již před poměrně dlouhou dobou a jeho parametry jsou minimálně zajímavé. Měl by přinést docela hodně inovací do trošku upadajícího žánru akčních RPG, a to rozhodně není málo. Hlavním příslibem je dozajista dračí téma, jehož přitažlivost je nepopiratelná. No povězte, kdo by se alespoň na chvíli nechtěl stát drakem? Nehlaste se všichni a raději si počkejte na duben, kdy by se k nám tento titul měl dostat. V domovině tvůrců – Rusku se hra již prodává a rozhodně se nedá říci, že by s ní byli hráči nespokojeni, máme se tedy určitě na co těšit.

Index očekávání: 8/10

(Ondřej Zach) Kombinace akce RPG a drobného elementu strategie ve hře, kde se role hlavního hrdiny zhostil drak, může působit přinejmenším divně. Ale funguje to, protože ze všeho nejvíce se jedná o klasickou akci, kdy za pomocí ohnivého dechu a kouzel likvidujeme desítky nepřátel - přítomnost prvků RPG zde slouží coby hnací motor k vylepšování základních statistik a objevování nových kouzel (jinak plníme vždy jen jeden aktuální úkol, v naprosté většině ve stylu zabít, zabít, přinést, zabít, zničit, zabít, nějaké ozvláštnění, zabít). Zkrátka a dobře, nejedná se o kdovíjak očekávanou herní pecku, jak poznamenal David, ale hra je to zábavná a chytlavá.

Autor:
  • Nejčtenější

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Český Neverhood? Jen podle vzhledu, stylová Hlína bude pořádná deprese

Nově zformované české studio Omnia Ludus představilo svoji prvotinu. Depresivní příběh o chlapci,...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...