Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Návrhář Warren Spector: O výdělky mi nejde, úspěch definuji jinak

  12:17
Patří mezi největší veterány herního průmyslu. Jmenuje se Warren Spector a jeho portfolio čítá práci na titulech jako Ultima, Wing Commander, System Shock, Thief nebo Deus Ex. Při vývoji her se však řídí odlišnými kritérii než řada dalších tvůrců.

Warren Spector | foto: Luigi Novi CC-BYCreative Commons

„Když pracujete na hře, musí za tím být záměr. Musíte mít důvod, proč pracujete právě na tom či onom projektu,“ prohlásil Spector na akci Sweden Game Conference.

Šéf vývoje by měl vědět, proč by se hráči o daný projekt měli zajímat. A proč by měl zajímat vývojáře. Jen pak lze podle Spectora definovat, co pro vás znamená úspěch.

„Někomu záleží na prodejích, příjmech a ziscích. Neříkejte to žádným vydavatelům, ale mně je to absolutně fuk,“ tvrdí Spector. Zásadní je prý definovat vlastní kritéria pro úspěch.

A ve Spectrově případě je cílem prodat o jeden kus více, než je třeba, aby investor zafinancoval i další hru. „Maximalizace zisků mi je naprosto ukradená,“ prohlásil Spector.

Pro někoho je prý zásadní pocit z dobře odvedené práce. Pro jiného je to o uspokojení ega, které si spojuje s oslavnými recenzemi a cizí chválou. Další tým si může cenit zábavnosti hry.

System Shock (reboot)
System Shock (reboot)
System Shock (reboot)

Warren Spector pracuje ve studiu Otherside Entertainment, kde vzniká i předělávka prvního System Shocku.

„Já si myslím, že zábava je bezcenné slovo. V mém studiu ho nesmí nikdo používat. Nic to neříká a při vývoji hry to nepomáhá,“ řekl Spector.

Spector si sám pro sebe definuje čtyři pilíře úspěchu. Prvním je možnost, aby hráč příběh sám vyprávět. Druhým je vývoj titulu, jaký ještě nikdo neudělal.

Třetím je možnost procházet hrou v kůži někoho odlišného. A mít tak možnost zažít něco nového. A posledním pilířem jsou méně zjevná témata, která hráče vedou k zamyšlení.

„Pokud jen kopírujete práci jiných lidí, proč se vůbec namáháte? Za prvé je to nuda pro vývojáře, za druhé jsou hry dostupné... Jak dlouho, čtyřicet let? Stále patříme mezi nová média. A pokud máte pocit, že jsme už všechno objevili, zamyslete se znovu.“

„Když se podíváte na dnešní velkorozpočtové hry, uvidíte spoustu projektů, co jsou si podobné jako vejce vejci. Spousta titulů působí jako staré hry s lepší grafikou,“ věří Spector.

Spectorovo vystoupení na Sweden Game Conference citoval server Games Industry.

Warren Spector v současné době vede vývoj hry System Shock 3 a pokračování titulu Ultima Underworld: The Stygian Abyss nazvané Underworld Ascendant.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...