Zburus nový model poškození v TOCA Race Driver 2

Zburus nový model poškození v TOCA Race Driver 2
Společnost Codemasters nedávno fanoušky závodních her potěšila zprávou o znovunabytí práv k využití závodní licence TOCA pro připravovaný titul Race Driver 2. Dnes Codemasters vydali další potěšující zprávu, která se rovněž týká titulu TOCA Race Driver 2, konkrétně pak nového systému poškození, který nese označení Terminal Damage Engine. Tento engine se v závodní hře od CM objeví poprvé a zajistí dosud nepoznanou míru poškození vozidel. Auta v TRD 2 budou moci díky srážkám přijít prakticky o jakoukoli část - o sklo, dveře, kolo, část karoserie, nebo mohou ze srážky odejít pouze znatelně poškozená. Hráč bude o poškození svého vozidla informován jak vizuálně (tím, že to uvidí), tak zvukově a projeví se to znatelně i na jízdních vlastnostech. Může se tedy stát, že po několika kolisích bude auto neovladatelné, či nepojízdné a to znamená jediné – konec závodu a nutnost použít dříve automaticky uložené pozice.

Model poškození v TRD 2 je založen na detailním a dlouhodobém sledování skutečnosti, tedy jak se auta chovají při srážkách a jaké jsou jejich následky. Poškození prakticky jakékoli části vozidla je pak zajištěno skrze velké množství deformačních bodů na každém modelu a následné realtime spočítání následků dle platných fyzikálních zákonů. To vše se navíc děje během několika zlomků sekundy a hráč tak má pocit, že je vše jako ve skutečnosti. K naprostým samozřejmostem systému poškození pak patří reálné chování každého materiálu včetně skla, plechu i kůže. TOCA Race Driver 2 by se na trhu měla objevit během jara 2004. Obrázky ze hry názorně dokazující vše výše popsané najdete v této galerii.

TOCA Race Driver 2 TOCA Race Driver 2 TOCA Race Driver 2