Dopravce vybral dvanáct typických nelichotivých situací, které řeší nejčastěji, a nechal je zpracovat komiksovou formou. Jako časté nešvary označuje jídlo a pití ve vozech nebo hlasité telefonování obtěžující ostatní. „Setkáváme se s nimi dennodenně a často ovlivňují kvalitu naší služby. Na nevhodné chování ostatních si stěžují i sami cestující,“ upozornil generální ředitel dopravce Miloš Havránek.
Za nešvar dopravní podnik považuje i dobíhání spojů. Podle jeho přepravních podmínek musí být cestující připraveni na zastávce a řidič nemá povinnost čekat, dobíhající navíc zdržuje dopravu a mnohdy ohrožuje své zdraví.
„Lidé například běží přes silnici na červenou, vbíhají do tramvajové trati bez rozhlédnutí, dělají to i rodiče s dětmi nebo senioři. Je čas veřejnost učit, že se nedobíhá a je bezpečnější počkat na další spoj, vždyť jede za pár minut,“ zdůraznil Havránek.
Témata dopravce vybral nejen na základě zpětné vazby od cestujících, ale i zkušenosti řidičů. Zvolil komiksovou formu, která má nejen poučit, ale i pobavit.
Chceš cinkat na holky? Staň se řidičem. Kontroverzní slogany používá Brno i ČD![]() |
Letáky lidé uvidí přímo ve vozech i na sociálních sítích. Kampaň dopravce podpoří také nasazením preventistů, kteří na nevhodné chování upozorní cestující přímo ve vozech.
„Loni jsme zorganizovali akci s pracovním názvem ‚Stoupni a jeď¨, kdy naši preventisté vlídně vyzývali mladší cestující, aby pustili sednout starší lidi. Během týdne provedli kontrolu šesti set vozů a byli svědky 166 případů, kdy tak cestující učinili až po jejich žádosti, nikoli sami od sebe,“ uvedl vedoucí tarifního odboru podniku Vít Prýgl.