Díky diverzitě bude World of Warcraft lepší hra, věří její šéf

  • 54
Online hra World of Warcraft brzy oslaví sedmnácté narozeniny. Její dlouholetý ředitel Ion Hazzikostas pohovořil o tom, co se v Blizzardu právě děje a jaká je budoucnost hry.

Dozvěděli jsme se například, že vzhledem ke stáří hry obsahuje World of Warcraft prvky, které „nemusely být nutně výsledkem různorodých či inkluzivních hlasů“ a na které lidé ze současného týmu „nebyli hrdí“. Naráží tak na změnu jmen u postav či odstraňování vtipů a flirtovacích hlášek

Z rozhovoru na Venturebeat jsme se dozvěděli, že současný tým zavedl proces, který bere v potaz i zpětnou vazbu komunity, jenž umožňuje označit a přezkoumat různé části hry, ať už je to nějaký herní úkol či celá linie. 

„Namátkou uvedu příklad: před pár lety se objevila řada vtipů a narážek na to, jak jsou mužští blood elfové zženštilí, že si pletou mužské blood elfy s ženami, prostě si z toho dělali legraci a ne nutně v dobrém. To mi v roce 2021 nesedí. To je věc, kterou přezkoumávala široká skupina, jež odráží diverzitu našeho dnešního týmu,“ říká Hazzikostas.

Zamýšlí se také nad tím, proč je pro Blizzard diverzita tak důležitá: „Diverzita je důležitá mimo jiné proto, že já i celý tým pevně věříme, že díky ní vzniká lepší hra a lepší produkt. Snažíme se vytvořit hru, která není určena jen pro úzce specializované publikum. Děláme hru, kterou hrají miliony lidí po celém světě, všech pohlaví, etnik, sexuálních orientací a obecně původu. Abychom lépe porozuměli této škále pohledů a měli k ní vztah, chceme mít tým se stejnou škálou pohledů,“ dodává. 

Activision Blizzard vyhání sexuální obtěžování diskriminací

To je celkem zajímavé tvrzení, vzhledem k tomu, že World of Warcraft byl vždy profilován jako mainstreamová hra, v níž si každý může najít to svoje. 

Na otázku, proč jsou dnes některé prvky ve hře tak frustrující, když na ně hráči upozorňovali už v betaverzi, si sype Hazzikostas popel na hlavu. „Rozhodně. Vždy můžeme lépe naslouchat zpětné vazbě. Můžeme se také zlepšit v komunikaci o tom, že jsme zpětnou vazbu slyšeli, ale z nějakého důvodu na ni nutně nereagujeme, nebo ji bereme na vědomí a sledujeme ji. Jde o zpětnou vazbu, kterou jsme, jak komunita zdůraznila, slyšeli na mnoha frontách již v beta verzi. V některých oblastech jsme se mýlili.“ Problém je, že ta samá slova slýchají hráči už léta a přístup Blizzardu se nezměnil. 

Co se budoucnosti hry týče, Hazzikostas připouští, že se ve hře jednou objeví funkce cross-raiding, tedy možnost, kdy hráči Hordy a Aliance budou raidovat spolu. „Ano, je to důležité a zvažujeme to. Je to jedna z těch oblastí, kde je třeba vyřešit spoustu věcí, vymyslet spoustu věcí, aby se to realizovalo, ale nakonec, když Jaina a Thrall spolupracují v raidu, proč by v tom raidu nemohli spolupracovat i hráči Aliance a Hordy, zvlášť když víme, že to vyřeší spoustu sociálních problémů, se kterými se lidé potýkají?“

Možná nejzajímavější část rozhovoru se týká pojetí fantasy a jeho měřítka. Hazzikostas si je vědom toho, že řada hráčů by uvítala návrat ke klasické fantasy. „Pravděpodobně se už nikdy nevrátíte k tomu, abyste byli anonymními dobrodruhy v lese. Ale Azeroth je srdcem série WoW a začalo to orky, lidmi, trpaslíky, nočními elfy a ostatními. K tomu se také chceme vrátit. Je tu prostor pro vyprávění velkého příběhu kosmického měřítka a je tu také prostor pro tradičnější core fantasy.“