Pokud bychom nepočítali čtyři roky starý Super Mario Maker 2, který každému umožní navrhnout si vlastní úroveň s Mariem, posledním regulérním dílem v hlavní 2D linii, je New Super Mario Bros. U z roku 2012, který v Deluxe verzi vyšel i na Switch.
Super Mario Bros. Wonder zaujal už při svém odhalení novým power-upem, který promění Maria ve slona. Patnáctiminutový Direct nám pak aktuálně přiblížil herní svět, hratelné postavy, další power-upy či online funkce.
Hlavní padouch vás asi nepřekvapí, je jím opět hráčům důvěrně známý želvák Bowser. Jenže tentokrát se jeho cílem nestala princezna Peach a Houbové království, ale housenka Florian, což je princ Květinového království. Peach tak stejně jako ve filmu opouští roli dámy v nesnázích a připojuje se k záchrannému týmu.
Hrát půjde až ve čtyřech, přičemž je jedno, zda vaše volba padne na Maria, Luigiho, Peach, Daisy či některého z Toadů. To ovšem neplatí pro různé barevné Yoshíky a Nabbita, kteří plní roli začátečnických postav.
To znamená, že jim většina nepřátel neublíží a o život přijdou jen v okamžiku, kdy spadnou mimo obrazovku. Jak už víme z předchozích her, díky tomu si lze herní seance užít i s menšími dětmi. Yoshi navíc skáče výš a ostatní si ho mohou osedlat. Na druhou stranu tyto postavy nemohou používat power-upy, což může být mlaďasům líto.
Když už na ně přišla řeč, sloní forma umožní chobotem rozrážet překážky, likvidovat nepřátele i přeběhnout přes větší propasti. Ve videu jsme také viděli, že lze natáhnout vodu do chobotu a posléze postříkat květiny, které vyrostou. Ve slona se mohou proměnit i ostatní postavy.
Dalším power-upem jsou bubliny, které nejenom zneškodní nepřátele, ale lze tak vytvářet i plošinky, a dostat se na normálně nedostupná místa. Poslední novinkou je vrták, který slouží nejenom jako ochrana, ale umožní i vsáknout se do země i stropu, a vyhnout se tak řadě překážek a nepřátel. Nových nepřátel jsme viděli celou řadu, například Hoppycats, kteří kopírují hráčovy akce, zejména tedy skok.
Co se herního světa týče, Květinové království je rozdělené do sedmi tematických oblastí, přičemž v každé na nás čekají nové herní prvky. Startovní svět Pipe-Rock Plateau působí tradičně, v zasněžených horách se ovšem podíváme až k nadýchaným mrakům. Zajímavá je struktura těchto oblastí, kdy některé jsou tradičně spojeny body, zatímco další otevřené – v těch pak lze mise plnit v libovolném pořadí.
Další novinkou jsou tzv. badge, které mohou výrazně usnadnit průchod konkrétní úrovní. Viděli jsme možnost používat padák z čepice, vystřelující liánu či rychlejší plavání. Výraznou změnu hratelnosti přináší Wonder Flower, jejíž pozření radikálně promění svět okolo – trubky se ohýbají jako housenka, objevují se zde noví nepřátelé a podobně.
Další novinky se týkají kooperace a hraní online (online kooperace ovšem chybí). Když někdo z party zemře, promění se v ducha a ostatní hráči mají chvilku na to ho zachránit. Tento mechanismus přitom funguje i v online hře, v níž vidíte ostatní hráče jako stíny. Můžete si pomoci a poslat pozdrav. K vidění byl také režim Friend Race, v němž závodíte s přáteli a nemusí to být nutně jen běh k vlajce.
Na úplný závěr Nintendo odhalilo Switch OLED — the Mario Red Edition, který se začne prodávat 6. října. Design je prostý, stojánek i ovladače jsou červené. Drobností navíc je pouze stín Maria a mince na zadní straně stojánku. Proč ne, ale Nintendo už ukázalo zajímavější designy.
Super Mario Bros. Wonder vychází 20. října exkluzivně na Switch.
Celý Direct představující Super Mario Bros. Wonder