Kdo aspoň jednou zabrousil do naší diskuse na téma Diablo 2, nemohl si nevšimnout, jaké se tam svádějí boje mezi příznivci tohoto akčního RPG a jeho odpůrci. Výrazy jako "boží", "skvělá pařba" a "nejlepší hra na světě" se střídají s diametrálně odlišnými hodnoceními - "blbá mlátička", "hnus", "mizerný odvar z RPG žánru". Ať tak či tak, Diablu se v naší zemi nedá upřít popularita, jakou má jen málokteré druhé RPG. Není tedy pochyb o tom, že v brzké době se vyrojí houf titulů založených na stejné koncepci, jakou použili autoři Diabla - koncepci akčního RPG, v němž příběh a vývoj postav tvoří jen doplněk k dominantní akční náplni.
Jednou z her, která výše uvedenou charakteristiku splňuje, je právě Throne of Darkness. Jeho tvůrci - tým Click Entertainment - mají navíc ty nejlepší předpoklady komerční úspěch Diabla napodobit. Ptáte se, čím se právě oni liší od ostatních pachtilů, kteří právě teď někde ve svých kancelářích slepují dohromady příběh a zběsilé mávání sekyrou? Inu, hlavně tím, že jsou to bývalí zaměstnanci Blizzardu - tedy týmu, který Diablo vytvořil.
Throne of Darkness je skrz naskrz prolezlé japonskou mytologií. Pro Evropany by tato volba mohla být přitažlivou eventualitou obvyklých fantasy prostředí, protože japonské duchařské příběhy zavánějí jakousi bizarností, která se v českých pověstech nenajde. O konkrétních obrysech příběhu jsem se rozepisovala už v minulé novince, takže to vezmu jen zkrátka - ovládat budete sedmero samurajů, kteří se vydávají na cestu, na jejímž konci stojí pomsta smrti jejich pána. Tím hlavním padouchem, po němž je taková sháňka, bude postava jménem Dark Warlord - a už podle jména lze hádat, že sám se asi nevzdá.
Grafika vypadá pěkně - rozlišení 800x600 dovoluje vychutnat detailní prostředí se židličkami a kytičkami, stolečky a stromečky, lampičkami a useknutými hlavičkami… a tak dál. Znáte ty klasické japonské papírové stěny se šoupacími dveřmi? Tak těch nabídne Throne of Darkness nepočítaně a pevně doufám, že bude možné jimi proskakovat nebo je aspoň rozpárat pravým samurajským mečem. Ohledně těch mečů - na postavičkách vašich samurajů bude vizuálně znát, jestli právě používají meč nebo šurikeny, ale jejich jednotlivé typy už pouhým okem nerozeznáte. Každý z vašich sedmi svěřenců bude disponovat jinou specializací a najednou budete moct ovládat jen čtyři z nich. Těch sedm specializací tvoří následující sestava - Leader, Swordsman, Mage, Brick, Berserker, Archer a Ninja. Nejasnosti ohledně jejich dovedností snad mohou vznikat pouze u Bricka - ten dokáže demolovat překážky v cestě a je ochoten postavit se i těm největším protivníkům. Ti pak budou mít svůj obraz přímo ve starých japonských povídačkách - nejrůznější duchové a démoni, o kterých jste nejspíš nikdy neslyšeli, ale které malí Japonečci znají z pohádek na dobrou noc. Celkem by jich mělo být kolem dvacítky typů.