• klon Another Worldu
  • skvělá retro hratelnost (která ale působí až překvapivě moderně a svěže)
  • inteligentní sci-fi děj
  • vysoká obtížnost

Concurrence | foto: Jakub Halcin, Bonusweb.cz

Concurrence

Inteligentní a náročná sci-fi Concurrence je jak grafickým zpracováním, tak hratelností a uměleckým pojetím velmi podobná slavnému dobrodružství Another World z roku 1991. Neznámá planeta vysílá podivné signály nebezpečí a hlavní hrdina se snaží všemu přijít na kloub. Vektorové dobrodružství plné záhad může začít.

Pokud zalovíte v paměti, jistě si Another World snadno vybavíte. Je to totiž jedna z těch her, které se jen tak nezapomínají. Jistě si vzpomenete na detailní a zajímavé prostředí, výborný příběh a občas až nebetyčnou obtížnost. To vše najdete i v Concurrence, která je sice jen pouhým klonem, ale i tak nabízí spoustu zábavy (a občas pocuchaných nervů) a je svým vlastním způsobem osobitá.

Concurrence

Protagonista, který vypadá jako Thom Yorke, se probouzí na cizí planetě. Vzhledem k tomu, že hra neobsahuje žádné uvedení do děje, tápeme ve spekulacích, co se vlastně mohlo stát. Opodál ležící rozbitá helma a fakt, že hrdina je oblečen v kosmickém skafandru, dávají tušit, že nejspíše šlo o ztroskotání. Ale jistý si nikdo být nemůže, nehledě na to, že už při prvních krůčcích po povrchu zlověstné krajiny je čímsi sledován.

Concurrence

Pokud vás Another World vás minul, je třeba říci, že Concurrence je trojrozměrná výpravná arkáda, která se však tváří jen jako 2D, s prvky adventury a akční hry. Zkrátka takový žánrový mišmaš, ve kterém se výborně vypráví kvalitní příběh. Hráč tak skáče po nestabilní krajině, hledá předměty a stále hlouběji se noří do skvělé atmosféry opuštěného, ale velmi nebezpečného místa.

Concurrence

Bohužel, stejně jako její vzor i hra Concurrence je v některých pasážích mimořádně obtížná a žádný chybný krok hráči neodpouští, a to doslova. Nejvíce je to patrné v obtížných pasážích, kde je třeba přeskakovat z plošiny na plošinu, kde záleží na každém milimetru v místě odrazu, nebo třeba v momentě, kdy má hráč v jedné obrazovce za úkol přeskočit propast a bleskurychle "zapadnout" do zavírajících se dveří. V této scéně jde skutečně o načasování v rámci půl sekundy.

Concurrence

Concurrence je skvělá hra, ze které byste si měli odnést ten samý pocit jako z jejího legendárního vzoru. Skvělá atmosféra je patrná na každém kameni, na každém pahorku na horizontu. Nebýt občas až frustrující obtížnosti, užil bych si ji jistě ještě lépe. Ale člověk potřebuje nějakou výzvu. Nakonec, mám dojem, že i přes moje řeči o vyšší náročnosti není Concurrence tak super těžkou hrou jako Another World.

80 %

47 %

Doposud hodnotilo 13 čtenářů